Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se odvážila navštívit blešák

Jsou místa, která jsem nejen nikdy nenavštívila, ale navštívit ani nechci. Pokud se ovšem ve mně sem tam neprobudí moje potlačovaná dobrodružná povaha.

Rozhodně se kupříkladu nehrnu do cirkusu. Cirkus jsem navštívila coby malé dítko jednou, a to mi nejen stačilo, to mě na celý zbytek života vyléčilo z touhy vidět chudáky zvířata a zmalované klauny. Ani romantický seriál Cirkus Humberto mě nepřesvědčil. Moc dobře si pamatuji, že když k nám do města přijel cirkus, ve třídě se na pár dnů objevila cirkusácká dítka. Musím poznamenat, že byla nejen ukoptěná, ale taky prakticky vědomostmi nepoznamenaná, na rozdíl od hodin tělocviku; to jsme se teda všichni mohli jít zahrabat.

Matějská pouť může být klidně zrušená. Na Matějské jsem byla jen jednou se svými dětmi a přísahám, že mě tam už nikdy nikdo nedostal a nedostane. Odnesla jsem to tehdy těžkým žaludku bolením a ještě těžším zánětem spojivek.

Tuhle sobotu se ve mně probudila již výše zmíněná dobrodružná povaha. Rozhodla jsem se, že se mrknu na vysočanský bleší trh. Bydlím kousek dál v Hloubětíně, a kdykoliv jedu v sobotu, nebo v neděli tramvají kolem vysočanské Elektry, vidím davy lidí s pojízdnými taškami, i těmi z Ikea, bednami od banánů a ohromnými igelitkami, jak si nesou úlovky z proslulého blešáku v množství větším než malém.

Nemám ráda návaly, tlačenice, prach, hluk a pochybné zboží, rozložené na starých prostěradlech. Přesto moje zvědavost zvítězila, a já se na blešák vydala.

Pokladna, turnikety, organizátoři v označených vestách, bankomat, záchody, to všechno mě příjemně překvapilo hned u vstupu do areálu. Po zaplacení nepatrné částky a po výběru pár kaček z bankomatu jsem vstoupila na půdu, o níž jsem dosud nevěděla zhola nic.

Ocitla jsem se mezi stánky, táhnoucími se do nedohledna. Tvořily několik souběžných ulic. Mezi stánky byly sem tam i ty deky, nebo  lavice. A taky docela sympatické stánky s občerstvením, některé větší, kde se dalo i slušně naobědvat. To mě potěšilo a příjemně překvapilo.

Na blešáku lze spatřit doslova všechno. Moje rekvizitářské divadelní srdce zaplesalo a já už vím, kam příště půjdu hledat rekvizity.

Občas jsem se odvážila spáchat i nějakou fotku. Někteří prodejci vypadali dost drsně a stejně tak  jejich zboží, takže jsem to s focením moc nepřeháněla. Líp se mi fotily deky a lavice, protože ve stáncích seděli prodejci a moc se na mě netvářili.

Přesto vám předkládám  fotodokumentaci a ujištění, že se klidně můžete na blešák vypravit. Blechy tam nechytnete a bát se rozhodně nemusíte. Třeba si i něco koupíte.

Ani k moři nemusíte, a přesto můžete mít mušle, výběr byl velký.

Některé zboží mi připomnělo dětství. Mám na mysli stolní hry a skládačky...

U tohoto stánku  jsem se zastavila a prohlížela si kvalitní grafiku a knihy. 

Stolek stál dva tisíce a  kdyby se malinko vyblejskal, stál by za úvahu.

Pán měl moc pěkné desky. Některé mi připomněly moje divoké mládí...

Rusky hovořící prodejce měl ode všeho něco, a jako třešničku na dortu pak portrét Stalina.

A co jsem si z blešáku odnesla? Jeden cibulákový hrneček, co stál deset korun. Aby tomu mému doma nebylo smutno samotnému.

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 21.8.2023 9:16 | karma článku: 30,83 | přečteno: 1087x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1861x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik