Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Počasí na vážnou známost.Téma trochu lechtivé...

Měla jsem to tak pěkně sesumírovaný; jedné nedávné noci, kdy jsem zase nemohla usnout, jsem si vymyslela celé vědecké pojednání na téma „počasí na vážnou známost“, jen to hodit na papír.

 Leč byla jsem líná vstát a zasednout a sepsat ten skvělý text. No a teď tu sedím a vzpomínám, jak jsem to za té bezesné noci vymyslela a už to není ono. To víte, noci bývají plodné; příště vstanu a sepíšu svoje košaté noční myšlenky, protože, málo platné, ráno jsem ráda, když si vzpomenu, co jsem měla včera k večeři.

Pro neznalé: počasí na vážnou známost je takové počasí, kdy by psa nevyhnal, mlhy se válí na blatech, vítr skučí, déšť bičuje okenní skla, svíce skomírají a temné stíny se plíží za zdmi domů ponořených v temnotě. Prostě je hnusně. No a to je čas, vhodný k ulehnutí do postele, případně na kožešiny před krbem, popřípadě na velkou měkkou lenošku tamtéž. Po boku s osobou, jež je vám v tento moment nejblíže hlavně po erotické stránce. Protože vážná známost nemusí být ráno až tak vážnou, hlavně když ráno pere sluníčko, ptáci zpívají, kytky kvetou a je všeobecně krásně.

Noc je to plná vášně a čím je venku hnusněji, tím radostnější jsou chvíle s vážnou známostí. Ona to vlastně nemusí být noc, i přes den kolikrát stojí počasí za starou bačkoru.

Jenže léta běží, počasí sice pořád stojí za starou bačkoru, leč do postele si bereme knížku, někteří chudáci termofor a ledvinový pás, a majitelé přítulného zvířátka ještě to zvířátko. Vážná známost není po ruce. Pokud vlastníte manžela/manželku, možná, možná kdysi patřil/la k adeptům pro počasí na vážnou známost, ale kdeže loňské sněhy jsou.

Nevlastním termofor ani ledvinový pás, vlastním zvířátko. Nemám vážnou známost, mám manžela, jenž kdysi, pravda, býval správným parťákem do psího počasí.

Počasí se nemění, měníme se my. A naše priority. Mám rozečtený kultovní horor o tisíci stran, mám Besinku a čtyři kočky. Noci jsou už chladné a já si v posteli užívám literatury i tepla zvířecích kožíšků. Ale řeknu vám; někdy se mi zatraceně stýská po těch dávných nocích, kdy vítr lámal křehké větve, mráz sužoval osamělé poutníky a já…já byla adeptkou na vážnou známost.

Počasí na vážnou známost…hlavně že mám na co vzpomínat.

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 10.4.2017 11:25 | karma článku: 27,04 | přečteno: 775x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,35 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1873x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 662x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Taxikáři říkal, že postřílí několik lidí. Policie u duševně nemocného našla pušky

2. května 2024

Psychiatrický pacient si na internetu koupil tři funkční historické brokovnice a tvrdil, že je...

Odbrzděná dodávka se zmrzlinou vjela do davu dětí, několik je vážně zraněných

2. května 2024  15:55

Na západě Kyrgyzstánu najela během kulturní akce do davu desítek dětí ve věku od 9 do 16 let...

Poslanci mohou jednat i přes noc, ANO a SPD odmítají výpověď bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  15:53

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči

2. května 2024  12:49,  aktualizováno  15:38

Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,66
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik