Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co je v životě migrantky potřebné a co ne

Jsem na útěku už druhý měsíc. Přináším zde vědecké pojednání o tom, co je a co není potřebné v životě běžencově.

Vezmeme to pěkně popořádku. Když se rozhodnete prchnout a jde o běh spontánní a život zachraňující, stačí vám jen boty a mobil; bez bot se špatně utíká a mobil je nezbytnou výbavou. Nabíječku bych taky doporučovala; ušetříte si tím dost starostí.

Vždycky jsem byla čistotná. Nepřicházelo v úvahu neměnit si denně prádlo, a vida! Na útěku to tak striktně nejen dodržovat nejde, ale ani to vlastně není potřeba. Dokonce usnete bez vyčištění zubů a ani si na kartáček nevzpomenete. Zkrátka první dny můžete přežít bez přehnané tělesné očisty i bez denního převlékání. Navíc tím šetříte životní prostředí, a to se počítá. Pokud máte s sebou kreditku, máte vyhráno. Všechno lze zakoupit během útěku. Kartáček na zuby, ponožky, spoďáry, čokoládu…

Je dobré vzít s sebou i léky, které denně užíváte. Mně se to nepovedlo, ale moje paní doktorka mi je předepsala, a bylo to.

Už měsíc bydlím jako člověk. V podnájmu, kde je prakticky všechno. Veškeré vymoženosti civilizace: pračka, lednice, sporák, teplá a studená voda. Koupila jsem si peřinu, polštář, povlečení a čokoládu, a jsem opět plnohodnotným člověkem.

Nechala jsem přivést a zapojit internet. Taky televizi jsem si koupila, kdyby mi večer bylo smutno. Dokonce jsem ji zprovoznila a naladila všechny programy, a taky je seřadila! Tohle všechno jsem první týdny vůbec nepotřebovala, ovšem jak jsem se začala uklidňovat a taky malinko hnízdit, ráda si uvařím kafe a jen tak si sednu a koukám na televizi. Úplně klidně!

Představte si, že už dva měsíce nežehlím! A rozhodně mi to nechybí. Žehlička nepatří k vybavení podnájmu a já si ji teda kupovat nebudu. Prostě budu trošku zmuchlaná, no a co. Zatím si toho nikdo nevšiml a mně odpadla jedna z nejnudnějších domácích prací.

Když opustíte plně vybavený domov a nevezmete si s sebou kromě pár kousků oblečení nic, stává se život velkým dobrodružstvím. Koupíte si chleba, ale nemáte nůž, abyste si ho ukrojili, sůl, abyste si ho posolili. Jste na začátku. Na startu. Najednou si vážíte každé maličkosti, jste vděční za přátelství a podanou ruku. V noci špatně spíte a pořád v duchu přemýšlíte, jak to bude dál, jak se probůh v dnešní době znovu zmůžete na vybudování domova.

Dny ubíhají a vy si zvyknete. Už se nebudíte se sevřeným žaludkem, protože na vás nikdo neřve, můžete jít, kam chcete, a najednou je tady ten skvělý pocit svobody. I na ten si musíte zvyknout.

Jakmile jsem si uvědomila, že jsem sama sebou, že jsem svobodná, nic se tomu pocitu nevyrovná. Nic.

Nevím, kdy budu žít ve vlastním domově, ani jak velké úsilí mě to ještě bude stát, ale jedno vím. Bez žehličky se rozhodně obejdu a bez spousty jiných věcí taky; kupříkladu bez osobní váhy, když si teď pořád kupuju tu čokoládu. Půjdu životem malinko pomuchlaná, ale radostná.

Včera jsem si koupila skleničky na koření. A škrabku pro leváky. A taky nůž, abych si mohla ukrojit chleba. Život se vrací do normálních kolejí.

… a kdybyste náhodou věděli o bezva bytečku za ne moc peněz, dejte vědět.

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 30.10.2019 9:47 | karma článku: 34,42 | přečteno: 1778x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1861x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik