Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem byla chvíli pražským turistou

Tak jsem se sebrala a vyrazila do města. Do Prahy. Mám to kousek, skoro na pantofle a jezdím tam prakticky denně, ovšem tentokrát jsem byla tak trochu za turistu.

Potřebovala jsem si utřídit myšlenky, uklidit v zásuvkách a taky se trošku projít  a koukat na hezký věci kolem sebe. Hádejte, kam jsem šla: 

Nevíte? Tak pojďme dál.

No teď už každý správný znalec matičky Prahy ví. Ano, šla jsem se mrknout do Strahovského kláštera. Bylo všední dopoledne, ale nebyla jsem rozhodně sama, kdo se tam šel podívat.

Mám ráda věže všeobecně, a tyhle strahovské jsou moc pěkné, obzvlášť proti modré obloze. Tak je tady máte hned třikrát.

Můj cíl zde ve Strahovském klášteře byl jasný. Šla jsem se podívat na jednu stěnu.

Ano, sem jsem se přišla podívat. Ve třetím sloupci dárců hned nahoře je napsáno Rodina Ladislava Loubala. A to jsem já a moje sestra Lenka. Darovaly jsme Památníku národního písemnictví spoustu cenností ze sbírky našeho táty. Jsme v dobré společnosti, bych řekla.

Po schodech, které taky ráda fotím, jsem se vypravila do jiného světa. Do světa techniky.

Ovšem než se tam dostaneme, musíme se prostě podívat na celou Prahu z místa, které je jako stvořené pro dívání se. Tenhle pohled nikdy nezevšední.

Šla jsem se podívat do Národního technického muzea. Nebyla jsem tam hodně let, naposledy se svými dětmi, ještě školou povinnými. Moc pěkné to tam mají, to vám povím. Poctivě jsem si prošla nejen výstavu Made in Czechoslovakia aneb průmysl, který dobyl svět, ale i stálou expozici, věnovanou dopravě.

Takový psací stroj měl i můj táta a ten jsem zdědila. Napsala jsem na něm svou první knížku....

Remoska, královna kuchyní našich maminek. Byla ovšem znovuobjevena a dodnes zdobí leckterou kuchyň.

Magneťák ani tranďák jsem nikdy neměla, a to mě mrzelo. Nebyla jsem in...

Tramvají T3 vyrobili v Tatrovce nejvíc ze všech tramvají na světě.  A mně se ze všech tramvají nejvíc líbí.

Ve vedlejším sále je výstava Fenomén FAVORIT. Taky moc pěkné exponáty, jeden hezčí než druhý.

No a na konec jsem si nechala stálou expozici, věnovanou dopravě. Kola, motorky, auta, letadla, lodě, mašinky, všechno pěkně pohromadě ve třech patrech, nablýskané, radost pohledět. 

 V tomhle autě jezdil prezident Masaryk a je to národní kulturní památka.

 Mně by se ale líbilo jezdit v tomhle krásném červeném autíčku.

Je to krása, tyhle stroje...

Přistihla jsem se, že se celou dobu usmívám. Koukala jsem se na všechnu tu krásu, co ji dokázal stvořit člověk a zapomněla na starosti, které na mě čekají za zdmi Národního technického muzea. Ráda se sem zase někdy podívám...

Cestou z muzea jsem potkala pojízdný pivní bar. Úsměv mi ještě chvíli vydržel...

Je moc hezké udělat si čas a projít Prahou jen tak, bez konkrétnho cíle, a koukat se kolem. Taky zvednout hlavu a podívat se výš, nad výlohy obchodů, do oken, na fasády, do nebe. A nejen tu krásu vidět, ale taky ji vnímat a odnést si ji s sebou na horší časy...

...jo a fotky jsou jasně že moje :-)

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 1.7.2019 11:16 | karma článku: 27,03 | přečteno: 984x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,68 | Přečteno: 634x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:20

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Tramvaj srazila chlapce, který přebíhal přes ulici. Skončil v nemocnici

3. května 2024  15:03

Záchranáři převezli v pátek ráno do nemocnice šestiletého chlapce, kterého srazila v Plzni tramvaj....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,72
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik