Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Někdy se vám to všechno tak nějak nahrne. Divnej den prostě.

Venku hnusně, v práci moc práce, ráno tma jak v pytli, večer tma jak v pytli. Leden stojí všeobecně za houby, a to máme před sebou ještě únor.

Abych si to nějak vylepšila, zavítala jsem do supermarketu, že si dopřeju. Měla jsem na mysli něco nezdravýho; takovou nějakou uzeninu s červenou solí anebo ještě líp slaninu anglickou, ta mi vždycky pomůže. Sice budu mít potom výčitky, hlavně když se mrknu do zrcadla, ale co už.

Tak jsem se propletla až k pultu, kde tyhle nezdravé záležitosti mají. Přede mnou stály dvě paní a za pultem taky dvě. A jeden chlapík, co měl spoustu různého kování a cvočků v uších a byl to takový snědý týpek od pohledu. Ty dvě paní za pultem pamatovaly nejen komunisty, ale i fašisty a možná i první republiku. Zdá se, že supermarketům došly mladý síly a povolala do svých řad kdekoho.

První zákaznice si poručila juniora v celku. Jedna ze stařenek se chopila úkolu a byla to pro ni očividně výzva, jak se vzápětí ukázalo. Po těžké chvíli se jí třaslavou ručkou povedlo zakrojit a upižlat potřebný kus a přenesla ho na váhu, aniž ho cestou ztratila. A zde se ukázaly ty generační problémy. Paní neuměla kódy, ty evidentně za první republiky znát nemusela. Ani snědý chlapík co se chystal vedle váhy uříznout druhé zákaznici kus točeňáku, jí nebyl schopný poradit. Leč ta třetí obsluha, ta byla v obraze, ta tajemství kódů zmákla. Asi to byla vedoucí téhle směny. Skládala pomaličku kolečka salámu do regálu a koukala kolegyni přes rameno.  Spolu to nějak daly dohromady a zákaznice se mohla s juniorem odebrat do víru supermarketu.

Na řadě byl snědý chlapík. Na ruce si navlékl rukavice – výborně -  vytáhl kusanec  točeňáku a bravurně odfikl požadovaný kus. Vylovil sáček a zde se projevila zrada točeňáku. Chlapík ho musel tak trochu stočit, aby se mu vlezl do úzkého pytlíkového prostoru, což se po několika vypjatých pokusech zdařilo.  Uf…přešel k váze a my ostatní s napětím pozorovali, jak se on vypořádá s kódy. No zkrátím to. Taky je asi nikdy předtím nepotřeboval.

  „Je to 5564,“ poradila znalkyně kódů.  Koukala mu přes rameno, jak se chlapec snaží. Sundal si rukavice, aby mu to líp šlo.

  „Máš to špatně, 5564 ti povidám,“ ztrácela trpělivost poradkyně a my přihlížející taky. Pro chlapíka byly evidentně tajemstvím nejen kódy, ale i čísla jako taková.

  „Zase blbě, ukaž,“ nevydržela to a namačkala čísla za něj.  Mohli jsme si oddechnout, ale nebylo nám dopřáno. Než se kódy podařilo zvládnout, rozhodl se točeňák, že opustí stísněný prostor v pytlíku a vyklouzl na pult. Chlapík ho umístil zpátky a plácnul na pytlík cenovku.

  „Já ho nechci, vy jste na něj sahal bez rukavic, uřízněte mi jinej,“ kategoricky oznámila zákaznice. Všem zatrnulo. Krista, všechno zase znovu…

Nevydržela jsem napětí a šla si koupit banány. Nějak mě přešla chuť na slaninu a bylo mi v zimní bundě vedro skoro jako těm třem chudákům za pultem.

Těšila jsem se, jak s sebou plácnu v příměstském autobusu a usnu jako obvykle. Leč ani to mi nebylo dopřáno. Autobus se dostavil na zastávku na poslední chvíli a jeho příjezd byl jiný než obvykle. Takový rozšafný, pomalý…něco bylo jinak. Vlezla jsem do jeho útrob a koukám, za volantem neznámý řidič, zato však na prvním sedadle hned u řidiče chlapík, co nás vozí dost často a co je s ním i docela legrace.

   „Co to, co to? Vy jste pasažér?“ optala jsem se.

  „Nene, já jsem dozor,“ culil se řidič neřidící.

Vyrazili jsme. Vyrazili je ten správný výraz pro náš start ze zastávky. Pochopila jsem, že oka nezamhouřím. Jízda to byla divoká a nebezpečná. Byli mezi námi tací, co to nerozdejchali a autobus opouštěli předčasně i na zastávkách mezi poli, co jsou na znamení. Chápala jsem je. Už v Sedleci je to vo hubu a tam jsme jednu ze zatáček jeli natřikrát. Čekaly nás ještě serpentýny, vedoucí do naší obce, co jsou skoro jako v Alpách, jen nejsou tak udržované. Vzhledem k tomu, že zde sedím a píšu, je evidentní, že jsem přežila…

Druhý den ráno jsem vlezla do autobusu a hle – na místě řidiče seděl včerejší dozor.

  „To bylo včera, co?“ pravil.

  „No strašný, byla jsem z toho celá zpocená.“

  „A co teprve já, já vůbec nevím, co bych jako dělal, kdyby byl průser.“

Pak mě ujistil, že tenhle „řidič“ jezdit na naší trase rozhodně nebude.  Sedla jsem si spokojeně a usnula. V kabelce jsem měla banán ze včerejška a zdálo se mi o slanině.

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 30.1.2017 10:14 | karma článku: 23,58 | přečteno: 617x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,69 | Přečteno: 644x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1196x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,75
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik