Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pařížská love story (vsuvka pro čtenáře Tajností rekvizitárny)

 Znáte to. Všechny kalamity, katastrofy a osudové vztahy začínají nevinně. Tak nějak nečekaně. Protože kdyby byl člověk na životní kotrmelec připravený a očekával ho, většina kotrmelců by skončila v propadlišti dějin.

 Jednoho krásného dne jsme s kamarádkou Zorkou stály na parkovišti před malým mikrobusem, který měl nás dvě a dalších osmnáct účastníků zájezdu dopravit do Paříže. Jeli jsme na studijní výlet. Už při usazování do dopravního prostředku poněkud stísněných rozměrů se ukázalo, že ač jsme byly prakticky jediné dámy v kolektivu, pánové si zcela sobecky zabrali ta nejlepší místa a na nás zbylo to sedadlo poslední, vzadu, kde jsme se ještě musely podělit o místo s Davidem a posledním nastoupivším - chlapíkem, kterého jsem znala jen letmo.

Prostě jsme my čtyři, co jsme se nervali o lukrativní místa, museli vzít zavděk tím nejprťavějším prostorem z celého mikrobusu. U okna seděla Zorka, pak já, vedle mě zajímavý skoro dvoumetrový chlapík a pak strašně nastydlý David. Vyhlídka na cestu s nohama pod bradou byla dost tristní. Můj dlouhonohý soused měl nohy natažené do uličky a já měla ty svoje opravdu pod bradou. Záviděla jsem Zorce její pidi výšku. Abychom  byli schopni cestu přežít bez ochrnutí nebo jiné újmy na zdraví, museli jsme okamžitě po startu vytáhnout životabudiče. Stejně tak učinili i ostatní šťastnější spolucestující a autobusem se rozlinula omamná vůně slivovice, fernetu, becherovky, koňaku a jiných destilátů, vhodných k utužení ohroženého organismu.

Můj soused vytáhl placatku se slivovicí a po vzájemném představení jsme si cvakli. Nakonec se cesta dala docela dobře přežít, obzvlášť poté, co mi můj zdvořilý soused nabídl, abych si nohy natáhla přes ty jeho. Bylo to mnohem příjemnější, rázem se mi mnohem líp cestovalo a taky jsem tolik nebryndala nabízené destiláty. Snáz se mi otvírala pusa, když mi do brady nenarážela kolena. Kromě alkoholu jsme se my tři - David rezolutně odmítal cokoliv nabízeného a krmil se výhradně kapkami na rýmu a pastilkami na kašel - dělili o zásoby řízků a tatranek. Nálada v zadním sektoru autobusu byla víc než radostná a několik jedinců, sedících vepředu, se přesunulo k nám dozadu a raději seděli v uličce, jen aby si taky užili legraci.

V Paříži jsme se tak nějak samovolně rozdělili do dvou základních skupin. Ta první se odebrala do nejbližší pařížské hospůdky, kde setrvala až do půlnoci. Ta druhá, ke které patřila i naše čtveřice, celý den chodila po pařížských pamětihodnostech, sem tam se zastávkou v nějaké romantické kavárně, aby se pak spojila s tou první skupinou u půlnočního odjezdu autobusu směr hotel. Věřte mi, moji chápaví čtenáři, že obě skupiny si užívaly podle svých představ. My čtyři jsme v Paříži už byli, Zorka tam dokonce prožila svou velkou lásku při dvouměsíčním pobytu v osmašedesátém. Nemohlo nás tedy nic zaskočit a o to víc jsme si to vychutnávali.  Vždycky o půlnoci jsme odjeli na předměstí do malého hotelu, tam jsme se lehce vzpamatovali a spontánně pokračovali v zábavě. Sešli jsme se vždycky na jednom pokoji, vytasili tenčící se zásoby z domova, čerstvé francouzské sýry a víno a můžu vám říct, že jsem čtyři noci nespala a stejně tak i většina účastníků zájezdu.

Při našich toulkách po Paříži i při nočních dýcháncích jsem najednou zjistila, že ten dlouhý chlapík, co tak hezky voněl, je mi čím dál bližší a nejlepší na tom bylo, že totéž evidentně cítil i on.

Ten poslední den jsme se toulali sami dva, Zorce a Davidovi jsme se ztratili. Poslední noc byla nocí přelomovou. Ne, nečekejte žádné pikantnosti, ta noc se odehrála na zadním sedadle mikrobusu a my se jen celou noc drželi za ruku a k ránu teprve, když ostatní spali, jsme si dovolili líbání. Jak jinak než stylové, když jsme byli v té Francii...

No a pak to šlo už samospádem. Jak to dopadlo, jistě každý zkušený čtenář uhodne. Z pařížské romantiky se stala velká láska a ta se překlopila do všedního života běhu. Zazvonil zvonec a pohádky je konec.

V každém případě se stalo něco, s čím jsem  nepočítala, a i když s námi osud zatočil všelijak, ty čtyři dny v Paříži stály za to.

 

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 11.12.2018 9:06 | karma článku: 22,64 | přečteno: 588x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 21,44 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,06 | Přečteno: 1177x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,59 | Přečteno: 1867x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1309x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště blokuje Pražský okruh, jedno z aut je na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:56

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Řidič auta taženého na laně si zamkl volant, neovladatelný vůz skončil v kolejišti

29. dubna 2024  17:52

K neobvyklé nehodě vyjížděli policisté a hasiči na místo nedaleko Hanušovic na Šumpersku, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:20

Česko a Německo podle prezidenta Petra Pavla sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, na...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 30,10
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik