Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Někomu ryba smrdí, mně ne, aneb Není ryba jako ryba, nejlepší je Rybovka

K Vánocům tak nějak ryba patří, to je každému jasné. Ovšem nejen ryba, ale taky Rybovka. To my zpěváci moc dobře víme.

My co zpíváme, máme v prosinci fofry. Obzvláště pak my holky toho musíme stihnout víc než jiné měsíce v roce. Vynechme obligátní uklízení, vaření a nakupování a zaměřme se nyní na duchovno. A abychom nebyli příliš svázaní konvencemi a nostalgickými vánočními zvyklostmi, zaměříme se na Rybovku. Pro neznalé Českou mši vánoční Jakuba Jana Ryby, ovšem v trochu veselejším duchu. Rybova  mše se totiž zpívá nejen v kostelích, ale taky na jiných různých místech. Například na nádraží, v parku, u řeky a na střeše.

Každý kdo v Praze zpívá Rybovku ví, že 23. prosince je nutno dostavit se buď na Hlavní nádraží, nebo na Kampu, nebo nejlíp na obě místa. Aby se to dalo stihnout, na Hlavním nádraží se zpívá v jednu hodinu a pak fofrem na Kampu, kde se začíná ve tři.

Na Kampě je vždycky narváno. Posledních pár let nám zpěvákům dost překáží stánek, co ho nějací ignoranti postavili přímo tam, kde byl vždycky dirigent, sólisti a orchestr. I početný sbor má mnohem míň místa. Místa ubylo, leč zpěváků a posluchačů nikoliv.

Ovšem tentokrát k zavedeným Rybovkám přibyla jedna zcela nová produkce. Na Silvestra jsme se sešli na střeše! A ne na ledajaké střeše, nýbrž na střeše Lucerny, odkud je vidět skoro celý svět. Abychom si to užili my co zpíváme, i ti co naslouchají, Rybovka zazněla hned dvakrát. Ve dvě a ve čtyři odpoledne. Bylo to poprvé a bylo to krásné. Nejkrásnější…

Všechny fotky jsou moje :-)

Autor: Zuzana Zajícová | čtvrtek 3.1.2019 12:19 | karma článku: 24,74 | přečteno: 676x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 31,81 | Přečteno: 952x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,38 | Přečteno: 1837x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,56 | Přečteno: 1297x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 23,89 | Přečteno: 648x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1727x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma: 27,22 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Odešel jeden z nás...

Zemřel Josef Prouza... bloger a kamarád... další jeho články si už nepřečteme... poslední napsal 30. listopadu...

5.12.2023 v 19:42 | Karma: 35,96 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Zuzana Zajícová

Před vánocemi to houstne

Pár let si říkám, že už mě ty vánoce vlastně ani nebaví. Že se na ně prostě vykašlu. Jenže něco jiného je říkat si, a něco úplně jiného je holá skutečnost.

27.11.2023 v 9:11 | Karma: 29,13 | Přečteno: 749x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jen takový blogerský povzdech

Závidím svým blogerským kolegům. Není to nic k chlubení, ale je to tak. Stydím se, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu udělat.

5.10.2023 v 14:15 | Karma: 30,57 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Zač je v Pardubicích perník aneb Sraz blogerů v San Piegu

Blog neslouží jen k psaní blogů, ale taky k seznámení a posléze k utvrzování kamarádství pravidelně dvakrát za rok

12.9.2023 v 14:52 | Karma: 26,42 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsem se odvážila navštívit blešák

Jsou místa, která jsem nejen nikdy nenavštívila, ale navštívit ani nechci. Pokud se ovšem ve mně sem tam neprobudí moje potlačovaná dobrodružná povaha.

21.8.2023 v 9:16 | Karma: 30,72 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsme bydleli na zámku

Konečně se mi splnil sen. Poznala jsem, jaké to je, bydlet na zámku, a já vám o tom podám pravdivou zprávu.

7.8.2023 v 9:24 | Karma: 30,78 | Přečteno: 966x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Desatero slušného chování aneb Jak si nikdy neutrhnout ostudu

Ledva jsem počala rozum brát, naučila mě maminka, kterak se chovat ve společnosti, abych si neutrhla ostudu. Já vás nyní s maminčiným desaterem seznámím.

17.7.2023 v 9:52 | Karma: 33,75 | Přečteno: 1347x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem se ocitla na krok od nebe...

... a se mnou i kamarádi, co s nimi zpívám ve smíšeném sboru Gaudium Praha. Je to nejlepší způsob, jak přivítat léto. Odjet tam, kde je to jen kousek, a jste v nebi.

26.6.2023 v 10:06 | Karma: 30,84 | Přečteno: 935x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Co to pořád mají české celebrity s těmi důchody?

Každou chvíli na mě na internetu vykoukne stížnost ohledně výše důchodu. Tu Vondráčková, pak zase Žilková nebo Obermaierová...

11.6.2023 v 18:06 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Podvazky, punčochy, punčocháče, a taky podprsenky

Být krásnou a žádoucí, to dá někdy po čertech práci. Když jsem byla malá, dost mě děsilo, že budu muset nosit punčochy a podprsenku. Zavánělo mi to středověkou mučírnou.

5.6.2023 v 9:13 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Cucflek (pojednání, hodící se k pučícímu jaru)

Každý se s ním někdy setkal. Nebo skoro každý, abych byla objektivní. Možná jsou mezi námi tací, co ho nikdy nevlastnili a ani nevyrobili, a těch je mi líto.

29.5.2023 v 9:54 | Karma: 29,98 | Přečteno: 725x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsme se srazili my, co spolu tady na blogu kamarádíme

Stalo se tradicí, že se dvakrát ročně sejdeme, protože nám prostor zde na blogu nestačí. Musíme všechno probrat in natura a ještě u toho probírání stihneme objevovat krásy naší rodné hroudy.

22.5.2023 v 17:16 | Karma: 32,45 | Přečteno: 1999x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Luxování a mytí nádobí je asexuální

Moudro, jež vypadlo z pusy herečky Terezy Brodské, mě donutilo k hlubokému zamyšlení, jak na tom vlastně jsem já, škopek nádobí, vysavač a sex.

18.5.2023 v 12:30 | Karma: 35,33 | Přečteno: 1373x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Volha a já

„Tys přece pracovala v televizi. Jak to tehdy bylo?“ zeptalo se mě v divadle pár mladých herců, když na obrazovkách běžela minisérie Volha.

9.5.2023 v 9:27 | Karma: 41,75 | Přečteno: 5086x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,41
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik