Prázdniny za všechny prachy

15. 07. 2019 11:35:19
Je to zvláštní. Když jsme malí, čas se táhne a my toužíme být konečně větší, starší, dospělí. Abychom mohli chodit pozdě spát a nemuseli si čistit zuby, když se nám nechce.

Mít peníze a utrácet je, mluvit sprostě, když se nám chce, konečně žít na plný pecky, jak žijí jen dospělí.

Pak začneme chodit do školy. Čas se pořád táhne, jen je rozdělený na nekonečných školních deset měsíců a dva měsíce prázdnin, co utečou jako voda...

Všichni to známe, všichni jsme si tím prošli. A než se nadějeme, jsme dospělí a prázdniny jsou fuč. Chodíme o práce a dovolená už nikdy nebude jako ty dva měsíce prázdnin.

Letos jsem se dočkala. Mám prázdniny, dokonce o kus delší, než jsou ty školní. Náš magazín Sama doma skončil začátkem června a začínáme v září. Prázdniny... zatím je trávím všelijak, někdy je to moc hezký, jindy ne. Záleží na okolnostech. Zde přináším pár prázdninových střípků:

Hned na začátku prázdnin jsme se my, co zpíváme v televizním sboru, vypravili na Filmový festival v Karlových Varech. Cesta tam byla dobrodružná. No, spíš horká. Našemu malému autobusu nefungovala klimatizace, zato topení topilo. Do Varů jsme přijeli pořádně nažhavení. Na pódiu jsme vystřídali Pata a Mata, jak je patrné z fotky.

Na střeše Televizního domu jsme natáčeli klip. Jen malý kousek a na playback, ale nažhavení jsme byli značně, neboť vedro bylo všude, nejen v autobusu.

Naštěstí jsme se mohli rozezpívat v blízkém kostele, kde bylo moc příjemně. Vážně jsme uvažovali, že posluchače pozveme sem...

Po koncertu nás čekalo příjemné překvapení. Jedna z posluchaček nás všechny pozvala do své vinárny na skvělé víno.

To je ona, dáma v bílem.

Začátkem července jsme se vypravili s panem Zajícem a Besinkou hádejte kam? Ano, správně, do Mělníka, tam kde se stýká proud řeky Labe s Vltavou

Kdo zná, ten ví, že tohle ještě není soutok,

ale tohle je soutok!

A tohle je Besinka

Pak jsem se sama vydala omrknout impresionisty, protože jsou prostě skvělí a když je máme takhle blízko, bylo by škoda je propásnout. Zde jsou, sice ne všichni, ale jako nabídka to stačí, abyste i vy dostali chuť se podívat.

Kromě vystavených skvostů si mohli návštěvníci vyzkoušet sestavit si zátiší a taky ho patřičně impresionisticky nasvítit.

Zde moje impresionistické dílko

a zde ještě jedno

Z výstavy jsem si to zamířila rovnou do Café Louvre, kam jinam přece...

Po impresionistech jsem zatoužila po něčem animálním. Šla jsem do zoo. V metru jsem potkala psa.

Narozdíl od psa se medvěd přede mnou styděl. A nejen medvěd, ale taky moje oblíbené vydry. Ty jsem ani očičkem nespatřila...

Nevím, jak se tohle zvířátko jmenuje, ale rozhodně se nestydělo...

ani tahle ještěrka se nestyděla

natožpak surikata

žirafa byla ve střehu

narozdíl od těchhle dvou

Takzvané Gočárovy domy. V nich je nejen kavárna, ale taky v nich bydlí pavouci, jeden větší a chlupatější než druhý.

Kromě pavouků mě zaujalo i tohle literární dílo.

Na konci exkurze po zoologické zahradě jsem zaváhala, jestli nemám zakončit prohlídku návštěvou výstavy.

V půlce července jsem šla na rande s Terezkou, mou milovanou dcerou. Když jsem prošla Františkánskou zahradou, překvapila mě mnohohlavá fronta, táhnoucí se od prodejny Supraphon Musicpoint, přes Jungmannovo náměstí, ulici Jungmannovu až do Palackého ulice. Prodávali tam eurobankovky s Karlem Gottem, představte si. Lidi tam prý stáli dva dny...

Než jsem došla k Národnímu divadlu, začalo pršet. Pak lilo jako z konve. Do kavárny jsem dorazila kompletně promočená...

...a tam na mě čekala Terezka

Z kavárny jsme to vzaly po náplavce.

Petra

Pavla

a Matylda

Od nábřeží jsme to střihly důvěrně známými uličkami, například kolem téhle rotundy jsme léta chodili, protože jsme bydleli hned za rohem. Ulice Karolíny Světlé.

Pozvala jsem Terezku na Střechu Lucerny. Na Silvestra jsem tam zpívala Rybovku a od té doby patří Střecha Lucerny k mým nejoblíbenějším místům.

Ze Střechy Lucerny jsme pokračovaly centrem až do Soukenické ulice. Tam bydlí Terezčin otec. Rozloučila jsem se a pokračovala na Florenc. Ovšem Petrské náměstí jsem si musela vyfotit, protože je moc pěkné, a stejně tak i přilehlé okolí.

Dál už jsem nefotila. Spěchala jsem na autobus a zpátky do reality. Domů...

fotky jsou všechny moje

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 15.7.2019 11:35 | karma článku: 22.14 | přečteno: 813x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 31.82 | Přečteno: 1162 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.78 | Přečteno: 115 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.39 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...