Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Života drobné radosti

Mám vůli mít pevnou vůli. Jenže se mi to nějak nedaří. Jsem jen slabá žena a blondýna k tomu, a to je nebezpečná kombinace.

Kupříkladu žehlička. Když jsem utekla jen s kabelkou a všechno si musela postupně kupovat, věděla jsem zcela bezpečně, že žehličku nepotřebuji. Už nikdy. No jo, jenže migrantka míní, covid mění. Ušila jsem si vlastnoručně roušky z kapesníků, které jsem kvůli tomu zakoupila, neb ani kapesníky látkové nepotřebuji. Kapesníkové roušky jsem poctivě prala. Abych je dezinfikovala, a taky nechodila se zmačkanou rouškou, musela jsem zakoupit online (jak jinak v době covidové) tu zatracenou žehličku. A bylo po pevném přesvědčení. To víte, že si občas přežehlím i něco jinýho, když už jsem do ní investovala…

Taky jsem už nikdy nepotřebovala osobní váhu. Jen mi způsobovala deprese stran zvyšování hmotnosti. A co se nestalo? Nadělila mi ji moje milá kamarádka k narozkám! Šoupla jsem ji pod postel, ale to víte… jsem jen slabou ženou bez pevného charakteru i vůle. Sem tam na tu nechtěnou váhu vlezu a mám zkažený den.

Minulý týden jsem se oblíkla do gala a vyrazila do města. Už doma mi bylo nějak divně. Sakra, zase jsem nabrala, sotva lezu, všechno je mi knop i přes streč v tříčtvrťákách. Když jsem byla napůl cesty od domu k metru, pochopila jsem! Já měla ty zatracený kalhoty obráceně! Bodejť by mi nebylo těsno, když jsem je měla předkem vzadu a naopak! Naštěstí byly u metra otevřené záchody a obrácení kalhot bylo otázkou okamžiku. Rázem se mi ulevilo a moje pevné rozhodnutí držet dietu se rozplynulo.

Šla jsem do kanceláře Slevomatu cosi vyřídit. Když jsem všechno zdárně vyřešila, pravil milý mladík, co se mi věnoval, že je ten den Světový den knihy, a že má pro mě dárek. Knížku. Radostně jsem si ji vzala, bylo to od Slevomatu moc milé.

  „Ještěže jsem přišla dnes, včera byl totiž Mezinárodní den koček, a to bych od vás dostala kotě, a to už doma mám, na rozdíl od téhle knížky.“

Mladík se spolu s dalšími v kanceláři zasmál.

„Jenže včera byl ještě jeden den,“ pokračovala jsem, „Den ženského orgasmu. A to teda nevím, jak byste to tady se mnou vyřešil.“  Mladík, vypadající víc jako holka, se smál, až mu tekly slzy.

 „Nevíte, jakej den je zítra? Že bych se stavila.“

V tramvaji jsem otevřela darovanou knížku a hodlala číst. Jenže… naproti mně si sedl mladík v kraťasech a jak je u mužů zvykem, sedl si velmi pohodlně. Co vám budu vyprávět… jak jsem okamžitě zjistila, byl ten mladík naostro a luftoval úplně všechno. Byl zahloubán do mobilu a evidentně si neuvědomoval, že je středem mé pozornosti. Nepřečetla jsem si ani řádek, to mi věřte. Přestože jsem měla pevnou vůli si číst a nekoukat jinam než do knížky. Léto budiž pochváleno…

Jsou drobné radosti a bez nich bychom strádali. Je důležité je vidět a je důležité se jim zasmát. Pak vydržíme všechno.

A když mě doma čeká takovej krasavec, je život přece jenom krásnej.

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 17.8.2021 9:15 | karma článku: 29,37 | přečteno: 824x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,36 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,07 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,60 | Přečteno: 1874x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 429
  • Celková karma 31,67
  • Průměrná čtenost 1258x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik