Jako když kámen z pramene odvalíš…

7. 10. 2019 9:13:29
...a žízeň uhasíš, po dlouhé, dlouhé době. Jako když z podzemí na čerstvý vzduch do chladného rána vyjdeš a zhluboka se nadechneš. A oči, uvyklé šeru, nejprve opatrně pootevřeš, a teprve po čase se odvážíš otevřít je dokořán,

stejně jako srdce a duši. A hudba ozve se slabounce, jako když zdálky šumí déšť a vítr jemně zavane.

Někdy to trvá, někdy se musíš dostat na samé dno a tam se teprve odrazit. Ach, sladká svoboda, nic není cennější, nic není důležitější.

Odrazila jsem se a nadechla. Už nikdy si nenechám vzít svobodu a sebeúctu. Od 4. října nejsem osamělá, jsem sama. Sama sebou. Deset let to trvalo, než jsem odešla ze vztahu, který mě jen ničil. Alkohol, hrubost, pohrdání, nenávist a ponižování, to všechno stačilo zahubit to, co bylo kdysi láskou. Láskou, co trvala jen chvíli, než se překlopila do opačné polohy. Do nelásky...

4. října skončilo jedno velké martyrium, jedno manželství...a já jsem volná.

V den, kdy to skončilo, jsem odjela do města v mém srdci nejmilejšího. Tam, kde jsem se narodila, kde jsem žila s rodiči a sestrou, kde mám dosud své kamarády z gymplu. Dva dny jsem chodila městem, déšť šuměl a všechno kolem bylo v rovnováze. Nebyla jsem sama, byli se mnou rodiče a doprovázeli mě po dávných místech dětství a mládí. Jestli chcete, provedu vás taky...

...moje škola od první do páté třídy...

...V ulici Dr. Janského bydleli v tom žlutém domě moji rodiče...ulice Dr. Loubala - jmenuje se po tátovi...

...poslední domov mých rodičů...

...můj rodný dům, zvaný Barák. Nejkrásnější na světě. Tam nahoře vlevo jsme bydleli; v nemocnici na konci zahrady...

...na začátku nemocnice je obchůdek, skoro stejný jako kdysi. Tehdy se jmenoval Bouda a já tam chodila odmalička sama nakupovat ...

...kousek od nemocnice je muzeum; tam jsem pracovala na brigádě...

...naproti muzeu je v bývalém klášteře moc hezká sociální Laskavárna...

...pěší zóna...

...rotunda...kdysi jsme si ji ve skautu opravili a po okupaci nám ji zabavili. A skaut zrušili...

...cesta ke gymnáziu. Dnes je gympl jinde - v parku hned vedle muzea...

...v přízemí byl druhý stupeň základky, kam jsem taky chodila, a v patře gympl. Škole se říkalo U kostela...

...naše třída byla po celé čtyři roky nahoře...

...hned vedle školy a kostela je bývalá latinská škola, kde byl školní klub a v něm pracovala moje maminka...

...renesanční zámek - chlouba města. Za komunistů byl zcela zdevastovaný, jako ostatně leccos, ale dnes je to opravdu krása...

...v zámku jsou krásné expozice a mimo jiné i velká sbírka grafiky a obrazů mého tatínka, kterou jsme se sestrou městu věnovaly...

...je načase vydat se na kultovní místo - na Křížový vrch, zvaný Křižák. Cesta k němu vede tudy a doprava. Kdybyste se vydali doleva, dojdete za chvilku k penzionu V podzámčí, kde jsem nalezla útočiště...

...hřbitov na Křižáku je jedinečný. Místo posledního odpočinku i útočiště zamilovaných...

...pokud se před vstupem otočíte, naskytne se vám pohled na město...ani nevadí, že prší...

„Zde odpočívá Anna Gromesová, rozená Gläserová, pohřbená zde 25. 1. 1825 a znovu pohřbena 29. 6. 1934. Ať láska trvá třeba za hrob, však za hřbitovní zdí ať je mír.“ Příběh velké a nešťastné lásky Anny a Josefa...

...šla jsem deštěm zpátky do města. Křižák se hodně změnil. Kus ho ukrojila silnice, ale jinak je celý v novém kabátku. Jen ta zákoutí pro milence se tak nějak vytratila... měli jsme to tehdy jednodušší, Křižák byl plný tajemných míst...

...na náměstí se usídlili světští s houpačkami, kolotočem, horskou dráhou a střelnicí... já jsem spěchala na sraz se spolužáky, a tak jsem neměla čas si atrakce pořádně prohlédnout. Není to moje oblíbená kratochvíle, stejně jako cirkus...

...a že jsem ve svém rodném městě skutečně byla, dokazuje selfíčko...

...neděle byla jako malovaná, po dešti ani památky. Odjížděla jsem malým motoráčkem a občas skrz sklo vyfotila půvabnou krajinu...

...cesta z Moravské Třebové do Třebové České je jedna z nejkrásnějších...vrátím se...

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 7.10.2019 9:13 | karma článku: 35.16 | přečteno: 2070x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 75 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 32.66 | Přečteno: 1309 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 125 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 155 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...