Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na Lipně, na Lipně, Zajíci polib mě

Vedro jako v peci. Sucho jako na poušti. Místo trávy rovnou seno. Situace jako stvořená pro dovolenou snů.

Pan Zajíc už pár dnů zkoumal mapy, plánoval, spisoval, počítal. Vymýšlel dovolenou. Naše cesta do Londýna nastartovala jeho touhu po poznání a po dobrodružství, a jakmile se můj manžel rozhodne, je to tutovka. Pojedeme na takovou dovolenou, jakou si můžete jen přát. O jaké sníte za dlouhých zimních nocí.

„Pojedeme na Lipno,“ oznámil pan Zajíc.

„Na Lipno? Proč na Lipno?“

„Protože ti ukážu místa, kam jsem léta jezdil.“

Koneckonců proč ne na Lipno. Nikdy jsem tam nebyla, a pokud to udělá radost panu Zajícovi, nic proti tomu. Jen se mi to zdálo, abych tak řekla, málo dobrodružné a takové usedlé.

Něco v tom smyslu jsem podotkla.

„Z Lipna se přesuneme do Rakouska k jezerům. Koukej,“ ukazoval  manžel na mapě, „Mondsee, Wolfgangsee a Attersee. A spát budeme v autě.“

Tak v autě. Hmmmm…to jsem teda zvědavá, co na to řeknou moje zádíčka. To bude dovolená, o jaké rozhodně za zimních večerů nesním.

Plán cesty tvořil můj organizátor několik večerů. Itinerář cesty byl propracovaný do nejmenších podrobností.

„Vyrazíme ve dvě. Samozřejmě v noci.“

No tak jo. V noci. Ve dne je stejně vedro. Měli jsme na cestě strávit tři dny a dvě noci. Auto jsme měli napakované na půl roku. Pan Zajíc je velmi obezřetný a myslí na všechno. Co kdybychom za celou cestu nepotkali sámošku nebo hospůdku! Co kdyby se náhle ochladilo natolik, že by hrozilo umrznutí! Naštěstí je obezřetný i při volbě auta. Náš mercedes je sice starý, leč veliký. Vejde se tam leccos včetně nás dvou a Besinky.

Vyrazili jsme. Noc byla teplá, silnice prázdné. Naší první zastávkou byl Český Krumlov. Něco vám prozradím; v  šest ráno nepotkáte v Krumlově živáčka. Tedy pokud nepovažujete za živáčky čínské turisty. Zkrátka v Krumlově jsme byli my dva a Číňani.

Prohlédli jsme si město a vyrazili na Lipno. Řeknu vám, že mě Marina Lipno zklamala. Kolem vody jsou postavené domy jako z Disneylandu, fasády barevné jak zmrzlina, voda zelená jako hrachovka. V zelené vodě se koupali nejen dospělí, ale i malé děti. Naštěstí měl můj cestovatel v plánu ukázat mi chatičku, kde trávil šťastné chvíle s kamarády. Každý rok v září tam na 14 dnů jezdili na houby. Bez vody, bez elektřiny a bez manželek. Několik chatiček se choulí na louce u lesa kousek od Nové Pece. Zůstaly stejné jako kdysi, na rozdíl od ostatního okolí, a já pochopila, proč to místo můj manžel miluje. Se slzou v oku mi ukazoval, kam chodili do hospody, jak museli shánět po vsi dobrovolníky, aby jim tu hospodu vůbec otevřeli, ukázal mi takzvanou Mátlovu zatáčku, kterou kamarád Mátl, jda v noci z hospody, nevybral, jak starý Magdon do příkopu pad  a zlomil si nohu.

„Změnilo se to tady. Ale to víš, mám to trochu v mlze. Krajinu jsem často viděl z příkopu.“ Byly to heroické doby, kdy houby rostly, a pivo teklo proudem.

Na rozdíl od Lipna a rychlostaveb kolem se mi tady líbilo. Ovšem jedno vím jistě. Na Lipno už nikdy. A tu pusu mi tam  pan Zajíc stejně nedal.

Naši vzpomínkovou exkurzi jsme završili – jak jinak – obědem. Dali jsme si ryby. Moc dobré!

Lipno jsme opustili. Čekala nás rakouská jezera...

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 30.7.2018 10:27 | karma článku: 27,43 | přečteno: 1130x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,70 | Přečteno: 651x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,13 | Přečteno: 1199x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1878x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1313x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,78
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik