Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Těžký je návrat z ráje

Je to, jako když vylezete z vyhřáté postele rovnou do žluté inverzní mlhy, co se lepí na tělo a nedovolí vám nadechnout se. Návrat z lázní.

No, trochu přeháním, není to tak strašný, zvlášť když si vezmete ještě několik dnů oddychového času před nástupem do pracovního procesu.

Už je zdá se takovou pěknou tradicí, že kdykoliv se navrátím z náruče lázeňských van, masérských stolů a bazénu, čeká mě dům, v němž řádili řemeslníci a je jen na mně, abych po nich zametla stopy, a že těch stop je…

Vloni jsme budovali kuchyni, koupelnu, záchod a předsíň, a to zgruntu. Lázní mi bylo zapotřebí ku zotavení nejen těla, ale i duše, neb být tři čtvrtiny roku bez kuchyně, koupelny a záchodu poznamená i takovou celkem odolnou blondýnu, za jakou se považuji. Grilovat je bezva, ale grilovat od jara do podzimu trochu omrzí, natož pak koupání a mytí nádobí v lavoru, o chození na záchod jako ve středověku ani nemluvím. V lázních jsem se zotavila, abych nabrala síly opět čelit náporu řemeslníků a úklidu po nich.

Stejně tomu tak bylo i letos, i když to byla proti loňsku procházka růžovou zahrádkou. Letos jsme se vrhli v létě na obývák a na podzim na ložnici. Než jsem se odebrala na tři týdny do lázeňského azylu, musela jsem ložnici vyklidit. Uf…no a po návratu zpět jsem neměla kde hlavu složit, neb ložnice byla zcela prázdná. I vykasala jsem si rukávy a jala se drhnout podlahu, postele, skříně, klepat matrace…zde musím objektivně přiznat, že manžel tady přiložil ruku ku společnému dílu, mlátil do matrací hlava nehlava, což napomohlo ke zklidnění jeho italské nátury, takže jsme celkem bez úhony nakonec zprovoznili ložnici natolik, že se v ní dalo spát. Pro klid u rodinného krbu jsem ještě stihla navařit několikero vybraných lahůdek. Okna jsem si ponechala na druhý den, taky dost otravná práce.

Ložnice se jeví být vskutku krásnou, což mi způsobuje dilema. Zvířátka hodlají s námi sdílet ten malebný prostor, ale já jsem tentokrát neoblomná. Během rekonstrukce v ní dělaly naše kočky i fenka společnost řemeslníkovi, leč ode dneška je jim tento prostor zapovězen. Jsem zvědavá, jak dlouho to vydržím.

Nostalgické vzpomínky na svůj lázeňský pobyt jsem zasunula do pozadí a jsem zase připravena čelit drsnému života běhu, jenž si ovšem umím zpříjemnit kupříkladu sborovým zpěvem, psaním blogu a chovem domácích zvířátek. Život je krásný, i když to někdy tak nevypadá.

kuchyně
kuchyně
kuchyně
záchod
záchod

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 30.11.2016 10:41 | karma článku: 22,08 | přečteno: 523x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,69 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1875x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  18:11

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,75
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik