Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tah na branku

Z titulní strany časopisu se na mě culil exministr. Nejdřív mladý ctižádostivý člen jediné vládnoucí  strany, pak mladý ctižádostivý a úspěšný člen vlády a jedné z více stran, a nakonec ctižádostivý a veleúspěšný podnikatel.

 Uvnitř časopisu pak s ním po dlouhé době rozhovor. Tak jsem si uvařila kafe, hodila nohy na stůl a ponořila se do textu. Ten tak nějak plynul celkem nijak překvapivě; nic nového pod sluncem, žádné šokující  novinky ani pikantnosti ze života exministra jsem se nedozvěděla. Ovšem, považte, najednou kde se vzal tu se vzal, byl tu tah na branku. Poprvé mě nijak neupoutal, podruhé jsem zbystřila a potřetí jsem se zamyslela. Tři tahy na branku! Fádní rozhovor se rázem stal předmětem mého bližšího zkoumání a posléze hlubokého zamyšlení.

Jak jsem se dozvěděla, Číňané, Korejci a  Indové mají velký tah na branku, Češky jsou s větším tahem na branku než Češi a v regionech to není jen o kupní síle a nezaměstnanosti, ale představte si i o tahu na branku!

 Co to ten exministr s tím tahem na branku pořád má? Nějak jsem si to nemohla srovnat. Nejsem sice Číňan, Korejec nebo snad Ind, jsem ale Češka a bydlím v regionu, tak mám dvojnásobnou šanci mít svůj vlastní tah na branku. Kde ho ale mám? To mi tedy prozraďte.

Branku bych měla, jednu dřevěnou zahradní a druhou velkou plechovou  do dvora. Taky jsem jako malá hrála s klukama fotbal na plácku a vzhledem k tomu, že jsem byla holka, šoupli mě vždycky do branky. Tam jsem musela chytat jejich bomby a neměla  čas pěstovat tah na onu branku, protože jsem měla co dělat, abych těch gólů nepustila moc, jinak bych už s klukama nemohla hrát fotbal. Klukům ty tahy na branku šly moc pěkně, obzvlášť Mirkovi, se kterým jsem se o pár měsíců později líbala v sadu. To jsem už s klukama fotbal nehrála, to jsem měla jinou zájmovou činnost, jako například krást starší ségře šminky a sledovat zoufale pomalý růst ňader. S Mirkem jsem to táhla skoro rok a on mě pořád tahal do skrytých koutů, a tam to tedy s tahem na branku  nemělo nic společného.

Taky později jsem nějak propásla tahy na branku, ačkoliv jsem Češka, žijící v regionu. Nějak jsem ve svém prvním manželství neměla toho správného parťáka, který by mě naučil táhnout na branku a v práci jsem byla taky taková celkem bez šance. Ačkoliv když bylo sčítání lidu, tak komisař co mě sčítal, říkal, že jsem velká vzácnost, jelikož jsem jediná malířka pozadí v republice. Já věděla, že jsme dvě, ale ta druhá byla na mateřské. To jsem komisaři neprozradila, abych si aspoň u někoho zachovala punc vzácného jedince, něco jako prakticky vyhynulý živočišný druh. Aby nebyl laskavý čtenář zmaten, zde je vysvětlení, co že to je malířka pozadí. Malířka pozadí maluje kulisy v televizi a nyní je to už opravdu vyhynulý druh, neboť i do této profese vstoupil technický pokrok a jediná žijící malířka pozadí vyměnila štětce za počítač, a to už před patnácti lety.

Taky můj druhý manžel není žádný tahoun. V mládí měl dokonce nabídku od samotného soudruha ministra průmyslu, jakožto vzdáleného příbuzného své první ženy. Nevyužil ji, zato nabízeného tahu od soudruha ministra využil, představte si, náš exministr, takto též spřízněný se soudruhem ministrem. Svět je malý…

Vraťme se však k tahu na branku. Asi jsem to prošvihla už v dětství, kdy mi rodiče zapomněli vysvětlit, jak je tah na branku důležitý, jak to bez něj nejde. Nejspíš to bylo tím, že ani oni neměli tušení, že život je se  správným  tahem na tu správnou branku mnohem bohatší, že jen s tahem máte ty výhody a ten úspěch. Když jsme měli komunistickou diktaturu, byla tím správným tahem stranická legitimace, a pokud byla ještě podšprajcnutá nějakým tím kontaktem s StB a schopností vědět, do které kapsy vrazit úplatek, tak byl úspěch zaručený. No, doba se změnila, legitimace není až tolik podstatná, ovšem stejně není k zahození táhnout na nějakou ze stranických branek. A ty úplatky jsou pořád a hoši z StB taky.

To jsem se teda nějak  rozohnila! Pan exministr měl určitě na mysli takový ten pozitivní tah na branku, že. Takový ten zdravý, dravý přístup, prostě tu ctižádost a ty lokty za každou cenu a v každém režimu, jako má on. Ovšem pozor, mně je pan exministr docela sympatický, přece jen patří mezi ty slušnější fotbalisty, i když ten jeho tah na stranickou branku z mládí jsem nikdy nezkousla.

Jak jsem tak přemýšlela dál, uvědomila jsem si, že moji rodiče moc dobře věděli, co tah na branku obnáší. Jenže ta branka byla pro ně nepřijatelná, a tak to nenaučili ani mě. Zaplaťpánbůh. Jenom holt nemám ani lukrativní místo, ani prachy v kapse, ovšem na druhou stranu zase docela dobře spím.

Jak říká pan exministr: je to o tahu na branku. Kdo víc táhne, ten víc má. Moc, peníze, postavení. Jen se bojím, že nás, co ten tah na branku nemáme, ti tahouni převálcují. Ale abych nebyla až takový pesimista; musím ty později narozené ubezpečit, že táhnout v dnešní době na branku se dá určitě i slušně, bez faulů, a že za těch komunistů to bylo jen s těmi fauly. Tehdy to ale  bylo na druhou stranu jednoduché. Takové černobílé. Kdo táhnul na branku, s tím jsem se nekamarádila. Ovšem dnes taky nemám žádné kámoše mezi tahouny. Mám jen ty dvě branky. Jednu dřevěnou a druhou plechovou.

Tohle je můj úplně první blog a vyšel v Lidovkách v neděli 11. listopadu 2007 v 17:22. Přesně před jedenácti lety jsem se stala blogerkou. V Lidovkách jsem zůstala až do 16. listopadu 2015, kdy mi tam vyšel blog poslední, a od té doby píšu na iDnes. Jo, letí to...

p.s. a ten exministr, to byl prosím Vladimír Dlouhý. A jak to tak čtu, je to pořád dost aktuální téma i po těch jedenácti letech.

 

Autor: Zuzana Zajícová | neděle 11.11.2018 16:49 | karma článku: 25,29 | přečteno: 1128x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,73 | Přečteno: 1101x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1844x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,56 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 23,89 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma: 27,22 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Odešel jeden z nás...

Zemřel Josef Prouza... bloger a kamarád... další jeho články si už nepřečteme... poslední napsal 30. listopadu...

5.12.2023 v 19:42 | Karma: 35,96 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Zuzana Zajícová

Před vánocemi to houstne

Pár let si říkám, že už mě ty vánoce vlastně ani nebaví. Že se na ně prostě vykašlu. Jenže něco jiného je říkat si, a něco úplně jiného je holá skutečnost.

27.11.2023 v 9:11 | Karma: 29,13 | Přečteno: 751x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jen takový blogerský povzdech

Závidím svým blogerským kolegům. Není to nic k chlubení, ale je to tak. Stydím se, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu udělat.

5.10.2023 v 14:15 | Karma: 30,57 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Zač je v Pardubicích perník aneb Sraz blogerů v San Piegu

Blog neslouží jen k psaní blogů, ale taky k seznámení a posléze k utvrzování kamarádství pravidelně dvakrát za rok

12.9.2023 v 14:52 | Karma: 26,42 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsem se odvážila navštívit blešák

Jsou místa, která jsem nejen nikdy nenavštívila, ale navštívit ani nechci. Pokud se ovšem ve mně sem tam neprobudí moje potlačovaná dobrodružná povaha.

21.8.2023 v 9:16 | Karma: 30,83 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsme bydleli na zámku

Konečně se mi splnil sen. Poznala jsem, jaké to je, bydlet na zámku, a já vám o tom podám pravdivou zprávu.

7.8.2023 v 9:24 | Karma: 30,81 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Desatero slušného chování aneb Jak si nikdy neutrhnout ostudu

Ledva jsem počala rozum brát, naučila mě maminka, kterak se chovat ve společnosti, abych si neutrhla ostudu. Já vás nyní s maminčiným desaterem seznámím.

17.7.2023 v 9:52 | Karma: 33,75 | Přečteno: 1348x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem se ocitla na krok od nebe...

... a se mnou i kamarádi, co s nimi zpívám ve smíšeném sboru Gaudium Praha. Je to nejlepší způsob, jak přivítat léto. Odjet tam, kde je to jen kousek, a jste v nebi.

26.6.2023 v 10:06 | Karma: 30,87 | Přečteno: 1002x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Co to pořád mají české celebrity s těmi důchody?

Každou chvíli na mě na internetu vykoukne stížnost ohledně výše důchodu. Tu Vondráčková, pak zase Žilková nebo Obermaierová...

11.6.2023 v 18:06 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1645x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Podvazky, punčochy, punčocháče, a taky podprsenky

Být krásnou a žádoucí, to dá někdy po čertech práci. Když jsem byla malá, dost mě děsilo, že budu muset nosit punčochy a podprsenku. Zavánělo mi to středověkou mučírnou.

5.6.2023 v 9:13 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Cucflek (pojednání, hodící se k pučícímu jaru)

Každý se s ním někdy setkal. Nebo skoro každý, abych byla objektivní. Možná jsou mezi námi tací, co ho nikdy nevlastnili a ani nevyrobili, a těch je mi líto.

29.5.2023 v 9:54 | Karma: 29,98 | Přečteno: 726x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsme se srazili my, co spolu tady na blogu kamarádíme

Stalo se tradicí, že se dvakrát ročně sejdeme, protože nám prostor zde na blogu nestačí. Musíme všechno probrat in natura a ještě u toho probírání stihneme objevovat krásy naší rodné hroudy.

22.5.2023 v 17:16 | Karma: 32,45 | Přečteno: 2000x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Luxování a mytí nádobí je asexuální

Moudro, jež vypadlo z pusy herečky Terezy Brodské, mě donutilo k hlubokému zamyšlení, jak na tom vlastně jsem já, škopek nádobí, vysavač a sex.

18.5.2023 v 12:30 | Karma: 35,33 | Přečteno: 1374x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Volha a já

„Tys přece pracovala v televizi. Jak to tehdy bylo?“ zeptalo se mě v divadle pár mladých herců, když na obrazovkách běžela minisérie Volha.

9.5.2023 v 9:27 | Karma: 41,75 | Přečteno: 5086x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,67
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik