Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chodíte rádi k zubaři?

Odpovím si sama – nechodíte. Jen blázen by rád chodil tam, kde mu vrtají do zubů. Vy neradi, ale já ráda. To je, co? Nevěříte? Tak já vám to vysvětlím. 

Když jsem byla malá, maminka mě brala s sebou k zubaři. Ona se totiž zubaře strašně bála, ale když jsem jí seděla na klíně, přemohla se a byla statečná. Osobně se mamince vůbec nedivím, že se bála, protože dřív vrtali zubaři strašlivě pomalou vrtačkou bez chlazení, a to bylo vpravdě utrpení.

Já jsem tudíž získala značnou odolnost a nebála jsem se.  Každý rok nám ve škole zuby kontrolovala zubařka, a kdo měl kaz, toho si objednala. Potíž byla v tom, že dětská zubařka byla ras. Ve stoličce jsem třeba měla malinkou dírku a ona mi v ní vyvrtala učiněnej kráter. Chodit k ní vyžadovalo opravdu značnou odvahu.

Tatínek to samozřejmě věděl, a tak když mi byl objeven kaz, vzal mě k jiné paní doktorce, která vrtala mnohem míň. Přesto jsem párkrát té dětské neunikla.

Maminka ve mně vypěstovala náklonnost k prevenci. Poctivě chodím na preventivní prohlídky, a jen se mi mezi prohlídkami něco jen trošku nezdá, šup k zubařce!

Jenže mně se to holedbá, mně se to vytahuje, když mám místo normální zubařky anděla, paní doktorku Procházkovou. K ní se chodí s radostí, protože je senzační. Nejen coby lékařka, ale taky jako člověk.

Před deseti lety jsem absolvovala dost hustou léčbu, při níž mi bylo pětatřicetkrát posvíceno na krk a nejbližší okolí. Předtím jsem absolvovala důkladnou zubní prohlídku, protože to se tak musí. Pak mi bylo panem primářem na radiologii řečeno, že mám počítat se ztrátou zubů, páč ty budou tím ozařováním krku taky zasažené.

Naštěstí moje zoubky vydržely ještě dost dlouho. Ovšem po pár letech začala ozářená tkáň, vyživující zuby vpravo, malinko zlobit. Už vím, co to znamená mít akutní zánět, váček a trhání zubu v zánětu. Před rokem poprvé, a v pondělí podruhé.

V pátek jsme s naším smíšeným sborem odjeli na víkendové soustředění. Taková krása, zpívat s kamarády, ve volných chvílích jít na procházku kouzelnou krajinou kolem Vltavy! No a mě, jako na potvoru, začala bolet sedmička vpravo nahoře. Statečně jsem za vydatné pomoci ibalginu vydržela celý víkend. Ani akutní zánět mi přece nezkazí tak krásnou akci.

Domů jsem se vrátila v neděli odpoledne a ibalgin už nezabíral ani na chvíli. Noc byla nekonečná. Ráno jsem letěla k mé milované paní zubařce a jak to dopadlo, je nasnadě.

Zub šel ven. Zde musím vyzdvihnout nejen práci paní doktorky, ale taky neskutečné ruce sestřičky. Kvůli těm jejím rukám bych tam mohla sedět ještě dnes, ovšem bez toho trhání. Zatímco paní doktorka zápasila s mou sedmičkou, sestřička se věnovala mému čelu a spánkům. To se dá potom mnohem snáz vydržet, za to vám ručím. Tedy samozřejmě i za pomoci čtyř injekcí.

Paní doktorka i sestřička mě obdivovaly, jak jsem to mohla tři dny vydržet a nešla jsem na pohotovost. A já vám povím, stejně jako jim, proč ne. Protože na žádné pohotovosti neslouží andělé jako moje paní doktorka a její sestřička; proto.

Dostala jsem antibiotika, a sice trochu v rauši, odešla jsem do práce v divadle. Tam jsem si zobla ibalgin a bylo to.

K zubaři chodím ráda z jednoho prostého důvodu. Vždycky mi tam pomůžou, a to je bez diskuze. Preventivní prohlídky jsou brnkačka, a když se něco objeví, hned se to spraví. Za akutní zánět nemůžu, s tím se nedá nic dělat, ale vzhledem k tomu, že mám kromě dvou zadních stoliček ještě všechny zuby i deset let po ozařování, je to výhra. Nejen moje, ale i medicíny.

Tímto děkuji mojí milované paní doktorce Procházkové a netuším, kam se vrtnu, až mi odejde do důchodu…

Finn mi pomáhal skládat noty na soustředění

Poslední pohled na kocoura...

... a z okna před odjezdem na soustředění

 Soustředili jsme se v Cholíně a tam není země, tam je zahrádka...

Kocour mi po návratu vynadal, pak se mazlil, a pak usnul. Na rozdíl ode mě...

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 9.11.2021 13:52 | karma článku: 28,10 | přečteno: 954x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik