Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jen počkej, zajíci!

Nic není jen tak. Každý bezva zážitek musí být zákonitě prostřídán zážitkem blbým. To aby byla rovnováha. Cesta příjemná po Rakousku tudíž musela být  vystřídaná bojem s přírodou a jejími vrtochy.

Ledva jsme dorazili, sotva jsme vybalili, už to tady bylo zase. Znovu brutální útok! Zase! Nejdřív jsme tedy čelili náporu našich domácích zvířátek, která se nám rozhodla naši nepřítomnost odpustit a vlezla  všechna nejdřív na klín a posléze pak do postele. Taky naše milované kočičky pilně nosily myši, abychom nestrádali po tak dlouhém odloučení hladem. Besinka myši nenosila, zato je celkem úspěšně kradla.

První noc jsme uléhali sice utrmácení, leč bezstarostní.

Zato noc druhou! Zrovna jsem v posteli dočítala napínavý román, kde se to jen hemžilo paranormálními jevy, když se ve dveřích ložnice objevil pan Zajíc a tvářil se nasupeně.

  „Na stropě jsou červi!“ pravil a zcela mě tím vymanil z literárního okouzlení.

  „Co? Kde? Jaký červi?“

V chodbě před ložnicí lezli po stropě tři červi. Byli sice okamžitě manželem posláni na onen svět, leč já jsem tušila, že nebudu mít pokoj. Moli útočí! Chvíli byl klid, ale jen zdánlivý. Přitom jsem nasadila nejtvrdší metody a nejdrsnější zbraně v boji proti molům letos na jaře. Zdá se, že jsem vyhrála bitvu, nikoliv válku.

Druhý den jsem zahájila ofenzívu. Při bližším ohledání inkriminovaného stropu jsem i já nalezla nejen červa, ale i dva moly.

Kruci! Sakra!  Himllaudondonervetrkrucifixelement, abych neklela. Byla jsem na boj vyzbrojená plácačkou a baterkou. Nejdřív jsem sprovodila ze světa nepřátele, co neprozřetelně vystrčili nos z úkrytu. Pak mě čekal tvrdší oříšek. Objevit pevnost, kde se ty mrchy skrývají. Na jaře to byla v ložnici papírová krabice, co v ní měl manžel uložené podle něj věci nezbytné. Rozhlédla jsem se po chodbě. Máme v ní šatní skříň. A na šatní skříni – hádejte co! Papírovou krabici. Vylezla jsem na stoličku a krabici sundala. Byla těžká. Domnívala jsem se, že v ní má pan Zajíc opět věci nezbytné, ale ne. Byly v ní ořechy. Ořechy! Utajené ořechy z loňska. Oparně jsem tu nebezpečnou záležitost vynesla před dům, ale stejně jsem probudila pár obzvlášť velkých jedinců, postrachu skladišť. Ořechy se hemžily červy i moly. Taky krabice z vlnitého papíru byla plně obsazená. Co vlna, to domeček pro červíka.

Pan Zajíc mezitím pospával u televize.

  „Tak jsem je odhalila.“

  „Co? Koho?“

  „Moly. Hádej kde!“

  „Kde?“

  „V krabici na skříni! Jsou v ní ořechy.“

   „…sem je tam zapomněl. Už tam jsou dlouho…“

Tak dlouho…ach jo…může mi někdo poradit, co mám s tím mým křečkem – pardon – Zajícem – dělat?

Manžel se šel na ty svoje ořechy podívat.

  „Některý jsou dobrý, tak je nevyhazuj:“

No chápete to? Já teda vím, že to jsou papíráky a jsou normálně dost dobrý, ale jako molí pevnost patří jedině na kompost.

Letošní léto mi dává zabrat. Kromě molů a much nás totiž taky navštívily housenky a během dvou dnů sežraly dva buxusy. Při pohledu na ty zatracené ořechy mám podezření, že i v těch housenkách má prsty ten můj Zajíc.

Zde článek o první bitvě s moly:

http://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=608916

a zde článek o boji s mouchami:

http://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=611246

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 28.8.2017 10:06 | karma článku: 20,16 | přečteno: 731x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,69 | Přečteno: 644x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1196x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tahač s tankem a osobák zastavily, kamion už ne. Nehodu u Bohumína nepřežil člověk

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  10:12

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk. Další má těžké...

Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu

4. května 2024  10:08

Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...

Ukrajinista: Zelenskyj podporu ztratil, jeho lidé překračují ústavní rámec

4. května 2024

Vysíláme Na pozadí války začíná západní veřejnost se stále většími obavami sledovat domácí politickou...

Nových případů HIV za první čtvrtletí v Česku přibylo, část tvoří cizinci

4. května 2024  9:57

Nových případů infekce HIV v Česku bylo v prvním čtvrtletí 74, což je více než loňských 66 a...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,75
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik