Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chci obejmout, chci milovat. Prostě to potřebuju

Jsem jako skála. Pevná, odolná. Většinou. Jen někdy jsem jako malý jemný pírko; stačí fouknout - a je pryč.

Vím, že mám sílu a že ji umím dávat. Taky umím pomáhat tím, že jsem, a že se o mě lze opřít. Držím a neuhnu, předávám svou sílu. Je někdy těžké přijmout bolest druhých a nespadnout pod tou tíhou...

Přišla jsem do kanceláře zrovna v okamžiku, kdy se můj kamarád dozvěděl, že má rakovinu. Byla jsem u něj a byla jsem to já, kdo mu zrovna v té hrozné chvíli mohl pomoci. Držela jsem ho a on plakal. Dala jsem mu veškerou svou sílu a naději a on poznal, že musí bojovat a že to vyhraje, jako já. Jako já. Potkávali jsme se pak na chodbách a pokaždé jsme se na sebe usmáli, objali se a on kývl hlavou, jako že to jde. Ostatní o tom neměli potuchy. Když odcházel do předčasného důchodu, drželi jsme se pevně a nic neříkali. Věděli jsme svoje.

Přišel za mnou můj tehdejší podřízený, starší pán. A svěřil se mi s něčím, co nevěděla ani jeho žena. Dával mi číst lékařské zprávy, abych mu je vysvětila. Nedokázala jsem mu říct, co jsem z nich vyčetla. Musela jsem lhát. Ale co jsem dokázala, to byla naděje a síla. Když nastal čas, dovedla jsem ho k odhodlání svěřit se ženě…

Je dost těch, kterým svým objetím a povahou dávám sílu, naději a lásku.

Jen někdy i já potřebuju pomoc. I já potřebuju skálu a pevné objetí. Když jsem byla nemocná a čekalo mě to strašné martyrium, sešla jsem se se svými milovanými na statku u sestřenice. Byla neděle, čas dušiček a já druhý den měla absolvovat vyšetření, kterého se každý bojí. Kolonoskopii a následně gastroskopii. Všichni dospělí byli stateční, i já byla statečná. A tak moc jsem potřebovala o někoho se opřít a vědět, že to dobře dopadne. Maličká dvouletá dcerka mé neteře ze mě nespustila oči, dva veliké knoflíky z měkoučkého sametu. Pak mě objala a už nepustila. Viděla mě poprvé a byla to velmi stydlivá holčička, která k jiným dospělým nikdy nešla. Držela mě kolem krku, já ji tiskla a dýchala její dětskou vůni. Celou neděli jsme byly my dvě pořád spolu, a já se postupně zklidnila a cítila tu sílu, předávanou malým sladkým dítětem.

Když jsem se probrala po operaci, jela jsem výtahem z operačního sálu. Strašně to bolelo. "Chudinka, má velké bolesti," slyšela jsem soucitný hlas jedné ze sestřiček, a pak cítila, jak mě hladí po čele. Dodnes cítím tu sílu její dlaně, slyším ten konejšivý hlas.

I mezi blogery mám své kamarády, své pevné skály. Šla jsem na vrátnici a tam seděla. Marta, blogerka  z nejmilovanějších. Byla pozvaná do vysílání a já si pro ni přišla. Objaly jsme se. Naše radost ze setkání byla tak velká, tak nesdělitelná. Po natáčení jsme se loučily a držely se v objetí. Ach, Marto, jsi moje skála a já jsem jí pro tebe. Víme o sobě.

Když objímám muže, který mi voní, je to jiná síla. Jiný náboj, jiná liga. Stejně důležitá a stejně potřebná. A já vím, že není podstatné, kolik je nám let, ale jak pevní jsme a jak umíme dávat i brát.

Chci tolik objímat, tolik milovat. Utopit se v lásce, v milování. Možná teď někdo umí číst mezi řádky a ví. I já vím. Píšu a tečou mi slzy. Jak ale unést tolik touhy, a přitom neplakat, to nevím. Nevím.

 

Všem, které mám ráda..

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 18.3.2019 10:53 | karma článku: 34,03 | přečteno: 1637x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1861x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Na Pardubicku narazil řidič do patníku, značky i stromu. Nehodu nepřežil

28. dubna 2024  10:13

V noci na neděli zahynul u Sezemic na Pardubicku pětatřicetiletý řidič. Havaroval se svým vozem BMW...

Jsem dospělý muž, který kandiduje proti dítěti, utahoval si Biden z Trumpa

28. dubna 2024  10:09

Americký prezident Joe Biden na sobotní večeři pořádané sdružením zpravodajů v Bílém domě vtipkoval...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik