Migrantka a Casanova

27. 07. 2020 9:52:06
Kdo by neznal slavného milovníka... většinou je i známo, kde charismatický a vzdělaný Giacomo Casanova dožil svůj bezesporu bohatý milostný život. Ano, na zámku v Duchcově, a tam jsem směřovala i já, ještě pořád migrantka.

Za mou cestu do Duchcova může covid. Koupila jsem k vánocům svému synkovi a jeho dívce pobyt v hotelu Casanova v malém městečku Duchcově, jednak kousek od sjezdovek v Krušných horách, jednak kousek od bazénů v Teplicích. Synek se hned po vánocích s dívkou rozešel, čímž jsem logicky předpokládala, že romantický pobyt ve dvou je v propadlišti dějin. Pak nastala doba covidová a život dostal úplně jiný směr.

Jenže voucher na pobyt kupodivu nepropadl. Do pošty mi přistála nabídka, která se neodmítá. Kvůli covidu posunuli termín. Tak jsem se sebrala a věrna svým zásadám života na svobodě jsem se do Duchcova a hotelu Casanova vydala sama. Jsem zběhlou uživatelkou internetu, to jako jo. I nalezla jsem si veškeré informace o Duchcově i o tom, jak se tam nejlépe dopravím. Kousek od centra jsem objevila ulici Nádražní a příslušné koleje. I zakoupila jsem si lístek na vlak s přestupem v Ústí nad Labem.

Počasí mi přálo, cesta do Ústí byla příjemná a já nasedla do osobáčku směr Duchcov. Byl to courák, co staví v každé i sebemenší vesnici, ale já nikam nespěchala a radostně se kochala krajinou, kterou jsem do té doby neznala. Duchcov má, jak jsem si zjistila, přes osm tisíc obyvatel, tudíž žádná malá prdýlka. Zaskočilo mě, že vlak v Duchcově, na rozdíl od pidi vesniček, zvících tři baráky, staví jen na znamení. Zmáčkla jsem tlačítko a jako jediná v Duchcově vylezla z vlaku. A to mě teda polilo horko, to vám povím! Byla jsem uprostřed polí, město široko daleko veškerý žádný. Slezla jsem po zarostlé pěšince z kolejí na úzkou silnici a mrkla do mapy v mobilu. Duchcov byl někde v dáli skoro čtyři kiláky cesty! To byla první, a taky poslední vada na třídenním pobytu v Duchcově, pokud nepočítám nenaladěnou televizi v pokoji, s čímž jsem si hravě poradila. Jako migrantka jsem totiž v lecčems soběstačná a mezi moje nově nabyté dovednosti patří i ladění televizních kanálů. Další obyvatel pokoje si už může vybrat mezi čtyřiceti programy, pokud si ovšem koupí novou baterii do ovladače.

Nádraží mají v Ústí nad Labem hezký, na rozdíl od Duchcova, kde nádraží zbourali. Bohužel matou nebohé poutníky, když zapomněli přejmenovat ulici Nádražní...

Hotel Casanova, jediný ve městě, má bezva polohu přímo u rybníka Barbora

a v samém sousedství je kaple svaté Barbory.

Duchcov má malebné náměstí, jemuž vévodí zámek. Pokud byste na něm hledali obchody, restaurace a kavárny, nenaleznete. Vlastně v celém Duchcově je to problém, zato lze vidět hodně zavřených a dost zchátralých objektů. Taky turistů se tu vyskytuje málo, sever moc netáhne.

Výjimku tvoří Eichlerova kavárna, která je napůl kavárnou a napůl pivnicí, což je na první pohled patrné na kavárensko pivní zahrádce. Ale kafe tam mají dobrý, a zřejmě i pivo, vzhledem k velké návštěvnosti. Já jsem si dala kafe a seděla v části určené kavárenským povalečům.

Tahle sice omšelá leč půvabná vila je sídlem církve husitské, ač se z dálky zdálo, že je vybydlená.

I tahle vila se mi líbila

Kromě zámku stojí za návštěvu i duchcovské muzeum a v ní expozice věnovaná, jak jinak, životu nejslavnějšího obyvatele Duchcova.

Z muzea se konečně mrkneme na zámek, ovšem nejdřív se projdeme zámeckou zahradou.

Zvenku je státní zámek ošuntělý a přiznám se, chybí mi květiny, které podle mého k zámku prostě patří. Ovšem vnitřek, to je jiná. Vnitřní prostory jsou noblesní a je radost v nich pobýt, i když jen na chvíli. Casanova zde našel na konci svého života důstojné útočiště.

Zrcadlo v hudebním salónu je nádherně průzračné a věk se na něm vůbec nepodepsal. Jeho převoz z Benátek byl oříškem, který ovšem důmyslní tvůrci hravě rozlouskli. Zrcadlo celé zapatlali máslem, to ztuhlo a sklo bylo jako v peřince. V Duchcově si potom mohli dlouho mazat chleba máslem.

Proslulá duchcovská knihovna už zdaleka není co bývala za časů, kdy ji spravoval Casanova.

Postel samotného záletníka se zdá být malá, a taky tomu tak je, ačkoliv byl Casanova vysoký. Jenže dřív se spalo vsedě, leželo se až v rakvi.

Poslední růže od Casanovy...

Druhý den jsem se vydala do nedalekých Teplic. Autobusy Duchcov - Teplice jezdí každou chvíli. Teplice mě příjemně překvapily. Tak se tam pojďte mrknout se mnou. Nejdřív na Zámecké náměstí.

Z náměstí to vezmeme přes nádherný park kolem Císařských lázní.

Tohle prasátko prý za všechno může, i když chudák obětovalo svůj život. Spadlo do horkého pramene... lázně Teplice byly na světě.

V Teplicích jezdí trolejbusy. Nejela jsem v něm, ale fotku jsem si neodpustila.

Vrátila jsem se do Duchcova a večer vyrazila na procházku k rybníku. Barbora je plná vodního ptactva a hlavně je na jeho břehu letní scéna. A já měla to štěstí, že tam můj poslední večer v Duchcově měla koncert skupina Poutníci! To mi samozřejmě nemohlo ujít. Poutníci slaví 50 let na hudební scéně a taky křtili svoje poslední cédéčko. Takže na konec se projdeme kolem Barbory a poslechneme si bezva muziku.

Zpátky do Prahy jsem pochopitelně zvolila jiný způsob dopravy. Autobus. Z Duchcova do Teplic je to jen sedm kilometrů a z Teplic do Prahy jedete hodinu. Takže příště do Duchcova jedině autobusem!

Jedna poznámka pod čarou: škoda, že jsem se s Casanovou minula v čase. Tuším, že bychom si rozuměli; on migrant, já migrantka...

Poutníci... už s nimi není Rudolf Křesťan, ale zpívá jim to pořád bezvadně. Tak tady jsou písničky z dob, kdy s nimi ještě zpíval a hrál, ty první dvě zpívali Poutníci na duchcovském koncertu.

https://www.youtube.com/watch?v=pObv1UnQ1_M

https://www.youtube.com/watch?v=kLDf0UarhsA

https://www.youtube.com/watch?v=R2IZE5mSW8g

A tady ještě bonus - Druhá tráva a Robert Křesťan...

https://www.youtube.com/watch?v=5A04TEfM8po

https://www.youtube.com/watch?v=969SdoaLTk8&list=PLWZFyta7E5v4D2R0P9kN6YjuIlhvXB2Gj

https://www.youtube.com/watch?v=8XVIezahb_Y&list=RD8XVIezahb_Y&start_radio=1&t=29

... a kdyby mi někdo chtěl napsat píseň, tak by mohla znít nějak takhle...

https://www.youtube.com/watch?v=-_yArjdx3X4

...smutno mi je, tak smutno... jen někdy...

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 27.7.2020 9:52 | karma článku: 27.79 | přečteno: 1258x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 294 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 63 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 205 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 154 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...