Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Věk (jen takový nostalgický povzdech migrantky)

V šestnácti jsem nosila džíny proklatě nízko a tričánko zas kus nad pupík. Figuru jsem na to měla a navíc jsem si myslela, že s tričánkem jen o kousek delším a v džínách o maličko výš bych se naprosto znemožnila.

 

 Maminčino varování a posléze její vypočítávání možných zdravotních následků jsem – jak jinak – pouštěla jedním uchem tam, druhým ven. „No jo,“ myslela jsem si otráveně, zvlášť když se k mamince přidal i táta, „nepřejou mi, nechtějí, abych vypadala hezky, chtějí mít ze mě příšernou domácí puťku.“ 

Vzor jsem měla ve své o sedm let starší sestře. Ta dobyla svět, studovala totiž až v Brně! A vysokou školu! A hereckou k tomu! Její šatník byl plný úžasných kreací, vzniklých na staré singrovce a barvených v černé Duze. V momentě, kdy se za ní v neděli večer zaklaply dveře a ona opět plula do velkého světa, vrhla jsem se na její prádelník a skříň. Měla jsem k dispozici všechny ty poklady a pokud ségra omylem zapomněla v koupelně nějaké šminky divokých barev, byla jsem na vrcholu blaha. K tomu jsem si ještě našetřila na mrtvolně bledou rtěnku značky Roxana a maminku mohla ranit mrtvice. Několik let pak trpěla každé ráno, s jakou přijdu do školy. Moje maminka byla totiž paní vychovatelka ve školním klubu a do školy chodila už v sedm. Já jsem tedy získala celou půlhodinu na vylepšení svého vzhledu. Maminka pak tatínkovi večer žalovala, do čeho se ta holka zase nahastrošila a jak se zase zmalovala, ale tatínek vždycky jen zvedl oči od odborné literatury a pronesl, že mi to sluší. Občas v sobě nezapřel doktora a mamince aspoň odkýval ty připomínky ohledně chorob z prochladnutí.

   Jak pozorný čtenář jistě tuší, měla maminka s tím svým sýčkováním pravdu. No jo, měla jsem postupně  zánět všech možných cest a orgánů a když jsem si stěžovala, řekla vždycky maminka „vidíš, co jsem ti říkala“ a tatínek mi předepsal suché teplo, což znamenalo nosit minimálně košilku. Když mi bylo nějakých sedmadvacet, ofouklo mě a zablokoval se mi krk. Tatínek mi oznámil, že to budu mít už pořád a naordinoval mi opět suché teplo – šátek na krk.

   Šminky jsem začala nosit v taštičce taky od těch šestnácti. Tehdy nebyl žádný výběr a to co jsem si opatřila, bylo z dnešního pohledu něco naprosto exotického. V nouzi jsme si dokonce černily řasy krémem na boty, to když v drogerii nedostali půl roku řasenky. Jedna moje kamarádka někde získala krabičku od Nivey a několik let ji používala. Vždycky do ní pečlivě vymačkala Indulonu a byla mistr světa. To, že tam má Indulonu a ne Niveu, mi jednou ve slabé chvilce prozradila jako největší tajemství. Ani nevíte, jak se mi ulevilo, léta jsem po ní škemrala, aby mi prozradila dodavatele toho vzácného krému.

   Ta moje taštička tedy obsahovala pestrou sbírku, ovšem všechno to byly zkrášlující prostředky, i když pochybné kvality. V devatenácti jsem jako správná průkopnice do taštičky šoupla i antikoncepční pilulky, nedbajíc na pohrdavé poznámky zdravotní sestry na gynekologii. Tehdy podle ní braly antikoncepci  jen holky lehkých mravů.

   Jak jsem  s přibývajícím věkem díky lehkovážnému odívání prodělávala ty různé choroby a blokády páteře, přibývaly v taštičce i rozmanité pilulky.

   Dneska nevyjdu ven bez košilky, zamotaného krku a taštičky plné prostředků proti chorobám. Mám víc léků než šminek a zde je ten zlom. Tady nastává střední věk a stáří, když místo pudrů a stínů a rtěnek a mejkapů  máte prášky na záda, pilulky na migrénu, pastilky proti kašli, kapky na oči a do nosu. Někde na dně taštičky se pak tísní rtěnka.Ale ta rtěnka je značková!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Zajícová | středa 12.2.2020 10:58 | karma článku: 31,29 | přečteno: 1140x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Jsem žádaná a žádoucí (malé vědecké pojednání)

Je o mě přímo boj. Nevěříte? Podám nyní důkaz a podrobně zpracovanou analýzu. Sběr materiálu je starý tři dny a já se tímto omlouvám, že jsem předchozí cenné materiály průběžně mazala.

6.5.2024 v 9:00 | Karma: 19,43 | Přečteno: 418x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,71 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,19 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1881x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1314x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...

Pravda o Vrběticích. Ruští agenti nebyli jen dva a proč mrtví Češi neměli šanci

7. května 2024

Premium Co předcházelo a co následovalo po výbuchu muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014? Kolik...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 430
  • Celková karma 29,29
  • Průměrná čtenost 1255x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik