Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jeden takovej skoro normální den

Není to jednoduché, ale i teď se dá prožít bezva den, kdy na  chvíli zapomenete na covidové martyrium…

Od té doby, co se mnou bydlí můj malej kočičí parťák, stoupl u mých dětí zájem o stařičkou matku. Nehledám souvislosti, je to určitě pouhá náhoda.

Nemůžu si na svoje děti stěžovat, naopak! Včera mi volal synek Jakub, že je v Praze, a že mi přiveze ten vysavač, co ho měl v ateliéru a už ho nepotřebuje.

  „A mám hroznej hlad,“ dodal nakonec, ale to ani dodávat nemusel; znám svého syna a vím, že má hlad pořád, obzvlášť když strávil měsíc na chalupě u svého otce.

Jsem na jeho nájezdy vždycky připravená. Vytáhla jsem z mrazáku polívku, krůtí maso s rýží a rozloučila se s omeletou, kterou jsem si udělala k obědu a stačila jí sníst jen kousek.

Mám dobře vychované děti. Všechno jim chutná, všechno snědí a ještě chválí.

Jakub mi přivezl malý žlutý vysavač, na kterém bylo znát, že sloužil v ateliéru. Malovanej jako kraslice.

Jakub se chvilku soustředil na kocourka Finna, ale hlad byl silnější.

  „Mňam, ta polívka je senzační… mmmm, ta asi není z pytlíku.“

  „Z pytlíku! Jak jsi na to přišel? Nikdy NIKDY! jsem nevařila pytlíkový polívky přece!“

  „No jo, vlastně, ty vaří táta.“

Pak jsem Kubovi předložila krůtu s rýží a nakonec omeletu. Odměnou mi byla nejen chuť mého synka, ale taky neustálé chválení.

Pak jsme si dali kafe a dali k němu i řeč. Bylo to bezva, sedět jen tak v kuchyni, koukat na Finna, jak si hraje a klábosit se synem.

  „Jedli jsme s tátou k snídani každej den vánočku,“ poznamenal mezi řečí Jakub a já jsem byla ráda, že ho na chalupě u táty vystřídala dcera Terezka, která určitě snídaně tátovi zpestří a uvaří mu něco jiného než jsou pytlíkový polívky, neboť Terka vaří moc dobře.

Pak mi Jakub vyprávěl o dvou jeho kamarádech Matějovi a Honzovi, co jsou dvojčata a právě si spolu pronajali byt. Hned nás napadlo, že by se jim mohla hodit myčka, kterou mi Jakub věnoval, a která se mi bohužel do kuchyně nevešla. Doufala jsem, že se jim bude hodit i nový věšák na prádlo, který jsem, jako ostatně všechno, zakoupila online, a když mi ho přivezli, zaskočil mě svou velikostí. Prostě byl mnohem větší, než se mi na internetu jevilo.

Kluci se dostavili. Přišli dva kluci, trochu přes dvacet, tmavoocí, usměvaví, krásní sympaťáci. Jakub kdysi chodil s jejich starší sestrou, a přestože se rozešli, kluci zůstali kamarády.  

Byl to úplný balzám být ve společnosti tří mladých, šikovných a empatických kluků, kteří jsou tvořiví, mají nápady a nerezignovali na momentální situaci. Možná i vy znáte aspoň jednoho z nich, Honzu, který začal v době první vlny uklízet Prahu a činí tak dodnes. Jeho iniciativa Lepší město je pro mě inspirací, ale taky nadějí. Jakubovi mladší kamarádi, co teprve studují, ale už se snaží  udělat ostatním život hezčí. A můj syn, který maluje krásný obrazy a je z něj slušnej člověk; co víc si můžu přát…

Ten den se mi zdálo, že je svět v pořádku.

Finn je se mnou tři týdny

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 31.3.2021 9:02 | karma článku: 29,39 | přečteno: 897x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Jak jsem způsobila mezinárodní ostudu

Nedá se nic dělat, je to tak. Způsobila jsem mezinárodní ostudu a zapříčinila totální neúspěch našeho kulturního vyslance v senzačním a jedinečném velkopořadu Eurovision Song Contest 2009...

10.5.2024 v 9:50 | Karma: 29,79 | Přečteno: 2230x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jsem žádaná a žádoucí (malé vědecké pojednání)

Je o mě přímo boj. Nevěříte? Podám nyní důkaz a podrobně zpracovanou analýzu. Sběr materiálu je starý tři dny a já se tímto omlouvám, že jsem předchozí cenné materiály průběžně mazala.

6.5.2024 v 9:00 | Karma: 23,47 | Přečteno: 644x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 28,34 | Přečteno: 694x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,20 | Přečteno: 1225x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1899x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v horské mlze, Raísí je v ohrožení života

19. května 2024,  aktualizováno  19:45

Aktualizujeme Íránská státní televize hlásí nehodu vrtulníku při přesunu prezidenta Ebráhíma Raísího. Stroj...

Srovnání průzkumů: ANO ohrožuje nová koalice, lidovcům umřeli původní voliči

19. května 2024  19:34

Volební modely českých agentur, srovnané redakcí iDNES.cz za celý rok, mají jasno. Hnutí ANO si od...

Desetitisíce zemřou... a nikdo si nevšimne. Japonsko je na hraně fungování

19. května 2024  19:32

Doma v osamění zemře v Japonsku ročně až 68 000 lidí starších 65 let. Jejich smrti si pak delší...

Bylo za útokem na Fica víc lidí? Podle Slováků se chystal i masakr jako v Praze

19. května 2024  16:33,  aktualizováno  18:53

Aktualizujeme Slovenské bezpečnostní složky pracují při vyšetřování středečního atentátu na premiéra Roberta Fica...

  • Počet článků 431
  • Celková karma 30,18
  • Průměrná čtenost 1253x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik