Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Co je v životě migrantky potřebné a co ne

Jsem na útěku už druhý měsíc. Přináším zde vědecké pojednání o tom, co je a co není potřebné v životě běžencově.

Vezmeme to pěkně popořádku. Když se rozhodnete prchnout a jde o běh spontánní a život zachraňující, stačí vám jen boty a mobil; bez bot se špatně utíká a mobil je nezbytnou výbavou. Nabíječku bych taky doporučovala; ušetříte si tím dost starostí.

Vždycky jsem byla čistotná. Nepřicházelo v úvahu neměnit si denně prádlo, a vida! Na útěku to tak striktně nejen dodržovat nejde, ale ani to vlastně není potřeba. Dokonce usnete bez vyčištění zubů a ani si na kartáček nevzpomenete. Zkrátka první dny můžete přežít bez přehnané tělesné očisty i bez denního převlékání. Navíc tím šetříte životní prostředí, a to se počítá. Pokud máte s sebou kreditku, máte vyhráno. Všechno lze zakoupit během útěku. Kartáček na zuby, ponožky, spoďáry, čokoládu…

Je dobré vzít s sebou i léky, které denně užíváte. Mně se to nepovedlo, ale moje paní doktorka mi je předepsala, a bylo to.

Už měsíc bydlím jako člověk. V podnájmu, kde je prakticky všechno. Veškeré vymoženosti civilizace: pračka, lednice, sporák, teplá a studená voda. Koupila jsem si peřinu, polštář, povlečení a čokoládu, a jsem opět plnohodnotným člověkem.

Nechala jsem přivést a zapojit internet. Taky televizi jsem si koupila, kdyby mi večer bylo smutno. Dokonce jsem ji zprovoznila a naladila všechny programy, a taky je seřadila! Tohle všechno jsem první týdny vůbec nepotřebovala, ovšem jak jsem se začala uklidňovat a taky malinko hnízdit, ráda si uvařím kafe a jen tak si sednu a koukám na televizi. Úplně klidně!

Představte si, že už dva měsíce nežehlím! A rozhodně mi to nechybí. Žehlička nepatří k vybavení podnájmu a já si ji teda kupovat nebudu. Prostě budu trošku zmuchlaná, no a co. Zatím si toho nikdo nevšiml a mně odpadla jedna z nejnudnějších domácích prací.

Když opustíte plně vybavený domov a nevezmete si s sebou kromě pár kousků oblečení nic, stává se život velkým dobrodružstvím. Koupíte si chleba, ale nemáte nůž, abyste si ho ukrojili, sůl, abyste si ho posolili. Jste na začátku. Na startu. Najednou si vážíte každé maličkosti, jste vděční za přátelství a podanou ruku. V noci špatně spíte a pořád v duchu přemýšlíte, jak to bude dál, jak se probůh v dnešní době znovu zmůžete na vybudování domova.

Dny ubíhají a vy si zvyknete. Už se nebudíte se sevřeným žaludkem, protože na vás nikdo neřve, můžete jít, kam chcete, a najednou je tady ten skvělý pocit svobody. I na ten si musíte zvyknout.

Jakmile jsem si uvědomila, že jsem sama sebou, že jsem svobodná, nic se tomu pocitu nevyrovná. Nic.

Nevím, kdy budu žít ve vlastním domově, ani jak velké úsilí mě to ještě bude stát, ale jedno vím. Bez žehličky se rozhodně obejdu a bez spousty jiných věcí taky; kupříkladu bez osobní váhy, když si teď pořád kupuju tu čokoládu. Půjdu životem malinko pomuchlaná, ale radostná.

Včera jsem si koupila skleničky na koření. A škrabku pro leváky. A taky nůž, abych si mohla ukrojit chleba. Život se vrací do normálních kolejí.

… a kdybyste náhodou věděli o bezva bytečku za ne moc peněz, dejte vědět.

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Zajícová | středa 30.10.2019 9:47 | karma článku: 34,42 | přečteno: 1778x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Jsem žádaná a žádoucí (malé vědecké pojednání)

Je o mě přímo boj. Nevěříte? Podám nyní důkaz a podrobně zpracovanou analýzu. Sběr materiálu je starý tři dny a já se tímto omlouvám, že jsem předchozí cenné materiály průběžně mazala.

6.5.2024 v 9:00 | Karma: 21,79 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ty neumíš hrát šachy??

V divadle se pohybuji veskrze mezi mladými, a jsem tomu ráda. Někdy si dělají z nebohé stařenky srandu, případně nechápou, že neumím hrát šachy.

29.4.2024 v 9:05 | Karma: 27,82 | Přečteno: 668x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,19 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,65 | Přečteno: 1884x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1315x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

  • Počet článků 430
  • Celková karma 29,82
  • Průměrná čtenost 1255x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik