Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blízká setkání (tak trošku intimní zpověď)

Celý život, pokud nežijeme na pustém ostrově, se potkáváme s lidmi, ať se nám to líbí nebo ne. A lidi jsou různí.

Nejlepší by bylo potkávat jen ty, které máme rádi, s nimiž si rozumíme a jsme naladěni na jednu notu. Život je plný nástrah a my nemůžeme zařídit, abychom se vyhnuli těm, kdož jsou nám protivní, které nemáme rádi, nebo kteří nemají rádi nás. A co si budeme povídat, stačí si pustit bednu, a máme je v obýváku, aniž bychom vystrčili nos.

Abychom se vyhnuli těm, kteří nás štvou, zařídit neumíme, ale můžeme zařídit, abychom byli s těmi, s nimiž je nám dobře. A to já rozhodně umím.

Mám kolem sebe už šestnáct let kamarády, kteří jsou se mnou naladěni doslova a do písmene na stejnou notu. Zpíváme spolu ve smíšeném sboru Gaudium Praha, a já tvrdím, že mi tohle společenství pomohlo ve chvílích nejtěžších. S nimi jsem zažila ty nejhezčí chvíle. Mám je ráda.

Kamarádím se taky hodně dlouho s blogery, kteří píšou sem na blog. Nebylo těžké si mezi všemi vybrat ty, kteří se mnou souzní nejen blogersky, ale taky lidsky. Jsou to kamarádi laskaví, milí, vtipní a je s nimi legrace. Mám je ráda.

V divadle jsem před rokem nalezla pár duší, bez nichž si už taky nedovedu svůj život představit. S nimi mě pojí nejen láska k divadlu. Mám je ráda.

Nezáleží na věku, na vzdělání, na majetku.

Nepíšu už tak často, jako jsem psávala. Psaní pro mě bylo únikem, pomáhalo mi překonat patologické soužití. Přestože je doba těžká a kolem nás se dějí hrozné věci, mně se žije hezky, a psaní už pro mě není únikovou cestou. A taky nemám tolik času, protože jsem pořád někde. V divadle, se sborem, s blogery, se svými dětmi (pokud mají na stařičkou matičku zrovna čas ), taky sama na cestách, a když už mám volnou chvíli, vezmu do ruky spíš barvy a papír, než myš a tablet.

Ve středu večer, když jsem šla ze sborové zkoušky, mě zastavila skupina mladíků.

  „Dobrý večer, můžeme se, prosím, zeptat, jak se máte?“ optal se mě jeden z nich, vysoký blonďák. V ruce držel mobil. Kolem něj stálo asi pět dalších mladíků různé pleti a národnosti. Všichni vypadali sympaticky a rozhodně z nich nešel strach.

  „Dobrý večer, děkuju za optání. Mám se dobře.“

Kluci se usmívali. Začali jsme si povídat. Řekla jsem jim, že jdu zrovna ze sborové zkoušky, že jsem sice v důchodu, že ale pracuju v divadle, a oni se  občas na něco ještě zeptali. Na oplátku jsem se i já pak zeptala, jak se mají oni. Taky prý to jde. Nakonec mi mladík s tmavší pletí poděkoval a řekl, že jsem mu udělala velkou radost, a že má hned lepší náladu.

  „Proč?“ zeptala jsem se a on odpověděl, že celý den chodí a ptají se lidí, jak se mají. Nikdo se s nimi nechtěl bavit, dokonce je posílali někam, jen já jsem se s nimi dala do řeči.

Když jsme se rozcházeli, popřála jsem klukům hodně štěstí, zdraví, hezký život, a ať se opatrují. Vypadali jako studenti, kteří dělají nějaký sociologický průzkum, nebo opravdu chtějí jen vědět, jak se lidi v dnešní době mají.

Celou cestu domů jsem se usmívala. Jo, život je hezký, když se snažíme ho hezký mít a druhým ho nekazit.

Tímto děkuji všem kolem mě, protože bez nich by to bylo těžký. A smutný.

 

 

 

  

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 31.10.2022 9:00 | karma článku: 29,86 | přečteno: 942x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik