Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje schody do nebe

Myslím, že se občas stane, že se propojí minulost -  dávná minulost - s přítomností. Mně se to stalo a je to tak správně.

 

Jsem v předsíni, mám namířeno do koupelny. Z domovní chodby je slyšet zvláštní zvuk, kterého jsem si už dřív párkrát všimla.

Zaposlouchala jsem se a stejně jako pokaždé mi to něco připomnělo. Něco hezkého, něco dávného. Nechápu, proč se mi ten zvuk líbí, když na něm není nic k líbení. Nedalo mi to a mrkla jsem se kukátkem ve dveřích.

Hluk se ozýval z posledního třetího patra a rychle se přibližoval. Uviděla jsem malé klučičí nohy. No jo! Sousedovic kluk běží ze schodů! Vlastně neběží, ale skáče!

Sedmiletý skokan prosvištěl zatáčkou mezi patry a hop, hop, bral to po dvou. Poslední skok mu vyšel na schody tři. Dopadl na podestu a šup, vybral zatáčku kolem mých dveří, odrazil se, poslední schody zdolal ve vteřině, a už byl venku.

Uvařila jsem si kafe. Sedla jsem si s ním a Finnem na balkoně, a dumala, co mi to připomíná. Tak známý zvuk, způsobený nožkama malého skokana…

No jo, moje nožky a moje dětství přece! Bydleli jsme ve druhém patře v domě zvaném Barák. Hned jak jsem se naučila chodit, běhala jsem z těch všech schodů ven na zahradu. Nejdřív jednou nožkou na schod, pak k ní přišla ta druhá. Jenže tak chodí jen mrňata! Když jsem se naučila nohy na schodech střídat, už jsem se cítila být velká holka. Ještě než jsem začala chodit do školy, nikdy (nikdy!) jsem nešla po schodech jaksepatří. Nejdřív jsem je brala po dvou, pak po třech a v pubertě jsem každé schodiště zdolala na dva skoky.

Dokud jsme bydleli ve druhém patře, vždycky jsem je skákala. Nahoru jsem je brala po dvou. Bylo to přirozené, nenapadlo mě, že bych měla ze schodů a do schodů chodit jinak. Ve škole jsme tak skákat nesměli, ale v našem Baráku to nikomu nevadilo. Občas sice hrozila kolize s protijdoucím sousedem, ale nikdy se nic nestalo.

Můj první domov se spojil s mým domovem posledním. Vím, že už jinde nikdy bydlet nebudu; našla jsem útočiště, které je podobné mému rodnému domu, a to nejen zvuky skákajících dětských nožek.

Vlastně bych měla být panu Zajícovi vděčná za to, jak strašně se ke mně choval. Kdyby se choval jen trochu líp, pravděpodobně bych se neodvážila utéct. Život před útěkem byl k neunesení a já dnes nechápu, jak jsem to mohla tolik let vydržet. Můj byt patří mně a Finnovi, a dveře od něj jsou otevřeny mým dětem, vnukům, kamarádům, všem, které jsem si dřív pozvat nesměla...

Teď jsem šťastná a spokojená. Kruh se uzavřel…

 Finn kontroluje, jestli nezapomínám zalívat kytky...

... a dohlíží, jestli dávám pod blog jeho fotku.

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 24.5.2021 13:08 | karma článku: 30,39 | přečteno: 840x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Jak jsem způsobila mezinárodní ostudu

Nedá se nic dělat, je to tak. Způsobila jsem mezinárodní ostudu a zapříčinila totální neúspěch našeho kulturního vyslance v senzačním a jedinečném velkopořadu Eurovision Song Contest 2009...

10.5.2024 v 9:50 | Karma: 29,51 | Přečteno: 2207x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jsem žádaná a žádoucí (malé vědecké pojednání)

Je o mě přímo boj. Nevěříte? Podám nyní důkaz a podrobně zpracovanou analýzu. Sběr materiálu je starý tři dny a já se tímto omlouvám, že jsem předchozí cenné materiály průběžně mazala.

6.5.2024 v 9:00 | Karma: 23,46 | Přečteno: 640x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 28,34 | Přečteno: 692x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,20 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1897x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Partneři z Francie vsadili každý sám podobná čísla, miliony vyhráli oba

17. května 2024  8:25

Jako o mimořádně vzácném případu hovoří experti o výhře ve francouzské loterii, ve které uspěli muž...

Vypadá to jako plakát k hororu. Brity vyděsil rudý portrét Karla III.

17. května 2024  8:16

Značnou pozornost vzbudil portrét, který si nechal vyrobit britský panovník Karel III. Dílo malíře...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

  • Počet článků 431
  • Celková karma 30,13
  • Průměrná čtenost 1253x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik