Jen počkej, zajíci!

28. 08. 2017 10:06:47
Nic není jen tak. Každý bezva zážitek musí být zákonitě prostřídán zážitkem blbým. To aby byla rovnováha. Cesta příjemná po Rakousku tudíž musela být vystřídaná bojem s přírodou a jejími vrtochy.

Ledva jsme dorazili, sotva jsme vybalili, už to tady bylo zase. Znovu brutální útok! Zase! Nejdřív jsme tedy čelili náporu našich domácích zvířátek, která se nám rozhodla naši nepřítomnost odpustit a vlezla všechna nejdřív na klín a posléze pak do postele. Taky naše milované kočičky pilně nosily myši, abychom nestrádali po tak dlouhém odloučení hladem. Besinka myši nenosila, zato je celkem úspěšně kradla.

První noc jsme uléhali sice utrmácení, leč bezstarostní.

Zato noc druhou! Zrovna jsem v posteli dočítala napínavý román, kde se to jen hemžilo paranormálními jevy, když se ve dveřích ložnice objevil pan Zajíc a tvářil se nasupeně.

„Na stropě jsou červi!“ pravil a zcela mě tím vymanil z literárního okouzlení.

„Co? Kde? Jaký červi?“

V chodbě před ložnicí lezli po stropě tři červi. Byli sice okamžitě manželem posláni na onen svět, leč já jsem tušila, že nebudu mít pokoj. Moli útočí! Chvíli byl klid, ale jen zdánlivý. Přitom jsem nasadila nejtvrdší metody a nejdrsnější zbraně v boji proti molům letos na jaře. Zdá se, že jsem vyhrála bitvu, nikoliv válku.

Druhý den jsem zahájila ofenzívu. Při bližším ohledání inkriminovaného stropu jsem i já nalezla nejen červa, ale i dva moly.

Kruci! Sakra! Himllaudondonervetrkrucifixelement, abych neklela. Byla jsem na boj vyzbrojená plácačkou a baterkou. Nejdřív jsem sprovodila ze světa nepřátele, co neprozřetelně vystrčili nos z úkrytu. Pak mě čekal tvrdší oříšek. Objevit pevnost, kde se ty mrchy skrývají. Na jaře to byla v ložnici papírová krabice, co v ní měl manžel uložené podle něj věci nezbytné. Rozhlédla jsem se po chodbě. Máme v ní šatní skříň. A na šatní skříni – hádejte co! Papírovou krabici. Vylezla jsem na stoličku a krabici sundala. Byla těžká. Domnívala jsem se, že v ní má pan Zajíc opět věci nezbytné, ale ne. Byly v ní ořechy. Ořechy! Utajené ořechy z loňska. Oparně jsem tu nebezpečnou záležitost vynesla před dům, ale stejně jsem probudila pár obzvlášť velkých jedinců, postrachu skladišť. Ořechy se hemžily červy i moly. Taky krabice z vlnitého papíru byla plně obsazená. Co vlna, to domeček pro červíka.

Pan Zajíc mezitím pospával u televize.

„Tak jsem je odhalila.“

„Co? Koho?“

„Moly. Hádej kde!“

„Kde?“

„V krabici na skříni! Jsou v ní ořechy.“

„...sem je tam zapomněl. Už tam jsou dlouho...“

Tak dlouho...ach jo...může mi někdo poradit, co mám s tím mým křečkem – pardon – Zajícem – dělat?

Manžel se šel na ty svoje ořechy podívat.

„Některý jsou dobrý, tak je nevyhazuj:“

No chápete to? Já teda vím, že to jsou papíráky a jsou normálně dost dobrý, ale jako molí pevnost patří jedině na kompost.

Letošní léto mi dává zabrat. Kromě molů a much nás totiž taky navštívily housenky a během dvou dnů sežraly dva buxusy. Při pohledu na ty zatracené ořechy mám podezření, že i v těch housenkách má prsty ten můj Zajíc.

Zde článek o první bitvě s moly:

http://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=608916

a zde článek o boji s mouchami:

http://zuzanazajicova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=611246

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 28.8.2017 10:06 | karma článku: 20.16 | přečteno: 731x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 191 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 324 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 97 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 560 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...