Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem kvůli Mynářovi zabloudila a ztratila se v temné noci

Vráťa Mynář rozhodně nestojí za to, abych se kvůli němu dostala do problémů, a přece se mu povedlo mě do nich dostat.

Když máme v našem divadle MANA představení, mám tolik práce, že nestačím sledovat dění na politické scéně. Plně mě zaměstnává dění na scéně divadelní.

Do divadla přijdu včas, abych stihla připravit kostýmy, rekvizity, uvařit hercům kafe a čaj, najít vysílačku a doufat, že je nabitá.

Kdo nikdy nebyl v divadelním zákulisí, netuší, co to všechno obnáší, kolik má divadlo schodů, tajuplných zákoutí a temných koutů, a co se jeden nalítá, než všechno vytahá a rozmístí na příslušná místa. Navíc hrozí nebezpečí zabloudění v divadelních útrobách, neboť každé správné divadlo je labyrintem se sporým osvětlením.

Takže když mám práci, nemůžu zároveň sledovat cvrkot mimo divadlo.

Minulý týden to na naší politické scéně vřelo. Co jsme všichni věděli, nám bylo oficiálně tajeno. Ty pohádky o meruňkových knedlících a klobáse s bramborovou kaší, žvásty o tom, kterak je prezident jen trošku hydratovaný, směšné tiskovky a kecy a kecy…

Nakonec samozřejmě pravda vylezla na povrch, a už i my obyčejní smrtelníci oficiálně víme to, co jsme stejně dávno věděli.

Prezident Zeman nikdy nebyl mým prezidentem. Přiznávám na rovinu, nesnáším ho. V posledních dnech jsem se přistihla, že mi je toho chudáka líto. Jeho hradní partička s ním už dost dlouho šíbuje, jak potřebuje. Svěřila jsem se s mou lítostí kolegovi v divadle, Tobiášovi.  

Ten pokýval hlavou a pravil: „Ale on si ty svoje kumpány sám vybral.“

Má pravdu, chytrý osmnáctiletý Tobiáš. Už mi není Zemana líto.

Vylezla jsem z divadla v půl jedenácté večer. Těšila jsem se, jak si sednu do tramvaje, a než dojedu domů, projedu novinky ohledně Mynáře a spol.

Devatenáctka mi přijela za pár minut. Sedla jsem si a začetla se do svinstev kolem hradní partičky.

Jak tak jedu a hltám zprávy, nepostřehla jsem, že jedu jinam. Úplně jinam!

Tramvaj zastavila, tramvaják ohlásil, že je konečná, a že jsme v depu v Ústředních dílnách dopravního podniku! Tramvaj zatahovala a já si toho nevšimla!

Krve by se ve mně nedořezal. Z tramvaje jsem vylezla jen já a záhadný cizinec, vypadající jako indický fakír, ovšem zmatený stejně jako já.

Ocitla jsem se v naprosté tmě kdesi na periférii… kolem se potácel opilec, a když mě viděl, zablekotal něco o tom, že jsem zapomněla vystoupit, hahaha… měl pravdu, ten bodrý muž.

Šla jsem směrem, kterým jsem tušila vzdálené město, až jsem přišla na nějakou zastávku. Po nekonečné chvíli přikodrcala prázdná tramvaj. Nastoupila jsem a vydala se za světly, kde se dala tušit civilizace.

Můj chytrý mobil mi nabídl řešení, kterak se dostat domů. Nojo… tramvaj, na kterou jsem měla přestoupit, mi frnkla před nosem, protože nejen já, ale i tramvaják spěchal do postele. Musela jsem čekat půl hodiny na další spoj.

Kolem mě klopýtali opilci, ale naštěstí jsem pro ně nebyla předmětem zájmu. Vysoký věk má své výhody.

Co vám budu povídat… nakonec jsem se své tramvaje dočkala a do postele jsem se taky dostala.

Byla jsem tak rozhozená, že jsem nemohla vůbec usnout. Nejvíc mě naštvalo, že kvůli takové kreatuře, jakou je pro mě Mynář ruku v ruce s Ovčáčkem a Nejedlým, jsem nedávala pozor, a ocitla se v temné noci na neznámém místě.

Upřímně doufám, že Mynář a spol. skončí v kriminálu, jenom u Ovčáčka si nejsem tak docela jistá. Toho bych viděla spíš v Bohnicích.

Za chvíli běžím do divadla a těším se. Těším se na divadelní scénu, kde je život takový, jaký má být, na rozdíl od toho na scéně politické. Přijďte i vy k nám do divadla, protože hrajeme samé krásné hry a vy můžete aspoň na chvíli zapomenout na ty, které s námi hrají naši představitelé.

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 25.10.2021 9:02 | karma článku: 30,75 | přečteno: 927x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,87 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1853x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 654x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,77
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik