Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Papriky a vejce? Lečo pro bohatý? Mně vadí něco jinýho!

Já prostě nechápu, proč lidi pořád fňukají, jak je všechno drahý, a co mají s tím lečem, jakože je jenom pro bohatý.

My, co jsme vyrůstali v době temna – rozuměj za vlády jedné strany, nebo ještě přesněji – v době komunistické totality, my si rozhodně pamatujeme, že lečo se jedlo jen v létě, kdy rajčata a papriky normálně rostou. V zimě jsme jedli brambory, zelí a seschlou kořenovou zeleninu. Z ovoce maximálně jablka, a kdo si vystál před Mikulášem frontu, tak jednou za rok banány a pomeranče z Kuby. Zkrátka když byla sezóna, jedlo se to, co rostlo.

Dnes jsme pěkně rozmazlení a nevíme, co roupama, jak by řekla moje babička. Celý rok si kupujeme, na co si vzpomeneme, a ještě bychom chtěli, aby to stálo jen pár kaček.

Přiznám se, že i já si kupuju papriky, rajčata, maliny a borůvky, když mám chuť, a ne jenom když je zrovna jejich čas. Mám kvůli tomu výčitky svědomí, i to přiznám. Vím, že jsou moje rozmary vykoupeny tím, že se to, na co mám chuť, vozí z druhého konce světa, a není to zrovna fér k životnímu prostředí. I já vím, že se ceny zvedly, ale já když si mimo sezónu koupím pár paprik a trochu rajčat, tak to není nic, co by mě zruinovalo.

Já vám povím, co mi vadí, a co mi hlava nebere. Vadí mi, a nebojím se říct, přímo štvou nehorázné ceny za něco, bez čeho se rozhodně do konce života neobejdu, a bez čeho to zatracený lečo nejsem schopná sníst. Ano, přátelé, jsou to zuby. Zuby!

Celý život poctivě platím zdravotní pojištění. První neschopenku jsem vyplnila až v pokročilém věku pětapadesáti let, do té doby jsem poctivě pracovala a nemoci řešila přes víkendy, případně výběrem pár dnů dovolené. Poctivě po celý život chodím na preventivní prohlídky (nejen) k zubařce.

Jenže čas nezastavíš. O svoje zuby se starám, ovšem i ty stárnou. Ještě nedávno jsem byla hrdou majitelkou všech zubů. Nyní jsem navíc majitelkou dvou korunek a o jeden zoubek jsem přišla vinou akutního zánětu; naštěstí nebyl v přední linii, ale úplně vzadu. Obávám se, že v blízké budoucnosti mě opustí další ze stoliček. A zde je na čase se zamyslet nad tím, co si počnu, až se tak stane.

Já vůbec nechápu, proč PROČ stojí jakýkoliv nový zub takový prachy. Plomby, tahání nervů, čištění kanálků, cokoliv, na co si vzpomenete, je podle mě naprosto nepochopitelně předražené. Platím zdravotní pojištění? Platím. O svoje zuby se celý život starám? Starám. Chodím na preventivní prohlídky? Chodím! Tak proč mám k čertu na starý kolena vrazit tak hrozný peníze do zubů? Když ty prachy notabene vlastně ani nemám?

Moje paní zubařka, ke které jsem celou dobu, co žiju v Praze, chodila, odešla v lednu do důchodu. Měly jsme spolu přátelský vztah. Paní zubařka byla nejen skvělou odbornicí, ale taky odbornicí ze staré školy. U ní jsem se o svoje malinké úspory nebála.

Mám jeden osobní problém. Kdykoliv pocítím sebemenší zubní nedostatek, okamžitě se dožaduji nápravy. Nedovedu si tudíž představit, že bych vylezla mezi lidi a nemohla se na ně plnohodnotně usmát! Nebo že by mi vypadla plomba, a já neměla okamžitě novou!

Mou milovanou paní zubařku nahradila mladá paní zubařka, co se jí v prosinci narodila dvojčata, aniž by stačila ordinaci převzít.  Neměla jsem tudíž možnost se s ní seznámit. Ordinovat začne snad začátkem května dva dny v týdnu…a ceny budou tržní…

Myslím si, že je tady něco špatně. A to celosvětově. Všude jsou zuby drahá sranda. Je vůbec někdo schopný mi vysvětlit proč? Zuby přece patří k člověku stejně jako všechno ostatní. Všechno, co ušetřím, zřejmě vrazím do zubů, a to nebudu mít ani žádný extra úsměv, protože ten je opravdu jen pro bohaté.   

Finn a jeho dokonalý chrup

 zuby má na háku

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 27.3.2023 10:03 | karma článku: 44,32 | přečteno: 8457x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik