Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tajnosti zaječího pelechu

  Každý máme svá tajemství, o kterých nikdo jiný neví. Kdo tvrdí, že nemá, tak kecá. Někdo dokonce vede dvojí život...

  „Akorát jsem si lehl. Minutu předtím, než jsi přišla,“ praví pan Zajíc pokaždé (pokaždé!) když se vrátím znavená z práce.

To je takhle furt. On má totiž můj manžel pracovní dobu na směny, takže se mu střídá odpolední a ranní a volno, pořád dokola. Když má ranní, je doma o tři hodiny dřív než já, páč jeho ranní šichta začíná v pět ráno a moje v devět. No, a když má volno, tak se doma fláká celý den, to dá rozum. On sice tvrdí, že maká a lehá si zrovínka v ten moment, kdy já vstupuju do dveří. Vteřinu předtím prý zapíná televizi, přikrejvá se červenou dekou a naskládá na sebe náš zvěřinec. Do té doby prý pilně (haha) pracuje a zvelebuje nejen interiér, ale i exteriér našeho zaječího bejvání, až je z toho celej zmoženej.

Takže já vstupuju do dveří, naleznu pana Zajíce na gauči pod červenou dekou, telka modře svítí, Besinka a kočky jsou malebně naskládané na vzdouvající se červené dece a nad tím celým zátiším se klene duha.

Ledva tedy vkročím, vyslechnu výše zmíněnou větu, odložím tašku a zuju si boty, následuje pokaždé (pokaždé!) další závažné prohlášení:

  „Dal bych si kafe. A něco ke kafi.“

No tak já jdu, uvařím kafe, ukrojím štrúdl, donesu do obýváku. Pan Zajíc šetrně sundá zvěřinec a posadí se.

Já klesnu do křesla, na gauči už není pro samou zvěř místo, dám si taky kafe a nabírám síly na umytí nádobí, vyžehlení prádla, uvaření dlabance na večeři, upečení buchty ke kafi na příští den a v duchu vzdychám nad nespravedlností, co vládne v zaječí domácnosti.

Protože občas se totiž stane, že já jsem doma a pan Zajíc v práci. To bývá zpravidla jednou za tři týdny, kdy je manžel v práci o víkendu. Jsem opuštěná, ale spokojená. Jsem ráda doma sama. Sice jenom uklízím a vařím a starám se příkladně o domácnost, jenže nikdo do mé bohulibé činnosti nezasahuje radami a povely. Když se blíží večer a s ním i návrat manželův, je všechno hotovo a já jsem oprávněně znavená.

A zde nastává ta nespravedlnost. Ledva vkročí  manžel do dveří, odloží tašku a zuje boty, zhluboka vzdychne, aby tím dal najevo, že se vrací zcela vyčerpán z pole role, ruce má až dole.

Civilní oděv vymění za domácí, usedne na gauč, přikreje se červenou dekou a vyžaduje kafe a něco sladkýho k němu. A taky něco k večeři a pivo a oříšky a zmrzku a já nosím žádané a kmitám.

 „Jak je to možný, že když jsem já v práci a ty doma, vařím kafe a obskakuju já, a když ty seš v práci, vařím kafe a obskakuju taky já,“ jsem si tuhle povzdychla.

  „To si musíš umět zařídit,“ odvětil blahosklonně pan Zajíc.

No jo. Mně nevadí vaření kafe a obskakování a nošení proviantu sladkého i slaného, ale genderově vyvážený to teda není. Jenže to je asi tak všechno, co s tím nadělám, že to hodím do blogu. Prostě jsem si to nezařídila.

Konec hlášení.

 Jo a kde že je to tajemství? Přece v tom, co můj zákonitý manžel vlastně celej den doma dělá!

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 29.1.2018 10:14 | karma článku: 25,37 | přečteno: 645x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1861x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07,  aktualizováno  19:19

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik