Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kromě toho, že jsem migrantka, jsem asi i šotouš

Kdybyste náhodou netušili, co je to šotouš a jak se jím lze jen tak zčistajasna stát, odpovědi se vám dostane v následujících řádcích.

Mám kamaráda Honzu. Zpívá v našem smíšeném sboru v basu a je o něm všeobecně známá jeho hluboká a celoživotní náklonnost k tramvajím. Stará se o ně pečlivě a zcela oddaně. Když sedíme v hospodě U malého Berlína, abychom probrali po zkoušce život, nezřídka se stane, že nám nepoučeným Honzík vypráví o tramvajích s takovým zápalem, že jsem si začala tramvají všímat hlouběji. Ještě nedávno jsem vůbec nerozlišovala, jakou tramvají jedu, zajímalo mě, jestli si sednu, nebo budu viset u tyče. Vůbec jsem netušila, kolik druhů jezdí!

A když nám Honza vyprávěl už poněkolikáté o tom, jak restaurují staré tramvaje, aby jim vrátili život na kolejích, rozhodly jsme se s kamarádkou Luckou, že se musíme na ty poklady, schované v hlubinách depa Hostivař, jít mrknout.

Honza nás čekal a provedl celým komplexem, abychom si prohlídly nejen ty restaurované krasavice, ale celý provoz depa. Řeknu vám, krása… základ k tomu, abych se stala šotoušem, byl založen. A pár dnů na to, když jsem byla pozvaná na spanilou jízdu dvou krásných starých tramvají a ocitla se tak ve společnosti tramvajových milovníků, jimž se, jak určitě už tušíte, říká šotouši, mám nakročeno stát se jednou z nich. Navíc v jejich řadách evidentně chybí ženský element, tudíž mám naději, že budu patřit mezi nejmladší a nejkrásnější šotoušky. Vzhledem k tomu, že navíc v roli migrantky často jezdím vlakem a furt fotím, šotouškou už, počítám, tak trochu jsem.

Tady tramvaje bydlí a tady taky dávají do kupy historické tramvaje

Lucka na pluhu. Tuhle zimu pluh nepracoval, ale není to jeho chyba. 

V halách jsou tramvaje v různém stavu. Od drobného škrábnutí až po komplet vykuchanou chudinku.

A tady jsou  krasavice, co je dávali skoro rok do kupy nejdřív v Ostravě a pak tady v Praze. Poznáte je od sebe snadno. Jedna má dvě očička a druhá jedno. Původně jezdily v Ostravě a pak v Liberci. V Praze teprve teď po rekonstrukci jako extra tramvaje na nostalgické lince číslo 23.  

Jednooká má hezčí vnitřek; původně byl obložený dřevem, ovšem Honzovi a jeho klukům se povedlo najít materiál od dřeva k nerozeznání. 

 Ještě se koukneme na jednoočku shora. Za chvíli obě tramvaje vyrazí na svou trasu a obě budou mít číslo 23. Než budou jezdit v běžném provozu, čeká je několik zkušebních jízd. Na jednu z nich vás zvu. Vyjíždíme z depa Střešovice, kde je i krásné muzeum. 

Nenechte se zmást jiným číslem. To se měnilo podle toho, po jaké trase jsme zrovna jeli.

Vždycky jsme kus popojeli, pak tramvaje na chvíli zastavily, osazenstvo se vyhrnulo ven a fotilo jako o závod. Já taky.

Naposled jsem vyfotila pana řidiče a vnitřek tramvaje.

Abych měla ucelený šotoušský zážitek, vydala jsem se poprvé v životě přes Vltavu po železničním mostě.

Hezký to bylo. A abyste uvěřili, že jsem se opravdu zúčastnila, zde jedna dokumentární fotka.

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 24.2.2020 14:57 | karma článku: 32,70 | přečteno: 1837x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,87 | Přečteno: 1161x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1853x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 655x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

OBRAZEM: Jako kolonie na Marsu. Prach ze Sahary zbarvil Athény do oranžova

24. dubna 2024  12:07

Obloha nad jižním Řeckem se zbarvila do oranžova. Akropoli a další athénské památky zahalila v...

Policie rozbila gang falešných bankéřů. Volali z Ukrajiny, obrali stovky důvěřivců

24. dubna 2024  12:03

Královéhradečtí policisté rozkryli organizovanou skupinu, která má na svědomí podvody tzv....

Nové centrum pomůže rodinám se vzácným onemocněním. Inspirace přišla z Norska

24. dubna 2024  11:45

Psychologickou a sociální podporu nabízí pacientům se vzácným onemocněním a jejich rodinám první...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,77
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik