Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co to pořád mají české celebrity s těmi důchody?

Každou chvíli na mě na internetu vykoukne stížnost ohledně výše důchodu. Tu Vondráčková, pak zase Žilková nebo Obermaierová…

Nemůžu se zbavit dojmu, že jim nikdo pořádně nevysvětlil, jak se věci mají. Tak já se o to pokusím.

Celý život jsem pracovala. To ty celebrity taky, v tom jsme zajedno. Celý život jsem odevzdávala státu kus svého výdělku ve formě daní. To celebrity zřejmě taky. A tady se zastavíme. Moje daně se mi vždycky zdály po čertech vysoké. Vlastně nejvyšší, jaké mohly být. Co výdělek, to vysoká daň. No a v tom je rozdíl mezi pracujícím, kterému to strhával zaměstnavatel, a celebritou na volné noze.

Moje výdělky byly lehce nad průměr. Výdělky celebrit, těch co tak brečí, byly rozhodně mnohem vyšší, za to dám krk. Já jim to přeju, zaslouží si to, když jsou celebrity. Jenže z těch výdělků by musely státu odvádět dost vysokou daň. A to se nikomu z nich nechtělo, co si budeme nalhávat. Zdravotní a sociální se dalo odvádět jen minimální.

Jsou samozřejmě i zaměstnaní herci; v městských divadlech kupříkladu. Tam mají plat, a já vím, že nijak vysoký, který je patřičně zdaněn. No a pak mají práci bokem, za níž mají honoráře podstatně slušnější. Budiž jim přáno. Ale i z těch honorářů se musí odvádět daň, to dá rozum. Čím víc odvedeme na daních, tím větší se nám potom vypočítá důchod. A naopak. Nevím, co je na tom divného.  

Musím se státu zastat. Není to bezedná pokladnička. Co mu dáme na daních, z toho nám pak spočítá důchod.

Z odpracovaných let mi nechyběla k výpočtu důchodu ani hodina. Buď jsem studovala, nebo pracovala, dokonce jsem měla souběh studia a mateřské u prvního dítěte. I zdravotní a sociální jsem měla v pořádku. Důchod, který mám, je lehce nadprůměrný. Přesto dál chodím do práce, abych mohla cestovat, občas si něco koupit, platit si zubaře. Jsem vděčná, že pracovat můžu, že mi to zdraví dovolí.

Vím, že si svůj důchod zasloužím. Stát jsem neošidila ani o korunu, ani o den. Výdělky jsem měla lehce nadprůměrné, daně ty nejvyšší. Nic státu nedlužím.

Když čtu titulky, jak ty naše celebrity trpí, majíce nízké důchody, zvedne se mi malinko tlak. Přímá úměra je prostě jasná: jaké daně jsi platil, takový máš důchod. Malé daně – malý důchod. A naopak.

Autor: Zuzana Zajícová | neděle 11.6.2023 18:06 | karma článku: 39,15 | přečteno: 1648x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1861x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik