Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co nevíte o České televizi aneb Tajnosti rekvizitárny (8. pokračování)

Stala jsem se úřednici. Z výtvarnice úřednice. Jsem ovšem vycepovaná a každá práce mě baví. No … trochu kecám, každá ne. Například bych nemohla pracovat u pásu a taky třeba v dolech.

 

V kanceláři  jsem seděla s Míšou. Míša je zběhlou úředníci, a nejen příjemnou, ale i ochotnou kolegyní, co mi trpělivě vysvětlovala záludnosti naší práce. Míša kromě těchto skvělých vlastností bydlí s britskou modrou kočičkou a kocourem. V době, kdy jsem s ní začala sdílet práci i kancelář, narodila se jim koťata. Pět krásných koťátek. Největší radost jsem měla, když mě Míša poprosila, abych s ní jela koťata nechat naočkovat. Jelo nás tehdy pět, abychom zvládli pět úplně stejných koťat. Nemohli jsme přece dopustit, aby bylo nějaké naočkované dvakrát a jiné třeba ani jednou! Každý choval jedno kouzelné koťátko a očkování proběhlo tak jak má.

Stala jsem se  dispečerkou scénického provozu.  Pronajímaly jsme s Míšou zkušebny, vedly evidenci všech studií, psaly  rozpisy a plány a všeobecně věděly, co se kde ve scénice šustne.  Taky jsme účtovaly. A taky jsme ovládaly tiskárnu. Nebyla to náročná práce a já se celkem rychle zapracovala. Dispečink byl takovým centrem informací a chodila k nám spousta lidí. Všechno by bylo fakt bezva, kdyby…kdybych neonemocněla.  No jo, fajn práce je tak trochu v mlze a do popředí se dere léčba. Naštěstí jsem nad nemocí zvítězila a bylo to určitě taky zásluhou mé  milé kolegyně Míši a empatického šéfa Honzy. Do práce jsem mohla chodit podle toho, jak jsem se cítila a nemusela se bát, že kvůli ne zrovna vzorné docházce a špatnému soustředění na práci dostanu padáka.

V dispečinku pro mě bylo místo jen na tři roky. Byl to totiž záskok za mateřskou. Jenže já jsem dítko štěstěny.  Na konci těch tří let jsem byla nejen zdravá,  ale taky se pro mě našlo další místo.  Šéf dispečinku dopravy scénickeho provozu odcházel do důchodu a já se stala jeho následovnicí.  Představte si, že jsem měla na starosti vozový park scéniky, řidiče interní i externí, a ještě jako bonus partu zařizovačů.  Nasazovala jsem řidiče na pořady tak,  jak si je objednávala produkce, rekvizitáři, kostymérky nebo stavba,  zařizovače jsem posílala podle potřeby na pomoc kostymérkám,  účtovala jsem,  psala docházky, výkazy,  faktury, hlídala a účtovala pohonné hmoty, no prostě jsem se stala prakticky tou největší úředníci, jakou si vůbec lze představit. Bylo to dobrodružství. Já  blondýna, co o autech, natožpak o dodávkách a naklaďácích, ví jen jakou mají barvu,  jsem najednou velela vozovému parku a jeho řidičům. Naštěstí nemám problém si přiznat, že něčemu nerozumím, a prostě se zeptám.  Chlapi byli moc ochotní a rádi mi vždycky poradili.  Jediný nedostatek přiznávám.  Jsem nekuřák  a v mé kanceláři se kouřit nesmělo, narozdíl od mého předchůdce. Někteří kuřáci si tak museli zvyknout, ovšem nekuřáci to přivítali. Člověk se všem nezavděčí. Byla to hezká práce.

Nastala výměna stráží. Vlastně šéfů. A začaly se dít věci. Jenže mě to nikterak nerozházelo. Nový šéf mi vzal lidi a přidal účtování. Taky jsem dostala jinou kancelář blíž k centru scénického provozu.

Účtování, to bylo velké dobrodružství. Rekvizitáři a kostymérky nakupují na pořady spoustu materiálu a ke mně se dostávaly všechny ty zatracené účtenky, co jich bylo jako blech, a co jsem musela rozklíčovat, jednotlivé položky rozstrkat ke kódům a nezapomenout na DPH a tak. Jo, pěkná práce to byla; mnohdy jsem si připadala jako ten  největší odborník na dešifrování. Jak se mi teď hodily všechny dříve získané dovednosti ve zpravodajství! Rychlost, odolnost, chladná hlava a v neposlední řadě počítačová gramotnost.

Moje působení coby dispečerka scéniky, posléze dispečerka dopravy a nakonec k tomu ještě účetní trvalo od roku 2010 do roku 2018. Pak můj šéf usoudil, že je načase, abych se naučila zase něco novýho.

Pokračování příště - konečně se ocitneme ve slibované rekvizitárně!

zde předcházející články pro ty, co náááhodou ještě nečetli:

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=689282

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=689675 

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=690491

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=691433

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=692353

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=693467

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=695357

https://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=695694

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 11.2.2019 10:41 | karma článku: 0 | přečteno: 630x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,87 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1853x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 654x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,77
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik