Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak blondýna letěla do Londýna – začátek dobrodružství

Pan Zajíc se plácnul přes kapsu. Nadělil mi k vánocům zájezd do Londýna. Tedy nejen mně, ale i sobě.

Pětidenní pobyt v Londýně s výletem do Windsoru a Oxfordu, v hotelu se třemi hvězdičkami a snídaní k tomu.

Samozřejmě se nemohl plácnout přes kapsu zas nějak výrazně, páč jsme přece jenom pouzí zaměstnanci a v těch kapsách toho zas tak moc nemáme, takže to vystačilo na nízkonákladové letenky a ty mají různá úskalí. Kupříkladu velikost a váhu zavazadel.

My jsme doma neměli žádný pidi kufírek, co by se nám na tu cestu šiknul, natož potom kufírky dva. Vlastníme jen kufry, kam se vejdou nejen veškeré svršky pana Zajíce, ale taky jeho ploutve a šnorchl a zimní vybavení pro případ, že by se i v jižních krajích ochladilo.

Kufírky jsme zapůjčili. Pan Zajíc dokonce zakoupil takovou tu váhu, co má na konci hák, na který si vážící předmět zavěsíte, abychom měli jistotu, že nepřekročíme povolených deset kilo. Těch deset kilo se prostě překročit nedá, ledaže byste si do kufírku místo triček a spoďárů nacpali zlaté cihly, což v našem případě rozhodně nehrozí.

Taky toaletní potřeby jsme minimalizovali. Lze zakoupit malinkaté pastičky, krémíčky, sprejíčky a holící pěničky takové velikosti, aby je pojal uzavíratelný sáček o obsahu jednoho litru. Na záda pak batůžek o velikosti 20x20x 35 centimetrů a byli jsme připraveni vyrazit na cestu.

Naše londýnské dobrodružství započalo ve středu v noci, respektive ve čtvrtek k ránu. Pan Zajíc měl ještě ve středu odpolední směnu, takže domů dorazil v jednu v noci. Probudil mě z neklidného spánku, zavřeli jsme kufírky a vyrazili na letiště.

  „Mobil si neberu. Stačí ten tvůj,“ řekl manžel. Mně se to ovšem nelíbilo, přece jenom mám větší jistotu, když jsme mobilní oba dva, přestože mezi mým a Zajícovým mobilem je rozdíl dvanácti let. Jeho stará tatranka je zcela muzeální kousek. Doporučila jsem mu ji vzít, protože co kdyby, že jo. Naštěstí mě poslechl a to byla jeho klika, jak se ukázalo.

  „Ten tvůj batoh má na šířku jednadvacet centimetrů. Bude průser,“ prorokoval manžel cestou na letiště.

  „Máš dva doklady totožnosti?“ otázal se posléze.

  „Mám pas. To stačí.“

  „Nestačí. To uvidíš.“

Seděla jsem, koukala z okna auta a přemýšlela, jestli mi uznají lítačku jako druhý doklad. A jestli je to vlastně pravda, že musím mít dva doklady totožnosti. Jestli pan Zajíc nekecá.

Na letišti se nás sešlo dvanáct a taky naše průvodkyně Radka. Koukala jsem ostatním po zavazadlech, a to mě trochu uklidnilo. Můj batůžek byl nejmenší, přestože měl na šířku o centimetr navíc.

Radka byla připravená na všechno. Na všechno, jen na pana Zajíce ne…

Při odbavení po mně nikdo nechtěl druhý doklad totožnosti, mého batůžku si nikdo nevšiml, taky můj kufírek projel bez problémů. Byla jsem připuštěna na palubu letadla. Já jo.

No a pak se stalo něco, co by mě ve snu nenapadlo. Pan Zajíc zůstal za branami poznání. Zůstal na letišti Václava Havla. Zde ovšem nastupuje zaječí cenzura a já  proto oznamuji svým zvědavým čtenářům, že pan Zajíc ve čtvrtek v šest ráno do Londýna neodletěl, protože měl tajné poslání a byl neodkladně odvolán.

Do letadla směr Londýn jsem nastoupila sama…

Naše průvodkyně Radka měla místo vedle mě. Když jsem jí sdělila, že letím sama a že moje druhá polovička zůstala na letišti, hrklo v ní jako v Big Benu. Prozradila jsem důvod, který vám prozradit nemůžu. Shodly jsme se, že nemá cenu dumat v letadle, že se do toho opřeme po přistání. Obě jsme usnuly. Radka spánkem zkušených cestovatelů, já spánkem neklidným, plným divokých snů.

Jelikož jsme letěli nízkonákladově, do Londýna jsme měli z letiště ještě pěkný kus cesty. Při nalodění do autobusu jsem ostatním účastníkům zájezdu prozradila, že je nás o jednoho Zajíce míň. V hotelu jsme si jen doložili kufírky, odskočili si na záchod a vyrazili vlakem a posléze metrem pod skvělým vedením průvodkyně Radky objevovat Londýn.

Celý den jsme chodili a taky jezdili po britské metropoli. Já se přiznám bez průtahů, že mám první dojmy lehce zamlžené. Přece jenom jsem nepočítala s variantou být v Londýně sama.

Viděli jsme Westminster, Whitehall, Horse Guards, Downing Street, (Big Ben jsme neviděli, protože je pod lešením), Buckinghamský palác, Trafalguare Square s jednorukým, jednonohým a jednookým admirálem Nelsonem, taky St. James park a palác, kde sídlí královský soudní dvůr. Taky jsme cestovali vlakem, busem a metrem.

Večer jsme se ubytovali a já měla celý pokoj jen pro sebe! Aby mi nebylo smutno, odebrala jsem se s ostatními do klasického anglického pubu. Hospoda to byla malebná, jen mě teda překvapil tlustý vzorovaný koberec po celé podlaze. Hádejte, co jsem si dala k večeři? Pivo a fish and chips přece!

Sotva jsem usnula, probudil mě mobil. Volal pan Zajíc, že jeho tajná mise je u konce, a že za chvíli poletí za námi. Tak jsem mu popřála dobrou noc, až bude bloudit sám po nočním Londýnu a blahopřála si, že ta tajná mise nepotkala mě. Na rozdíl ode mě totiž pan Zajíc Londýn zná a je to chlap, co váží 130 kilo, takže si na něj hned tak nějakej lapka netroufne.

První den i noc v Londýně jsem tedy strávila sama. Naštěstí ovšem jsem měla po boku průvodkyni Radku a taky ostatní účastníky zájezdu, z nichž se vyklubali samí fajn lidi. Jinak bych si zoufala!

Nebojte, pokračování bude!  

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 11.6.2018 9:17 | karma článku: 30,52 | přečteno: 1922x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,94 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1858x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Soud rozhodne v případu upálení družky. Bylo to italské manželství, říká obžalovaný

25. dubna 2024  9:45

Krajský soud v Brně dnes vyhlásí rozhodnutí v případu muže, kterého obžaloba viní z vraždy družky v...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,78
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik