Věk (jen takový nostalgický povzdech migrantky)

12. 02. 2020 10:58:31
V šestnácti jsem nosila džíny proklatě nízko a tričánko zas kus nad pupík. Figuru jsem na to měla a navíc jsem si myslela, že s tričánkem jen o kousek delším a v džínách o maličko výš bych se naprosto znemožnila.

Maminčino varování a posléze její vypočítávání možných zdravotních následků jsem – jak jinak – pouštěla jedním uchem tam, druhým ven. „No jo,“ myslela jsem si otráveně, zvlášť když se k mamince přidal i táta, „nepřejou mi, nechtějí, abych vypadala hezky, chtějí mít ze mě příšernou domácí puťku.“

Vzor jsem měla ve své o sedm let starší sestře. Ta dobyla svět, studovala totiž až v Brně! A vysokou školu! A hereckou k tomu! Její šatník byl plný úžasných kreací, vzniklých na staré singrovce a barvených v černé Duze. V momentě, kdy se za ní v neděli večer zaklaply dveře a ona opět plula do velkého světa, vrhla jsem se na její prádelník a skříň. Měla jsem k dispozici všechny ty poklady a pokud ségra omylem zapomněla v koupelně nějaké šminky divokých barev, byla jsem na vrcholu blaha. K tomu jsem si ještě našetřila na mrtvolně bledou rtěnku značky Roxana a maminku mohla ranit mrtvice. Několik let pak trpěla každé ráno, s jakou přijdu do školy. Moje maminka byla totiž paní vychovatelka ve školním klubu a do školy chodila už v sedm. Já jsem tedy získala celou půlhodinu na vylepšení svého vzhledu. Maminka pak tatínkovi večer žalovala, do čeho se ta holka zase nahastrošila a jak se zase zmalovala, ale tatínek vždycky jen zvedl oči od odborné literatury a pronesl, že mi to sluší. Občas v sobě nezapřel doktora a mamince aspoň odkýval ty připomínky ohledně chorob z prochladnutí.

Jak pozorný čtenář jistě tuší, měla maminka s tím svým sýčkováním pravdu. No jo, měla jsem postupně zánět všech možných cest a orgánů a když jsem si stěžovala, řekla vždycky maminka „vidíš, co jsem ti říkala“ a tatínek mi předepsal suché teplo, což znamenalo nosit minimálně košilku. Když mi bylo nějakých sedmadvacet, ofouklo mě a zablokoval se mi krk. Tatínek mi oznámil, že to budu mít už pořád a naordinoval mi opět suché teplo – šátek na krk.

Šminky jsem začala nosit v taštičce taky od těch šestnácti. Tehdy nebyl žádný výběr a to co jsem si opatřila, bylo z dnešního pohledu něco naprosto exotického. V nouzi jsme si dokonce černily řasy krémem na boty, to když v drogerii nedostali půl roku řasenky. Jedna moje kamarádka někde získala krabičku od Nivey a několik let ji používala. Vždycky do ní pečlivě vymačkala Indulonu a byla mistr světa. To, že tam má Indulonu a ne Niveu, mi jednou ve slabé chvilce prozradila jako největší tajemství. Ani nevíte, jak se mi ulevilo, léta jsem po ní škemrala, aby mi prozradila dodavatele toho vzácného krému.

Ta moje taštička tedy obsahovala pestrou sbírku, ovšem všechno to byly zkrášlující prostředky, i když pochybné kvality. V devatenácti jsem jako správná průkopnice do taštičky šoupla i antikoncepční pilulky, nedbajíc na pohrdavé poznámky zdravotní sestry na gynekologii. Tehdy podle ní braly antikoncepci jen holky lehkých mravů.

Jak jsem s přibývajícím věkem díky lehkovážnému odívání prodělávala ty různé choroby a blokády páteře, přibývaly v taštičce i rozmanité pilulky.

Dneska nevyjdu ven bez košilky, zamotaného krku a taštičky plné prostředků proti chorobám. Mám víc léků než šminek a zde je ten zlom. Tady nastává střední věk a stáří, když místo pudrů a stínů a rtěnek a mejkapů máte prášky na záda, pilulky na migrénu, pastilky proti kašli, kapky na oči a do nosu. Někde na dně taštičky se pak tísní rtěnka.Ale ta rtěnka je značková!

Autor: Zuzana Zajícová | středa 12.2.2020 10:58 | karma článku: 31.29 | přečteno: 1140x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 131 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.74 | Přečteno: 8750 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 665 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 578 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...