Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem splnila nesnadný úkol

Jednou za rok jsem za sportovce. Jedu na hory.Teda, abyste si nemysleli, na hory sice jedu, leč bez lyží, neboť opravdovým sportovníkem jsem nikdy nebyla a nehodlám na tom nic měnit.

 

 

Jsem pěším turistou. Nacházím zalíbení v dlouhých procházkách, vylepšených zastávkami v občerstvovnách, výhodně rozmístěných po trase.

Pobyt v drsném horském prostředí si žádá řádné vybavení. Dávno jsou pryč doby, kdy jsme byli zamotaní do těžkých a zaručeně promokavých materiálů, nasoukaní ve vroubkovaných punčocháčích a botách, řečených šedý mor. Nyní lze vyrazit do hor elegantně oděni ve značkovém oblečení, lehounkém jako pírko, nevídaných barev i ceny. No, taky můžete navštívit vietnamské obchodníky a nakoupit podstatně levněji, ovšem já doporučuji prohrábnout se v sekáči, tam lze objevit věci, tam objevíte kolikrát skvost!

Jen tak cvičně jsem tuhle vytáhla moje oblíbené oteplovací kalhoty, jež mi věrně sloužily po několik sezón. Zakoupila jsem je v sekáči, jsou značkové, ale přišly mě bratru na stovku. No, láce! Nevím, jak je to možné, ale dalo mi dost práce je dopnout. Tak trochu jsem přibrala…Vzhledem k tomu, že jsem kvůli zachování duševního zdraví váhu zakopla pod skříň už před rokem, nemám přehled o své hmotnosti, jen tuším, že leze, mrcha, nahoru. Tuhle po mně chtěla paní doktorka zvědět strašlivou pravdu, kolik vážím, tak jsem se jí přiznala, že pro jistotu už rok nevím. Donutila mě vstoupit na váhu v ordinaci, leč já jsem pevně zavřela oči a nekoukla se na to strašné číslo. Paní doktorka se smála a pravila, že mi odečte nějaké to kilo za oblečení. Zapřísahala jsem ji, aby to numero nevyslovila nahlas, jen ho napsala do svých poznámek a mě ponechala v milosrdné nevědomosti.

No jo, ale oblečení nelže. Prostě z pohodlných kalhot se stala svěrací kazajka, v níž není radno se ohýbat a šněrovat si tkaničky u bot.

Co vám budu zastírat, stála jsem před úkolem opatřit si oteplovačky nové. Nejpohodlnější je sjíždět internet. Po chvíli se mi tmělo před očima. Takový prachy! Kvůli jednomu týdnu v roce! A ještě ke všemu se mi ani žádné nelíbily!

Odhodlala jsem se vstoupit do obchodu se sportovními potřebami. I tam mi bylo mdlo. Ceny ohromující, materiál tvrdý, střihy nemožné. Moje staré oteplovačky byly měkoučké, radost v nich pobývat! Taky střihu pohodlného, žádné frajeřinky a milion kapes, jako ty současné in modely. No co, kouknu se v sekáči, řekla jsem si, jenže jsem netušila, že prakticky veškeré sekáče byly zrušeny. Dřív byl sekáč na každém rohu a dnes? Nic! Jeden jsem nakonec objevila, leč oteplovačky žádné. Ty se prý nejlíp nakupují v létě. Tak jsem se alespoň utěšila koupí dvou svetýrků xxl.

Nezbývalo než navštívit trh. Vzhledem k předvánočnímu času jsem se obávala tlačenice, leč byla jsem mile překvapena. Na trhu jsem byla jen já a desítky vietnamských obchodníků. Jak jsem procházela mezi stánky, vrhali se na mě všichni a horlivě mi nabízeli zboží. Zdvořile jsem odmítala a vyslovila svůj konkrétní požadavek. Nastalo všeobecné horečné hrabání a vytahování a ponoukání ke koupi. Teprve uprostřed tržiště jsem spatřila v rukou jednoho z obchodníků cosi, co vypadalo jako oteplovačky mých snů. Malý Vietnamec mě vítězoslavně manévroval do útrob stánku, abych si vyzkoušela onen žádaný výrobek. Když spatřil, jak se zimomřivě choulím, popadl mě za loket a dostrkal do malého domečku, kde zrovna obědvalo několik vietnamských obchodnic.

 „Šechno ven!“ poručil, ale já ho zarazila. „Ne, ne, mně to nevadí, hlavně že je tady teplo!“

Za obdivného štěbetání a kořeněné vůně exotických pokrmů jsem si vyzkoušela kalhoty. No, nebyly takové, jako ty původní, ale šlo to. Hravě jsem je dopnula.

Nesla jsem si novou součást své horské výbavy zástupem zklamaných obchodníků. Jejich úspěšný kolega mi mával a klaněl se mi k zemi.

Už jsem se neobávala drsných klimatických podmínek. Byla jsem připravena pokořit naše hory.

(Nutno dodat, že tahle moje dramatická příhoda se odehrála před dvěma lety. Dnes už bych se asi do původních oteplovaček vlezla, protože jsem o pár kilo lehčí, ale zůstane mi to navždy utajeno. Oteplovačky jsem darovala potřebným).

Autor: Zuzana Zajícová | středa 6.2.2019 10:28 | karma článku: 20,49 | přečteno: 650x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,02
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik