Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ráj i peklo pěkně v rovnováze

Pokud bydlíte na venkově v baráčku skoro nejstarším ve vsi a ještě k tomu s panem Zajícem, nemusíte se bát nedostatku adrenalinu. Budete ho mít na rozdávání.

Jsem to já, kdo žije s panem Zajícem, čtyřmi kočkami a jednou malou kníračkou v baráčku kousek za Prahou, a jenom já tudíž nesu na svých bedrech veškerou tíhu takového života běhu.

Náš baráček prochází nekonečnou rekonstrukcí, která se snad blíží ku zdárnému konci. Poslední místnost, takto páně Zajícovo skladiště, je určena k hloubkové renovaci. Už jen vyklizení stálo značné úsilí a velkou zkoušku odolnosti mé nervové soustavy. Musím podotknout, že můj manžel je velmi shánčlivý a nerad se s čímkoliv loučí. Taky tedy v rámci objektivity musím dodat, že je pracovitý, ale jen když on chce a jen když on uzná za vhodné konat činy, a pak je schopný přenášet skály. Tady nemusel přenášet skály, tady musel přenášet obrovité množství krámů z místa á na místa bé, cé i dé, čímž se mu podařilo vyklidit skladiště, ale zároveň zakramařit už tak dost narvanou půdu, jakož i veškeré přístavky a venkovní sezení, včetně naší ložnice. Naše zvířátka to uvítala, neb se jim otevřely různé nové schovávačky a prolejzačky, čehož bohatě využívají. Naštěstí manžel zasunul do všech zásuvek v domě takový ty noční bordelový světýlka všech možných barev od sinalé zeleně, přes mrtvolně žlutou až po šantánově rudou, takže se lze pohybovat po domě bez větší újmy na zdraví i v noci.

Řemeslník se měl dostavit ve středu. Nepřišel. Ve čtvrtek ho prý bolely zuby a v pátek volal, že už to před víkendem nestojí za to. Zajímalo by mě, jak by se tvářil můj zaměstnavatel, kdybych takhle (ne)chodila do práce…

O víkendu mělo být senzační počasí. Naplánovali jsme si s panem Zajícem sobotní výlet zakončený lázeňskou procedurou. Tu jsem měla absolvovat jen já, neb mám takovou příjemnou dohodu – o tom, jak jsem se tam měla skvěle, popravdě napíšu a spokojenost je na obou stranách. Pan Zajíc tak pěkně psát neumí, tudíž musí vzít zavděk procházkou po krásné okolní krajině, zatímco já si užívám péče lázeňské.

Počasí bylo senzační, to jo. Jenže to bychom nebyli my, aby se něco nezvrtlo. Tentokrát nás nevypekl italský bojler, tentokrát nás zradil mrazák…místo odjezdu na výlet jsem hledala mezi kamarádkami volný prostor pro naše obrovské zásoby, které překvapily nejen mě, ale i manžela, přestože ty zásoby jsou jeho dílem. To víte, nimrod…

Naštěstí moje kamarádky, co mají mrazáky, nemají doma pana Zajíce, a tudíž jejich mrazící kapacity byly volné. Uf…

Na výlet jsme vyrazili se značným zpožděním a zcela na pokraji sil fyzických i duševních. Manžel měl dokonce podezření, že prodělal infarkt, čemuž bych se ani nedivila, neboť on všechno prožívá tak nějak…no prostě to prožívá tak, že se chvěje v základech nejen moje nervová soustava, ale i náš baráček, co má půlmetrové zdi.

Do lázní jsme dorazili na poslední chvíli. Procedura trvala dvě hodiny a byla jako vždycky naprosto senzační, jenže tentokrát by mi na zklidnění mysli i těla nestačily ani dva dny. Kombinace mrazáku a pana Zajíce dá jednomu zabrat.

Večer jsme trávili hledáním nového mrazícího náhradníka, což v době internetové není problém ani na vesnici.

V neděli se nic nestalo. Kupodivu.  I počasí bylo slušný a oběd jsem měla uvařený. Měli jsme těstoviny s houbama a králíkem. Z mrazáku…

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 6.3.2017 10:11 | karma článku: 23,21 | přečteno: 703x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1166x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik