Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Divoké noci, moře a rokenrol...

Seděla jsem a pozorovala lidi. Na lidi se já ráda dívám, hádám, čím jsou, co jsou, kam jdou. Obzvlášť o dovolené, kdy mám čas.

 Přišla jsem na jednu věc; lidi jsou různí, ale u moře, u moře se všichni chovají jinak. Slunce, dovolená, to je ovlivňuje. Je, i mě.

Já jsem u moře tak nějak smutná. Ne. Smutně šťastná, nostalgická, je mi líto, že mi není dvacet, že moře tu bude navěky a já za chvíli ne, že přijde čas, kdy k moři pojedu naposledy.

Neumím španělsky, přesto jsem rozuměla. Všude byli ruští turisté. Mladé Rusky, často ve trojicích, mladí manželé s dítětem, starší páry. Zaujaly mě ruské dívky. Všechny vypadaly buď jako Tereza Brodská, Leona Machálková, popřípadě Lucie Vondráčková, nebo taky jako Aňa Geislerová. Fakt. Taky oblečením nezůstávaly pozadu, jeden by ani neřekl, že jsou z východu, dokud nepromluvily. Krásné holky, co večer zapadly na diskotéku a ráno snídaly s ospalýma očima, porcelánovou pletí, pořád stejně půvabné.

Mám ráda tanec. Tančím ráda. Ráda sleduju tanečníky a někdy se mi chce brečet. Obzvlášť, když dají něco srdcervoucího nebo Armstrongovu Borůvkovou horu, tátovu nejmilovanější, co jsme mu ji hráli na pohřbu.

Jeden večer seděl kousek od našeho stolu zvláštní pár. Bývalý cirkusák a bývalá šlapka, řekli byste. On měl řídký culík, maskáče, koně, zlaté řetězy a byl strašně podobný herci Moravcovi. Ona byla odbarvená blondýna, minisukně s kanýrem, zlaté řetězy a byla strašně podobná slečnám od Dvou koček. Na pódiu jeli rokenrol, na parketu spousta lepších i horších tanečníků. Vlahý večer, pár vedle u stolu se občas velmi vášnivě líbal, až chrastily řetězy. Pak se oba zvedli a pomalu odešli na parket. No a pak jsme všichni viděli. Hltala jsem je očima, protože z cirkusáka a šlapky se najednou stali profesionální tanečníci rokenrolu.  V životě, v životě jsem neviděla nic tak krásného, jak tanec těch dvou. Když se potom vraceli zpět ke stolu, ocenila jsem jejich výkon. Blondýna se zářivě usmála a očividně měla z mé pochvaly radost. Byla…byla krásná.

Na parketu vynikal klučík v bermudách, s čepicí kšiltem dozadu. Jediný mladík mezi všemi, partnerkou byla zřejmě jeho matka. Kluk byl zcela neúnavný, kdekoliv hráli rokenrol, tam byl i on a jeho matka. Jenže jeden večer hráli sérii ploužáků, co chytla za srdce i pana Zajíce. Odebrali jsme se i my na parket a já jsem zůstala v němém úžasu. Ten klučík, to byl pán určitě sedmdesátiletý, jeho partnerka zblízka byla evidentně mladší než on. Drobná postavička starého pána se vrtěla v rokenrolových kreacích, jeho vrásčitá tvář radostně zářila. Starý mladý kluk.

Pokaždé, když zazněly první tóny, spěchaly na parket postarší anglicky hovořící dámy. Učitelky ve výslužbě. Bylo jich asi osm, tančily v takové sestavě jako na spartakiádě, nejvíc to vypadlo jako country tance. Některé se trochu usmívaly, ale vesměs se tvářily velmi soustředěně, kmitaly nožkama, občas tleskly, otáčely se všechny jako na povel a mně se to líbilo. Dámská jízda. Chlapy mají vyřešené.

Pak dovolená skončí, všichni se vrátí do reality všedního dne. Oči ztratí jiskru, svaly povolí, srdce se uzavřou. Zbudou jen vzpomínky, někdy krásné, jindy smutné. Myslím na všechny ty noci, ty dřívější divoké noci, na vůni slané kůže, na zpocené vlasy. Na dávné lásky, stesk, trápení, naději. Na mládí. Na moře…

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 17.9.2018 9:37 | karma článku: 27,90 | přečteno: 793x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,94 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1857x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,78
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik