Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Že jsem jedinou migrantkou jsem si už zvykla

Dřív bych to do sebe neřekla, že budu ráda sama. A přece se tak stalo a já si svou svobodu a samotu užívám. Jako například minulý týden v Karlově Studánce.

Do Karlovy Studánky jsem měla jet v polovině května, leč covid mi to znemožnil. Ukázalo se, že se tak moc nestalo, protože ten týden uprostřed května pršelo. Zato minulý byl jako malovanej, tedy kromě jednoho dne, kdy lilo jako z příslovečné konve.

Karlova Studánka je kouzelné místo. Už jednou jsem tam byla, ale jen tak na skok, a to se nepočítá. Tentokrát jsem se vypravila na šest dnů a pět nocí.

Tak tady jsem bydlela. Hotel Džbán, proslulý i tím, že je to sídlo vlády Slezské republiky, jak jsem se dočetla na pohlednici.

Krásný výhled jsem měla ze svého podkrovního pokojíku... a teď vás zvu na obhlídku Karlovy Studánky 

Jak ovšem každý správný turista ví, Karlova Studánka se nachází v Jeseníkách a kolem se vyskytuje spousta malebných zákoutí a cílů. Například hned u Karlovy Studánky teče vodopád, logicky shora dolů. Takže jeden den jsem se vypravila k vodopádu spodem a druhý den horem.

Od vodopádu jsem si to namířila na Rolandův kámen, odkud jsou krásná panoramata, protože je to vyhlídka. Jeseníky jako na dlani.

Zde jedno selfíčko z vyhlídky

Krásný dřevěný kostelík sv. Michaela Archanděla v Maršíkově, na který narazíte cestou do Velkých Losin. 

Už dlouho jsem toužila podívat se do Velkých Losin. Tam se totiž vyrábí ruční papír a papír já mám moc ráda. Bez papíru by nebyly knížky a obrázky a dopisy. Papír je zkrátka důležitý a my si ho nevážíme. Bereme ho jako samozřejmost; každý z nás by se měl někdy podívat, jak složitá je cesta k takovému archu papíru. Moc hezká exkurze to byla, obzvlášť když venku pršelo. 

Kdo se chce ve Velkých Losinách najíst, ten se v téhle restauraci se zlou potáže. Teplý pivo, teplá minerálka, hodinové čekání na hotovku, abyste se pak dozvěděli, že vybrané jídlo už dávno není. Vybrala jsem si borůvkové knedlíky, ale servírka mi tvrdila, že jsem chtěla bramborové s uzeným. Z neznámých důvodů jsem ani jedno neobdržela. Možná to bylo lepší, že jsem odešla bez jídla, protože paní u vedlejšího stolu vrátila řízek, z kterého tekla krev. Nutno podotknout, že jsem to zkoušela s borůvkovými knedlíky i v jiných restauracích a pokaždé jsem se dozvěděla, že nejsou, přestože se jejich nabídka skvěla nejen na jídelních lístcích, ale i na dřevěných tabulích před restauracemi.  Až jedna servírka mi prozradila, že se domácí (!) borůvkové knedlíky dovážejí ze sousedního Polska coby polotovary, a to mě tedy chuť přešla...

Cílem všech návštěvníků Jeseníků je rozhodně Praděd. I já jsem na něj vylezla a byla to třešnička na mém jesenickém pobytu.  Cesta je malebná a pak ta panoramata...

Okno kdesi v Jeseníkách

Chaloupka kdesi v Jeseníkách

Selfíčko kdesi v Jeseníkách

Taky jsem se podívala na Červenohorské sedlo, ale to zrovna pršelo a panoramata tonula v mlze. Cucla jsem si z proslulého pramene v Karlově Studánce, ale moc mi nechutnal. Zato mi chutnalo všechno ostatní. Jídlo, víno, bazén v Lázeňském domě, masáže...

 Karlova Studánka je oázou klidu a já se tam určitě vrátím. Jenom si dám příště pozor na dopravu. Když jsem odjížděla, dvacet minut jsem poctivě čekala sama na autobus na dolní zastávce, která je na konci velkého parkoviště, zřetelně označená typickou cedulí, dřevěnou boudičkou proti dešti a taky lavičkou. Autobus stál uprostřed parkoviště. No a pak se rozjel, střihnul to přes parkoviště, a aniž by dorazil k zastávce, ujel směr Bruntál... zůstala jsem stát na zastávce jako opařená. Do Bruntálu jsem se dopravila taxíkem za šest stovek a jen tak tak stihla vlak. Taxíkář mi sdělil, že autobusáci jsou zvyklí, že lidi nastupují uprostřed parkoviště. Možná, že je řidič autobusu bráchou majitele taxislužby, to by mělo logiku...

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 7.7.2020 8:23 | karma článku: 29,63 | přečteno: 1327x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,36 | Přečteno: 622x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1874x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden

2. května 2024  20:57

Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,67
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik