Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rakousko – Uhersko…jo to byly časy!

Do Rakouska jezdíme s panem Zajícem každý rok a nikdy nám to nezevšední. Jako bychom se vraceli k babičce.

Lipno zklamalo (viz blog předešlý). O to víc jsem se těšila na rakouská jezera. Trochu mi to těšení kazily obavy z noci, jež měla být prubířským kamenem pro moje záda, neboť vězte, že jsme měli přenocovat v autě, a to ne jednou, nýbrž hned dvakrát!

Už samotný přechod přes hranice je radostný. Kukuřice vyšší, tráva zelenější, domky upravenější, silnice sjízdnější, absence kasin. Staré dobré Rakousko…

První jezero, na které jsme natrefili, je krásné Attersee. Zastavili jsme se v městečku Seewalchen. Bylo pozdní odpoledne, voda modrá jako nebe, příjemný větřík, malebné městečko, lodě, turisti a Číňani.

  „Hele, to jsou ti stejní jako v Krumlově,“ podotkl pan Zajíc.

Za celou dobu u rakouských jezer jsme potkali spousty čínských turistů, fotících a kochajících se panoramaty, ovšem do vod jezerních nestrčil svůj čínský palec ani jeden.

Trochu jsme se prošli a pak pokračovali k cíli naší cesty. Jezero Mondsee a stejnojmenné městečko známe moc dobře, a to jsme si zvolili coby naši základnu. Hlavně víme, že lze u jezera parkovat zadarmo, a že jsou tam záchody. A to je dost důležité, to pochopí každý.

Večeřeli jsme u  jezera. Rajčata, sýr, zbytek kafe z termosky. Jako zamlada. Kolem nás bylo víc takových dvojic. Koupali jsme se v průzračné vodě a pozdě večer si zašli do městečka na zmrzlinu.

Besinka zatím spala ve svém pelíšku a my se odhodlávali zalehnout taky. Náš mercedes má jednu výhodu. Je fakt dost velký a dá se v něm celkem slušně ležet. Ovšem za podmínky, že vedle vás neřeže pilou pan Zajíc se zdatně sekundující kníračkou.

Naštěstí se oba dva k ránu vzbudili, protáhli se a odebrali se na procházku. Konečně jsem i já mohla spát spánkem spravedlivých.

Po snídani jsme vyrazili k jezeru Wolfgangsee. Celý den jsme se toulali malými městečky, koupali se. Besince se cestování zalíbilo. Očividně se jí víc zamlouvalo u jezer než na Lipně.

Oběd jsme pojednali stylově – když Rakousko, tak wienerschnitzel.

Na noc jsme se přesunuli na naše oblíbené stanoviště. Druhá noc probíhala stejně jako ta první. Nemůžu ovšem nepřiznat, že se mi trochu stýskalo po posteli…

Ráno jsme se znovu vrátili k Wolfgangsee. Tam jsou totiž hned dvě městečka, kde bych chtěla žít. Jen se nemůžu rozhodnout, které si vybrat. Sankt Gilgen a St. Wolfgang.

Tři dny u jezer. Rychle to uteklo. Když jsme se večer vraceli domů, věděli jsme, že za rok pojedeme zase. Rakousko je vlídná a přívětivá země.

 

Autor: Zuzana Zajícová | úterý 31.7.2018 17:33 | karma článku: 30,50 | přečteno: 1323x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,87 | Přečteno: 1161x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1854x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1305x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 655x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,77
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik