Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem byla chvíli pražským turistou

Tak jsem se sebrala a vyrazila do města. Do Prahy. Mám to kousek, skoro na pantofle a jezdím tam prakticky denně, ovšem tentokrát jsem byla tak trochu za turistu.

Potřebovala jsem si utřídit myšlenky, uklidit v zásuvkách a taky se trošku projít  a koukat na hezký věci kolem sebe. Hádejte, kam jsem šla: 

Nevíte? Tak pojďme dál.

No teď už každý správný znalec matičky Prahy ví. Ano, šla jsem se mrknout do Strahovského kláštera. Bylo všední dopoledne, ale nebyla jsem rozhodně sama, kdo se tam šel podívat.

Mám ráda věže všeobecně, a tyhle strahovské jsou moc pěkné, obzvlášť proti modré obloze. Tak je tady máte hned třikrát.

Můj cíl zde ve Strahovském klášteře byl jasný. Šla jsem se podívat na jednu stěnu.

Ano, sem jsem se přišla podívat. Ve třetím sloupci dárců hned nahoře je napsáno Rodina Ladislava Loubala. A to jsem já a moje sestra Lenka. Darovaly jsme Památníku národního písemnictví spoustu cenností ze sbírky našeho táty. Jsme v dobré společnosti, bych řekla.

Po schodech, které taky ráda fotím, jsem se vypravila do jiného světa. Do světa techniky.

Ovšem než se tam dostaneme, musíme se prostě podívat na celou Prahu z místa, které je jako stvořené pro dívání se. Tenhle pohled nikdy nezevšední.

Šla jsem se podívat do Národního technického muzea. Nebyla jsem tam hodně let, naposledy se svými dětmi, ještě školou povinnými. Moc pěkné to tam mají, to vám povím. Poctivě jsem si prošla nejen výstavu Made in Czechoslovakia aneb průmysl, který dobyl svět, ale i stálou expozici, věnovanou dopravě.

Takový psací stroj měl i můj táta a ten jsem zdědila. Napsala jsem na něm svou první knížku....

Remoska, královna kuchyní našich maminek. Byla ovšem znovuobjevena a dodnes zdobí leckterou kuchyň.

Magneťák ani tranďák jsem nikdy neměla, a to mě mrzelo. Nebyla jsem in...

Tramvají T3 vyrobili v Tatrovce nejvíc ze všech tramvají na světě.  A mně se ze všech tramvají nejvíc líbí.

Ve vedlejším sále je výstava Fenomén FAVORIT. Taky moc pěkné exponáty, jeden hezčí než druhý.

No a na konec jsem si nechala stálou expozici, věnovanou dopravě. Kola, motorky, auta, letadla, lodě, mašinky, všechno pěkně pohromadě ve třech patrech, nablýskané, radost pohledět. 

 V tomhle autě jezdil prezident Masaryk a je to národní kulturní památka.

 Mně by se ale líbilo jezdit v tomhle krásném červeném autíčku.

Je to krása, tyhle stroje...

Přistihla jsem se, že se celou dobu usmívám. Koukala jsem se na všechnu tu krásu, co ji dokázal stvořit člověk a zapomněla na starosti, které na mě čekají za zdmi Národního technického muzea. Ráda se sem zase někdy podívám...

Cestou z muzea jsem potkala pojízdný pivní bar. Úsměv mi ještě chvíli vydržel...

Je moc hezké udělat si čas a projít Prahou jen tak, bez konkrétnho cíle, a koukat se kolem. Taky zvednout hlavu a podívat se výš, nad výlohy obchodů, do oken, na fasády, do nebe. A nejen tu krásu vidět, ale taky ji vnímat a odnést si ji s sebou na horší časy...

...jo a fotky jsou jasně že moje :-)

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 1.7.2019 11:16 | karma článku: 27,03 | přečteno: 984x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1166x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik