Já ty svátky nepřežiju!

Řítí se to na mě ze všech stran. Místo povznesené nálady a usebrání jsem po krk v předvánočním masakru…

Nemyslete si, že jsem šílení propadla dobrovolně, to ani náhodou!

Ještě vloni v této době jsem si tak akorát matlala cukroví – to mě baví, na internetu hledala virtuálně dárky – to mě taky baví, vymýšlela pé efku – to mě hodně baví, a občas si odskočila zazpívat na nějaký ten adventní koncert – a to mě baví ze všeho nejvíc.

S uklízením jsem to nikdy moc nepřeháněla, jako ostatně každá pořádná holka, co udržuje hnízdo v richtiku celoročně.

Ovšem to bylo. Letos jsem se stala platným členem tvůrčího kolektivu magazínu Sama doma a všechno je rázem jinak.  V našem magazínu se vánoční svátky berou vážně. Zatraceně vážně.

Od listopadu jsme po uši v přípravách na Vánoce. To máte: adventní věnce, adventní kalendáře, ozdoby, betlémy, kytky, pečení a vaření dietní, vegetariánské, staročeské, francouzské, zdobení a balení moderní, starodávné, ekologické, svíčky, františky, svíčky, vánoční stromky historické, tradiční, moderní, avantgardní, ach jo.

Adventní kalendář vyrobený z roliček od toaletního papíru mě překvapil. Příjemně překvapila, navíc ho vyráběly děti. Na francouzské vánoční makronky a polena jsem byla zvědavá.  To víte, vysoká cukrařina. Na můj vkus byly jako panenky Barbie. Barevné a sladké.  Strašně barevné a strašně sladké…

Vánoční stromek zavěšený špičkou dolů a ozdobený jablíčky, perníčky a ořechy se mi líbil nejvíc.

 Ovšem avantgardní vánoční stromek, to byla jízda! Do studia se měli dostavit  dva avantgardní studenti z UMPRUM. Dostavila se polovina umělců – mladá studentka.  Druhá polovina – student, se ztratil a navíc měl vybitý mobil. Když už byla situace dost napjatá, objevil se ve dveřích studia vysmátý mladík v červené čepici a s báglem plným sprejů a ochranných oděvů. Oba umělci se oblíkli do ochranných oděvů a jali se pojednávat avantgardně stromek. Vytáhli jsme jim ho před avantgardním pojednáním na chodbu a dobře jsme udělali. Celá televize věděla, že se zdobí avantgardně stromek. I generální ředitel!  

Trochu mě zarazilo, že jsou spreje zcela bezbarvé. Studenti ovšem tvrdili, že je to tak správně, že je to tak pořádku, a že když stromek řádně nasvítíme, aby nasál světlo, a když pak zhasneme, bude svítit. Fluorescentně.

No tak jsme stromek ve vedlejším studiu napálili světly a těsně před vstupem jsme ho donesli do studia. Studenti – pořád v ochranných oblecích – vysvětlovali  svou vizi stromkového avantgardního zdobení.  Pak požádali o zhasnutí studiových reflektorů. No a byla tma.  Reflektory nesvítily a stejně tak i avantgardní stromek. Spreje zdá se vyrobili soudruzi z NDR, nebo si z nás umělci tak trochu vystřelili. V přímém přenosu.

Vysílat v přímém přenosu je vždycky dobrodružství.

Když jdu z práce domů, všude na mě blikají mámivá světýlka, lesknou se ozdoby, svítí stromky ozdobené v módních barvách a mně jde z toho všeho hlava kolem.  Ještěže to můžu proložit účastí na koncertech, kterých tedy letos máme víc než jindy. Když zpívám s ostatními svými kamarády ze smíšeného sboru Gaudium Praha, mají najednou svátky smysl.

 zde k nahlédnutí avantgardní stromek:

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1148499747-sama-doma/217562220600137/video/586867  

 

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 12.12.2017 9:25 | karma článku: 17,65 | přečteno: 674x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,73

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,56

Zuzana Zajícová

Odešel jeden z nás...

5.12.2023 v 19:42 | Karma: 35,96

Zuzana Zajícová

Před vánocemi to houstne

27.11.2023 v 9:11 | Karma: 29,13

Zuzana Zajícová

Jen takový blogerský povzdech

5.10.2023 v 14:15 | Karma: 30,57

Zuzana Zajícová

Jak jsme bydleli na zámku

7.8.2023 v 9:24 | Karma: 30,81

Zuzana Zajícová

Volha a já

9.5.2023 v 9:27 | Karma: 41,75
  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,67
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik