Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Konečně mám pekáč buchet!

Dočkala jsem se a věřte, byla v tom léta dřiny a odříkání. No…odříkání není to správné slovo, to trochu kecám.

K pekáči buchet jsem se ale dopracovala až v poslední době, předtím to nestálo za řeč.

Když jsem byla malá, byla jsem hubená, nazelenalá a pihovalá. Jak jsem rostla, byla jsem sice starší, leč pořád hubená, nazelenalá a pihovatá a nepomohlo mi ani dvojí mateřství. Maminka mě  utěšovala, že až se stanu matkou, narostou mi prsa a celá rozkvetu. Maminka má sice vždycky pravdu, ale tady se trochu sekla. Byla jsem placatá jako palačinka, co jsou na ní posazené dvě borůvky. Nevím, jestli to bylo k nakousnutí, ale je fakt, že se vždycky našel nějakej, co mu palačinka s borůvkama chutnala.

Dvojí mateřství mě tedy nezformovalo; z palačinky se nestala buchtička k nakousnutí a z borůvek nenarostly ani ty kanadské, natož aby se proměnily v broskvičky. No jo, dnes bych udělala závratnou kariéru, tehdy ale byly ve fóru holky macatější.

Jenže čas oponou trhnul a mně se přihodila taková nepříjemná věc. Zkrátka jsem byla nějakou chvíli nemocná a moje paní onkologická doktorka mi kladla na srdce, abych jedla, a abych jedla na co mám chuť, hlavně žádný diety, žádné nízkotučné svinstvo, prostě abych si dávala do nosu. No a paní doktorka má vždycky pravdu a musí se poslouchat.

Tak už pět let jím, na co mám chuť a nešidím se, to mi věřte. Dnes vůbec nemůžu pochopit, že jsem jako malá a mladá jedla jako kolibřík, že jsem neujížděla na takových dobrotách, jako je třeba čerstvý chleba se sádlem, kus pořádnýho masa, červená paprika, gothaj, rakvičky a takový ty trubičky, co je mají u nás v práci v bufetu. Moc dobrých jídel je k dispozici! No a je to jasný, že tučný jogurt fakt chutná líp než ten odtučněný, za to dám krk. Taky domácí pečení nemá chybu, a je tu ovoce a zelenina, to je taky moc dobré.

Prostě jsem se z palačinky s borůvkama proměnila v pravou českou buchtu. Tím myslím takovou tu vykynutou přes celej pekáč.  Z borůvek se staly broskve a z palačinky prostě pekáč buchet. Teda…buchty, jako od kraje ke kraji, jestli mi rozumíte. Prostě holka k nakousnutí!  Jenže se oprávněně domnívám, že zatímco na palačinku s borůvkama se občas stála i fronta, o kynutou buchtu s broskvemi už není jaksi interes.

Co se dá dělat, ona taková palačinka taky časem okorá a není to, co to bývalo. Hlavně že mi chutná a že mě moje paní onkologická doktorka zase pochválí. Té se pekáč s buchtou líbí a asi ví proč.

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 20.3.2017 9:54 | karma článku: 22,76 | přečteno: 732x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Jsem žádaná a žádoucí (malé vědecké pojednání)

Je o mě přímo boj. Nevěříte? Podám nyní důkaz a podrobně zpracovanou analýzu. Sběr materiálu je starý tři dny a já se tímto omlouvám, že jsem předchozí cenné materiály průběžně mazala.

6.5.2024 v 9:00 | Karma: 21,97 | Přečteno: 563x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,92 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,19 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1886x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1315x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 430
  • Celková karma 29,88
  • Průměrná čtenost 1255x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik