Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dva chlapi jsou lepší než jeden! …teda, někdy…

Není lehké býti slabou ženou. Jako například já. Pan Zajíc je přesvědčený, že kdo nekope krumpáčem, neřeže motorovou pilou a holýma rukama neláme skály, nedělá nic.

 

 Takže já, pochopitelně, nedělám nic. Jednou za čas mi to vytmaví a já, jelikož jsem nejen slabá, ale jsem i rozumná žena, ho nechám, aby vypustil nahromaděnou páru, a doufám, že to pomůže. No. Někdy to pomůže, někdy ne. Taky někdy já mám nahromaděnou páru a ohradím se. Jenže když je někdo přesvědčený o své pravdě, tak ho prostě přesvědčit o tom, že ta pravda není až tak pravdou, prostě nejde.

Z toho usuzuji, že soužití dvou chlápků, co kopou krumpáčem, řežou motorovkou a lámou skály holýma rukama, je soužití ideální. Sice by neměli umyté nádobí, záchod ani sprcháč, neměli by vypráno a vyžehleno, o utřeném prachu, převlečených postelích a vyluxovaných zákoutích ani nemluvíc. K jídlu by měli jen koleno a bůček, což by se jim určitě brzo přejedlo a trpěli by kurdějemi. Taky jejich slovník by byl značně omezený, čítal by bratru tak dvacet slov.

Tuhle potřeboval můj muž přemístit dřevník z bodu á do bodu bé. Nejprve vyzkoušel mě, coby rovnocenného posunovače. Jelikož jsem zcela v testu propadla, protože jsem dřevník ani nenadzdvihla, natož posunula, povolal ku pomoci Gustu. Gusta je silák, co kope krumpáčem, řeže motorovkou a láme skály holýma rukama.

Gusta přispěchal, dřevník popadl na jedné straně, lehce ho nazdvihl a jal se ho posunovat s manželem k bodu bé. No jo, ale na rozdíl ode mě, sice slabé, leč přemýšlející osoby, Gusta nepřemýšlí. Bez varování dřevník upustil, aby se mohl náležitě kochat naší zahradou a k tomu, pochopitelně, potřeboval obě ruce, aby mohl k tomu kochání připojit obdivné gesto. Dřevník upustil na palec panu Zajícovi…

Když už mám doma takového siláka, jsou chvíle, kdy i já potřebuji jeho pomoc. Jedná se většinou o otevření plastové lahve. Nevím, jak vám, ale mně často síly nestačí na tak jednoduchou věc, leda za cenu vypětí všech sil, zrudnutí ve tváři a potem zbroceného čela, což, jak jistě uznáte, není žádoucí. Odnáším proto nedobytnou láhev mému manželovi a ten s přezíravým výrazem snadno oříšek rozlouskne, aniž by se unavil, maximálně zrudne potlačovanou nevolí nad neschopnou manželkou.

Onehdy jsem potřebovala otevřít nový krém v kulaté krabičce, abych se jím natřela a zabránila tak předčasnému stárnutí. Marná byla moje snaha, plastový kelímek držel jak přibitý. I zašla jsem za svým oprávněně odpočívajícím udřeným manželem, aby mi pomohl.

Manžel nasadil ten svůj výraz, který nasazuje vždycky před tak jednoduchým úkonem, jenž jeho nemožná žena není schopná vykonat, a zabral. Nic. Zabral víc, pak si na to i stoupl. Nic.

Manžel zrudl, pot se mu na čele zaperlil, zabral ze všech sil – a nic.  Musel přiznat porážku.

Vzala jsem nedobytný krém do práce. První do mé kanceláře vstoupil kolega Honza. Mladý, urostlý junák. Požádala jsem ho o laskavost. Když pochopil, že já, slabá žena, nemůžu otevřít malý kelímek s krémem, nasadil výraz, po čertech podobný výrazu mého manžela. Honza zabral. Nic. Zabral víc a ještě víc a nic.

„Jdu na dílnu,“ řekl mezi dveřmi a byl pryč.

Po dvaceti minutách se vrátil a v ruce třímal otevřenou krabičku. Dva chlapi na dílně se tohoto úkolu museli chopit a za pomoci šroubováku a svěráku se jim dílo podařilo. Prý byl v kelímku podtlak nebo co. Jasný důkaz, že dva chlapi jsou lepší než jeden, aspoň někdy.

V každém případě jsem zachráněná před předčasným zestárnutím a tímto děkuji všem silákům, co dokážou skály lámat. Jen by si ti siláci měli uvědomit, že ten, kdo neoplývá hrubou silou, není zákonitě lenoch, a že kdybychom všichni jen lámali skály, tak žijeme dodnes v jeskyni.

Autor: Zuzana Zajícová | středa 29.3.2017 9:29 | karma článku: 26,69 | přečteno: 965x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 656x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik