Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

byly určeny k lítání venku, případně do hodin tělocviku, a to jen výjimečně. V tělocviku jsme měly my holky modré trenýrky do gumy kolem otvorů pro nohy, což bylo moje štěstí, protože by mi po hubených stehýnkách nebezpečně klouzaly. 

Tepláky bylo lze koupit pouze dvoje. Tlusté dole s gumou, nebo tenké. Tlusté se okamžitě po natáhnutí vyboulily na kolenou a na zadku, ty tenké byly malinko lepší.

Já si vlastně ani nepamatuju, že bych vlastnila tepláky, maximálně jen ty tenké. Spíš jsem měla klukovské manšestráky, protože jsem byla hubená, a maminka byla nucena kupovat modely určené klukům. Aby mi manšestráky nespadly, nosila jsem kšandy.

Děti, které chodily do školy v teplákách, byly ze sociálně slabších rodin. Měly jednu výhodu: nemusely se po příchodu domů převlíkat a mohly hned po odhození aktovky lítat venku.

Nesnášela jsem tepláky, a taky takové ty bavlněné punčocháče, jimž kolena a prdelka smutně visely chvíli po natáhnutí. Maminka měla naštěstí pochopení a já nosila punčocháče s příměsí umělého vlákna, které mi způsobovaly ekzém pod koleny a děsně škrábaly, ale byly k dostání v lepších barvách a neztrácely tvar. Pro krásu se musí trpět, ale vocaď pocaď. Punčocháče jsem nosila, jen když nebylo vyhnutí a situace vyžadovala, abych měla sukničku.

Tepláky jsem prakticky nikdy nenosila a hodlám je nenosit i nadále. Když je zapotřebí sportovního odění, vlastním legíny různých délek a jednotně černé. Doma se halím do legín s puntíkama.

Jenže jak se tak kolem sebe koukám, zjišťuji, že se doba změnila, a že se zřejmě změnil i názor na tepláky. Zdá se, že tepláky jsou běžnou součástí oblečení většiny obyvatel české kotliny bez ohledu na národnost. Tepláky jsou evidentně in a top. Lze je opatřit za pár kaček u Vietnamců, nebo za hříšný prachy ve značkových obchodech. V různých barvách, s nápisy i bez nich.

Pokrok nezastavíš… naše prababičky nevylezly ven bez rukaviček a klobouku, babičky byly nuceny klobouky pohrdat coby znakem buržoazie, maminky začaly nosit kalhoty, my minisukně a džíny… a dnes tepláky kam se podíváš.

Máme demokracii a můžeme nosit prakticky cokoliv. Tepláky jsou bezesporu pohodlné, ale hezký to není. Nějak se nemůžu s teplákovým boomem smířit; jsem asi konzerva, ale myslím si, že tepláky patří jen ke sportu.  Můžu si povzdychnout zde na blogu, ale to je tak všechno.

 Druhá třída.  Hádejte, kde stojím. Lze snadno poznat podle kšand :-)

Zuzanka poprvé v matičce Praze. Bylo teplo, punčocháče nebyly třeba, ovšem sukýnka rozhodně

a Zuzanka v pětadvaceti, coby matka čtyřleté Terezky

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 4.3.2024 12:42 | karma článku: 31,64 | přečteno: 1307x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1166x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma: 27,35 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik