Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blondýny (opět) na cestách

Jsem blondýna a s tím nic prostě nenadělám. Naštěstí nejsem sama, je nás na světě víc, a taky mezi mými kamarádkami se vyskytují. Pravé blondýnky…

Náš smíšený sbor Gaudium Praha jezdí každý rok na turné. No…turné je možná přehnaný výraz, ale když máme v daleké cizině koncerty, tak to skoro turné je. Vloni jsme vyrazili na sever – do Dánska. Měli jsme se tam skvěle a já si připadala jako doma. Všichni kolem byli blond…

 Podrobně jsem naši cestu popsala zde: http://zajicova.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=410056&bk=91912

A jak jsme si na cestě po Dánsku vedly my blondýny, pak zde: http://zajicova.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=410252&bk=82897

Letos jsme se vypravili na západ. Do Německa. Bylo to kousek za humny, mířili jsme do Thurnau, malého městečka kousek od Bayreuthu. Pečlivě jsem si vytiskla itinerář našeho putování a domnívala jsem se, že stejně pečlivě jsem si ho i přečetla.

Večer před odjezdem jsem panu Zajícovi navařila a napekla, aby netrpěl nedostatkem a v dobrém na mě vzpomínal. Sama jsem si s sebou na cestu nevzala nic, jen symbolickou tatranku, na níž jsem na cestách závislá. Teprve v autobusu jsem zjistila, že jsem jediná bez proviantu! Podle itineráře jsme měli první jídlo v Německu až večeři. Všichni ostatní měli napakované řízky, těstoviny, housky se šunkou a všichni mi solidárně nabízeli pomoc v nouzi. Ovšem na poslední zastávce u pumpy jsem radši sobě zakoupila řízek, zvící sloního ucha.  Než se mi usmažil, vysvětlovala jsem prodavačce, jaká jsem to trubka bez proviantu z domova.

Nastupovali jsme do autobusu a mně něco neštymovalo…no jo, řízek jsem sice zaplatila, leč s sebou nevzala! Naštěstí má řidič Marek pro blondýny pochopení a počkal, až se vrátím na palubu i s řízkem.

Řízek byl tak velký, že jsem ho snědla sotva půlku a zbytek uschovala pro případ nouze.

 V Thurnau na nás čekali kamarádi ze smíšeného sboru Voices of Joy. Rozebrali si nás a odvezli do svých domovů. Já, Markéta a Bára jsme bydlely u Eriky a Sigiho v malém modrém domku. Hned po příjezdu jsme dostaly senzační mrkvovou polívku a já jsem pochopila, že to s tou nouzí nebude tak horké.

Náš program v Německu byl bohatý. Samá pozitiva. Naši kamarádi se o nás starali příkladně jak po stránce gastronomické, tak po stránce kulturně vzdělávací. Společný koncert se nám povedl, večery strávené v kulturním centru Thurnau byly radostné, návštěvy zámků, hradů, muzeí a všelikých jiných zajímavostí ve Franckém Švýcarsku zrovna tak.

Těšila jsem se, jak my blondýny budeme zažívat nevídaná dobrodružství, leč tentokrát jsme zklamaly. Představte si, že kamarádka Markétka a kamarádka Eva zapomněly na svůj blond původ! Obě nejen plynule hovořily několika cizími jazyky, byly navíc ozdobou společnosti a naši němečtí kamarádi z nich byli úplně paf. Eva navíc bravurně zvládla organizaci zájezdu včetně rozdělení do rodin, zabezpečení stravy, a to nemluvím o měsících korespondence s německými kolegy! Kdybyste ji viděli, jak tančí mezi stoly v hospodě a přesně určuje uštvaným servírkám, kdo má jaké jídlo, tak byste ji museli obdivovat!

A Markétka byla okouzlující. Bez ní bychom nezažily my s Bárou skvělé diskuzní večery a noci s naší německou rodinou, bez ní by večírky neměly šmrnc. Tentokrát moje blond kamarádky zklamaly jako blondýny. Vlastně ukázaly, že i blondýna má skrytý potenciál.  Jen já jsem jaksi skrytý potenciál ještě neukázala a zdá se, že ho ani neukážu. Není mi dáno míti skrytých potenciálů.

Jak tak dumám nad předešlou větou, myslím, že se přece jen něco najde. Jsem předvídavá! Na rozdíl od mých kamarádek jsem nemusela přemýšlet, co udělám s přebytečným proviantem. Nemusela jsem s výčitkami svědomí odhazovat těstovinové saláty, ztvrdlé housky a zelenou šunku. Svou tatranku jsem snědla a bylo uklizeno. Ten vyhozený kousek řízku nestojí za řeč...

 

Autor: Zuzana Zajícová | pátek 30.10.2015 9:41 | karma článku: 14,53 | přečteno: 492x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,94 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1858x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má 6 miliard korun ročně

25. dubna 2024  11:36

Aktualizujeme Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Žena neuhlídala dvě děti, obě se utopily. Se žalobcem se dohodla na podmínce

25. dubna 2024  11:30

S podmíněným trestem odešla od soudu žena, která loni v létě neuhlídala na koupališti v Klučku u...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,78
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik