Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Není zas tak špatný být v izolaci, jsem na to připravená

Mám to jednodušší; jsem totiž půl roku na útěku a na samotu jsem si nejen zvykla, samotu jsem před půl rokem cíleně zvolila.

Nemusím celej den nic dělat, když na to přijde. Nemusím se učit s dětmi, nemusím se bát o rodiče, nemusím do práce, nemusím se bát, že zkrachuju. Nemám si nač stěžovat, jiní jsou na tom mnohem hůř.

Společnost mi dělají virtuální sítě a televize. Tady musím narovinu přiznat, že ne filmy, ale reklamy mi narušují celkem vyrovnanou mysl. Nikdy jsem jim nevěnovala pozornost, ale teď na mě útočí a lezou mi na nervy. Napsala bych to ostřeji, ale kodex blogu…no jo, musí se dodržovat.

Roušky jsem zvládla. Ušila jsem si je vlastnoručně ručně a dvě strojové jsem dostala darem. Jednu typizovanou a druhou speciální se zajíčkama. Ta mi obzvlášť sluší, je to můj oblíbený model pro jaro 2020. Nehodlám ho nosit jen tak na nákup, ale když vyrazím na procházku, tak chci vypadat k světu. Je to rouška pro lepší příležitosti.

Když vyrážím ven, nechávám brejle doma. Rezignovala jsem. Víc se totiž bojím zpřeráženejch údů než toho, že nepoznám své bližní. Ty stejně nepoznám ani v brejlích, páč rouška nás tak nějak stmeluje a jsme jeden jako druhej. Na procházce stejně chodím rychle a procházím se v místech, kde nepotkám prakticky nikoho.

Horší je to při nezbytném nákupu. Bez brejlí to jde hůř, ovšem se zapocenejma brejlema je to úplně nanic (i zde bych volila ostřejší termín, nebýt kodexu).

Vyrazím a v duchu si sumíruju, co si potřebuju opatřit. Na papírku to nemám, stejně bych to bez brejlí nepřečetla, a se zapocenejma brejlema tuplem ne. Musím se spoléhat na paměť, a to je ten zádrhel.

Jako včera. Vyrazila jsem si koupit mrkev a jabka. Dostala jsem totiž chuť na maso s mrkví; koupím jí víc, říkala jsem si, aby mi zbyla, a nastrouhaná s jabkama bude žádoucí vitamínovou bombou.

V Lidlu bylo jen pár lidí, všichni dodržovali rozestupy, jednorázové rukavice byly taky. Nákup jsem dovalila domů, roušku odložila za poutka a šup s ní hned do vařící vody, ruce pořádně umyla, nasadila si brejle a mrkla na zakoupený tovar. Ufff… místo mrkve flaška červenýho, místo jablek nutela. Jasně že za to může absence brejlí, to dá rozum! Kdybych je měla a nebyla doba roušková, určitě bych koupila mrkvičku a jablíčka.

Otevřela jsem nutelu, zanořila do ní lžíci. Pak jsem si otevřela červený – francouzské provenience – a nalila si skleničku…

No jo…bylo mi dobře a výčitky svědomí si nechám až na zítra. To na nákup nepůjdu, protože nutela i červený mi vydrží určitě na dva dny. Pak se vydám na nákup mrkve a jablek. Otázkou ovšem zůstává, s čím přijdu domů, páč vyrazím bez brejlí….

Autor: Zuzana Zajícová | středa 1.4.2020 15:53 | karma článku: 33,27 | přečteno: 1109x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1166x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik