Jsem podezřelá. Nemám hůl ani berle

18. 09. 2017 9:05:34
Konečně jsem se dočkala! Konečně můžu vstávat později než posledních...no...hodně let! Nejlepší na vstávání samozřejmě byla moje kariéra malířky pozadí.

To jsem měla přímo ve smlouvě, že mám pracovní dobu dle požadavků Československé televize. Považte! V době temna za vlády komunistů a dle požadavků! A dokonce jsem byla placená v umělecké platové třídě, což znamenalo, že jsem každý měsíc napsala do výkazu, co jsem udělala a jak to bylo náročný. Takže čím víc práce, tím víc peněz. Byli jsme na tom dobře, my malíři pozadí. Vstávala jsem tehdy v půl sedmé, a to jen kvůli dětem. Ve výtvarném oddělení ČST bylo celkem jedno, jestli přijdu v šest ráno, nebo v devět. Prostě jsem musela namalovat všechno, co jsem měla, a muselo to být včas, než se začne točit. Ideální!

Pak jsem pracovala ve zpravodajství a byla to práce na směny. Ranní šichta, to bylo peklo. Taxík na mě čekal ve vražednou půl pátou.

No a moje kariéra úřednice, to znamenalo být v kanclíku v půl osmé. Jako venkovská řepa jsem vstávala v půl šesté, abych to stihla.

Jelikož jsem z kanceláře přesedlala do studia a jsem platnou, i když poloviční rekvizitářkou v magazínu Sama doma, posunul se mi vstávací čas opět na přijatelnou půl sedmou. Je to hodina navíc, ale jeden si rychle zvykne.

Pozdější vstávání má ještě jeden rozměr. Jezdím autobusem ne v půl sedmé, ale autobusem ve tři čtvrtě na osm Osazenstvo autobusu, kterým jsem jezdila do práce v půl sedmé, bylo víceméně stálé. Zvykla jsem si jezdit s Hankou, Maruškou, Zuzkou. Probraly jsme cvrkot na vsi, v práci, v rodinách.

Když jsem vyměnila autobus, zákonitě jsem vyměnila i osazenstvo. První den mé nové kariéry jsem přišla na stanici autobusu - a byla jsem jediná, co neměla hůl, natož berle! Na stanici postávalo několik jedinců a ve stoji spatném vydrželi jen díky pomoci holí a berlí. Ano! Já jediná jsem přišla po svých a bez podpůrných prostředků. To první ráno nebylo výjimkou. Pochopila jsem, že tímhle autobusem se nejezdí do práce, jezdí se jím k doktorovi. Hole, berle, ovázané krky, sinalé líce. A já.

Jsem zvědavá, jak to bude v období viróz a chřipek. Abych se taky neproměnila z poloviční rekvizitářky v maroda na plný úvazek. Bacily v příměstském autobusu mají totiž živnou půdu a lze tam chytit chorobu snadno a rychle.

Zvykám si na nové spolucestující. Jen málokdo jezdí v tenhle čas pravidelně. Dítka školou povinná jsou už ve škole, dělný lid je dávno u soustruhu, kancelářské krysy jezdí o autobus dřív. Takže zbývají marodi, a ti se mění. A taky jeden mladík, co pracuje v prezidentské kanceláři, se mnou jezdí pravidelně; na Hradě se zřejmě začíná taky dost pozdě. My dva nemáme hůl ani ovázaný krk. Jenže s ním si o práci nepokecám, to dá rozum. Ale jedno mě s prezidentským úředníkem spojuje. Taška s přebytky z našich venkovských zahrádek. Já vozím rajčata, okurky a cukety kamarádkám v práci, on vozí totéž nevím komu. Prezidentovi sotva.

Na závěr jeden vědecký poznatek: ačkoliv vstávám o hodinu později, stejně v autobusu a posléze v metru usnu. A ačkoliv pracuju na poloviční úvazek, času mám míň než dřív. Nechápu, ale je to tak.

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 18.9.2017 9:05 | karma článku: 28.61 | přečteno: 2873x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 229 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 395 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 575 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...