Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Někdo má rád vdolky, já mám ráda holky

Kdo mě zná, ten se asi chytá za hlavu, nebo jí aspoň nevěřícně kroutí. Jak to jako myslí? Vo co tady jako jde? Taková jasná milovnice kluků a najednou – holky?

Ano, milí pohoršení kamarádi. Někdy se to tak přihodí, že nastane doba, kdy musíte přehodnotit svou orientaci. Kdy si uvědomíte, že ač jste dosud preferovali jedno konkrétní pohlaví, najednou se vám líbí to druhé.

Já jsem tuhle zásadní změnu pociťovala už delší dobu. Tak nějak plíživě se stalo, že jsem začala dávat přednost holkám. Tytam jsou doby, kdy jsem to měla jasné: Beatles, Rolling Stones, Niemen, Kryl, Nohavica, Springsteen, Cohen, Cocker…

Je jich víc, které jsem měla ráda. Pravda občas jsem sem tam nějaké té holce dovolila proniknout mezi mé oblíbené chlápky. Třeba taková Joplin, Piaf a tak.

Jenže najednou jsem zjistila, že se mi líbí ženský, a to čím dál víc. Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše. Přiznávám na rovinu.  Taková  Szidi Tobias a Radůza…to jsou panečku holky! Jako lusk! Za dlouhých večerů na vsi, kdy venku zuří vánice a všeobecně stojí všechno za starou bačkoru, jsou tyhle dvě dámy mou největší oporou. Trávím s nimi čím dál víc času, a když mě naštve šéf v práci nebo doma pan Zajíc, jsou tyhle dvě zaručeným lékem.

Ono se to má tak. S přibývajícími životními zkušenostmi cítím, že zpívají pro mě, o mně a za mě. Já, která sice občas něco napíšu, dokonce zpívám ve smíšeném sboru Gaudium Praha, kde jsem platným prvním altíkem, nedokážu to, co umí Radůza. Neumím napsat slova i hudbu a neumím zpívat hlubokým naléhavým hlasem tak, aby ten, kdo naslouchá, cítil, že země se zachvěla a srdce se rozbušilo.

Všichni ti mnou oblíbení chlapi jsou najednou na druhé koleji. Nemluví ke mně a nemluví za mě. To umí jen holky.

Radůza…znám ji pochopitelně dlouho, ale na její koncert jsem se dostala teprve nedávno. A to rozhodlo. Uvědomila jsem si, že to je prostě ono! Že Radůza zpívá pro mě. Že její texty a hudba a hlas jsou moje. Potřebuju je k životu, abych mohla čelit trápení, bolesti a překážkám životem mně kladeným. Je to lék.

Má to ovšem jednu nevýhodu: když si čtu, píšu, vařím, žehlím (lze dosadit jakoukoli jinou činnost), poslouchám muziku. Jenže když si pustím Radůzu, nemůžu dělat nic. Můžu jenom poslouchat. Je to nová situace, se kterou se musím vyrovnat. Radůza prostě není kulisa. Jenže já taky potřebuju vykazovat nějakou činnost, to dá rozum!

Zamyslela jsem se nad prekérní situací, pro mě do té doby neznámou, a přišla jsem na geniální řešení. Budu mít ráda jak holky, tak kluky. Budu pod obojí. Jedině tak získám životní rovnováhu a zároveň taky občas vyžehlím. A sem tam něco napíšu.

Ovšem když mi bude úzko, nebo se mi nebude chtít dělat nic a budu potřebovat duševní vzpruhu, kluci, máte smůlu. Zdraví je přednější. Pustím si Radůzu...

https://www.youtube.com/playlist?list=PLztyJWUZ0VOqie-KNzLhosrBVhKjijZpX

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 25.5.2015 8:41 | karma článku: 15,11 | přečteno: 825x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik