Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kostlivci

Každý máme skříň. Někdo v ní má moly, jiný kostlivce. Většinou máme  mrazák. V něm mražené jídlo. I já mám skříň a mrazák.  

 

Jaro je ve znamení lásky a taky jarního gruntování. U mě to moc nehrozí neb mám maminčinu výchovu a ctím její heslo „uklízet netřeba".  Navíc mám doma  pana Zajíce. Milí pořádkumilovní čtenáři, kombinace maminčiny výchovy se soužitím s chlapem, který všechno schovává a schraňuje „na pak", je pro pořádek kombinací smrtící. Uklízení je takřka nemožné.

Jak jsem už předeslala, mám skříně. Kostlivec z nich nevypadne a i kdyby tam nakrásně nějaký byl, vypadnout by prostě nemohl. Ani mol se nevyskytuje, ten se tam zkrátka  nevejde. Já, odvěký odpůrce skříní a milovník šaten jsem postupně nabyla mnoha skříní, komod, regálů a fochů různé velikosti, výšky, délky, hloubky a šířky, jež přetékají a praskají ve švech. Pan Zajíc vlastní devadesát procent jejich obsahu a já nesmím vyhodit ani nitku, ani pytlíček igelitový, ani triko rozervané působením zubu času, ani sako o pět čísel menší, ani trenýrky pro trpaslíky. Ne. Já nesmím vyhodit ani svoje staré džíny mrkváče, ani svetr, co pamatuje Rakousko Uhersko; projdou mi možná jen spoďáry, co už nemají tvar. Ačkoliv jsem zapomněla - ty se moc dobře hodí na utírání oken na autě.

Abyste si nemysleli, já nevyhazuju do popelnice, já třídím a věci zachovalé nosím potřebným lidem při humanitární sbírce. Tedy nosila bych, třídila bych. Vždycky se dostanu do stádia, kdy naplním pytle a připravím je k odnosu. Vtom se přiřítí manžel a jme se ony pytle přebírat a moje staré věci znovu ukládat a aby byly přede mnou v bezpečí, narve je do svých skříní s tím, že je přece škoda je vyhodit.

Na jeho věci nesmím ani očičkem pohlédnout a ačkoliv jsem je na něm nikdy neviděla a svrbí mě ruce, jak bych třídila, musím na úklid skříní zapomenout.

 Pokud mám v úmyslu zredukovat miliony igelitek a pytlíků ( manželův oblíbený sortiment) činím tak pokoutně a s nasazením vlastního života. Totéž se týká starých novin, prospektů, televizí, rádií, reprobeden a tisíců jiných předmětů, které nikdy nepoužijeme, ale vyhodit je, to je přece škoda....

Mrazáky máme dva. Jeden nestačil. Vloni můj muž využil mé nepřítomnosti - byla jsem na soustředění se sborem  - a pilně chodil den co den na houby. Když jsem se vrátila, byl mrazák o velikosti almary narvaný mraženými houbami. Druhý mrazák byl zase plný jahod. Byla prostě sezóna hub a jahod. Taky na mě čekaly houby v lednici a jahody v koši. Tak jsme jedli zbytek léta houby a jahody, což je sice na jednu stranu docela dobré, na druhou stranu ovšem můj zažívací trakt lehce stávkoval a žlučníček odmítal spolupráci. Z jahod jsem taky na naléhání mého muže nadělala stovky knedlíků, které já miluju, leč můj muž je prakticky nejí. Co vám budu povídat; je jaro, pomalu začne houbová a jahodová sezóna a v mrazáku se roztahuje loňská houbová a jahodová smršť. Letos jedu se sborem do Florencie. Zdá se, že se staneme majiteli dalšího mrazáku, aby bylo kam syslit.

Pan Zajíc je v práci, tak až dopíšu, půjdu tajně vyhodit jeho ponožky, na které mám už měsíc zálusk, protože mají díry velikosti 38. Jenže háček je v tom, že můj manžel je velkým kontrolorem, a  tak se oprávněně obávám, že půjde a ty ponožky z popelnice zachrání.

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 13.5.2019 9:23 | karma článku: 27,34 | přečteno: 930x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,35 | Přečteno: 620x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1193x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1873x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Americký podmořský dron inspirovaný rejnokem už není jen vize, prošel testy

2. května 2024  19:28

Americká společnost Northrop Grumman dokončila testy podvodního plavidla bez posádky (UUV) s...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:28

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

Škodlivé ruské aktivity mimo jiné v Česku nás znepokojují, uvedlo NATO

2. května 2024  19:12

Severoatlantickou alianci znepokojují nedávné škodlivé aktivity na území členských států bloku,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,67
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik