Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Minulost máš na sobě přilepenou jak žvejkačku za uchem

Tentokrát se sešla zrzka s blondýnou v kočičí kavárně. Byl tam větší klid na hovory o chlapech. A taky o minulosti.

„Minule jsme nějak přešly toho estébáka; jak to vlastně s ním bylo, když byl ještě estébákem,“ nahodila zrzka udičku a blondýna se chytila. Podívala se na dno své skleničky, roztržitě pohladila kavárenskou kočku a vzdychla.

  „Tak jo, já ti teda povím, co vím, i když jsem se taky nedozvěděla moc a ani jsem po tom neprahla…on to byl takovej ctižádostivej kluk z malýho města, co se vyučil automechanikem, a pak ho na vojně zlanařili. Nabídli mu prostě něco zajímavějšího, než se vrtat v autech  v rodným městě. Nabídli mu skvělou práci pro vnitro; když se bude snažit a bude pilnej, bude mít kvartýr v Praze, slušný prachy a moc. Jeho táta byl podobná nátura; byl v partaji a tahal za nitky v tom malým městě. No tak on po vojně šel k StB. Jemu to nedělalo problém, studoval ty jejich metody a postupoval docela rychle. Jeho hlavní náplní byl boj s vnitřním nepřítelem a představ si, že i v dnešní době to považoval za naprosto nutný a důležitý úkol, kterej bylo třeba plnit. On byl přesvědčenej, že Havel byl největší zrádce, co zradil naši vlast, když je zrušil. Já nevěděla, jestli si ze mě dělá srandu, nebo jestli to myslí vážně…

...no, a když mu bylo sedmadvacet, přišel listopad 89 a milej snaživej hoch z malýho města se octl bez práce. Prý ze dne na den. Takže my na druhým břehu jsme se konečně nadechli a on, on zahořkl.  Vrátil se do rodného města a tam si dost lidí pamatovalo, jak to s ním bylo. Jak dělal kariéru v Praze, jak se báli otce i syna. Manželka se s ním rozvedla a on nemohl sehnat práci. Zkusil podnikat, ale taky mu to nevyšlo. Nakonec začal jezdit s autobusem po Evropě a znovu se oženil. Jeho otec se nikdy nesmířil s prohrou a hodil si mašli.“

Blondýna se odmlčela. Kamarádky jen tak seděly a kolem nich se vzduchem šířil opar minulosti. Nehezké, špinavé, temné minulosti.

  „No ale tak moc se mu přece nestalo, ne?“ podotkla po chvíli zrzka.

  „Nestalo, ale on si to nemyslel. Kdyby si uvědomil, že byl mladej, blbej a že ho zmanipulovali, tak by se s tím srovnal. Ale on si až do konce myslel, že byl na té správné straně. No jo. Škoda pěknýho chlapa.“

Blondýna se rozhlédla po kočičí kavárně a bylo jí smutno. Ale ne zase moc smutno, jen tak trochu. Jako když se kočka protáhne po dlouhém spánku a není si jistá, co bude dál. Jestli jídlo, nebo hraní, nebo ještě chvilka spánku. Ani ona si nebyla jistá, co bude dál. Jedno ale věděla; podivný vztah s estébákem ukončila smrt, a tak nemusela řešit, jak s tím vším naloží. Jak se srovnat s tím, že estébák z přesvědčení je zároveň tak skvělý milenec.

  „ Víš co, už o něm nebudeme nikdy mluvit,“ řekla, „minulost se s ním táhla jako žvejkačka a tu když vyplivneš, nechá po sobě na dlažbě flek. Nafurt.“

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 11.1.2017 9:39 | karma článku: 20,38 | přečteno: 553x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 31,81 | Přečteno: 952x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,38 | Přečteno: 1837x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,56 | Přečteno: 1297x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 23,89 | Přečteno: 648x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1727x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma: 27,22 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Odešel jeden z nás...

Zemřel Josef Prouza... bloger a kamarád... další jeho články si už nepřečteme... poslední napsal 30. listopadu...

5.12.2023 v 19:42 | Karma: 35,96 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Zuzana Zajícová

Před vánocemi to houstne

Pár let si říkám, že už mě ty vánoce vlastně ani nebaví. Že se na ně prostě vykašlu. Jenže něco jiného je říkat si, a něco úplně jiného je holá skutečnost.

27.11.2023 v 9:11 | Karma: 29,13 | Přečteno: 749x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jen takový blogerský povzdech

Závidím svým blogerským kolegům. Není to nic k chlubení, ale je to tak. Stydím se, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu udělat.

5.10.2023 v 14:15 | Karma: 30,57 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Zač je v Pardubicích perník aneb Sraz blogerů v San Piegu

Blog neslouží jen k psaní blogů, ale taky k seznámení a posléze k utvrzování kamarádství pravidelně dvakrát za rok

12.9.2023 v 14:52 | Karma: 26,42 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsem se odvážila navštívit blešák

Jsou místa, která jsem nejen nikdy nenavštívila, ale navštívit ani nechci. Pokud se ovšem ve mně sem tam neprobudí moje potlačovaná dobrodružná povaha.

21.8.2023 v 9:16 | Karma: 30,72 | Přečteno: 1028x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsme bydleli na zámku

Konečně se mi splnil sen. Poznala jsem, jaké to je, bydlet na zámku, a já vám o tom podám pravdivou zprávu.

7.8.2023 v 9:24 | Karma: 30,78 | Přečteno: 966x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Desatero slušného chování aneb Jak si nikdy neutrhnout ostudu

Ledva jsem počala rozum brát, naučila mě maminka, kterak se chovat ve společnosti, abych si neutrhla ostudu. Já vás nyní s maminčiným desaterem seznámím.

17.7.2023 v 9:52 | Karma: 33,75 | Přečteno: 1347x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem se ocitla na krok od nebe...

... a se mnou i kamarádi, co s nimi zpívám ve smíšeném sboru Gaudium Praha. Je to nejlepší způsob, jak přivítat léto. Odjet tam, kde je to jen kousek, a jste v nebi.

26.6.2023 v 10:06 | Karma: 30,84 | Přečteno: 935x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Co to pořád mají české celebrity s těmi důchody?

Každou chvíli na mě na internetu vykoukne stížnost ohledně výše důchodu. Tu Vondráčková, pak zase Žilková nebo Obermaierová...

11.6.2023 v 18:06 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1644x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Podvazky, punčochy, punčocháče, a taky podprsenky

Být krásnou a žádoucí, to dá někdy po čertech práci. Když jsem byla malá, dost mě děsilo, že budu muset nosit punčochy a podprsenku. Zavánělo mi to středověkou mučírnou.

5.6.2023 v 9:13 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Cucflek (pojednání, hodící se k pučícímu jaru)

Každý se s ním někdy setkal. Nebo skoro každý, abych byla objektivní. Možná jsou mezi námi tací, co ho nikdy nevlastnili a ani nevyrobili, a těch je mi líto.

29.5.2023 v 9:54 | Karma: 29,98 | Přečteno: 725x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsme se srazili my, co spolu tady na blogu kamarádíme

Stalo se tradicí, že se dvakrát ročně sejdeme, protože nám prostor zde na blogu nestačí. Musíme všechno probrat in natura a ještě u toho probírání stihneme objevovat krásy naší rodné hroudy.

22.5.2023 v 17:16 | Karma: 32,45 | Přečteno: 1999x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Luxování a mytí nádobí je asexuální

Moudro, jež vypadlo z pusy herečky Terezy Brodské, mě donutilo k hlubokému zamyšlení, jak na tom vlastně jsem já, škopek nádobí, vysavač a sex.

18.5.2023 v 12:30 | Karma: 35,33 | Přečteno: 1373x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Volha a já

„Tys přece pracovala v televizi. Jak to tehdy bylo?“ zeptalo se mě v divadle pár mladých herců, když na obrazovkách běžela minisérie Volha.

9.5.2023 v 9:27 | Karma: 41,75 | Přečteno: 5086x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,41
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik