Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nebezpečná cesta mezi mohamedány

Rozhodli jsme se rychle a nebylo cesty zpátky. Letěli jsme za hranice nejen matičky vlasti, ale i všeobjímající Evropské unie, za hranice Schengenu. Letěli jsme do Turecka.

Cesta z naší vesnice ne střediskové na letiště v Ruzyni je už sama o sobě dobrodružná. Letadlo nám letělo ve tři ráno a můj statečný manžel  rozhodl, že se  dopravíme sami bez cizí pomoci. Vymyslel to tak, že mě vysadí  s kufry, fofrem přejede na parkoviště v práci a pak se vydá temnou nocí posledním metrem a autobusem zpátky na letiště. Všechno zvládne a odletí se mnou do vzdálené země mohamedánů.

Vyrazili jsme se slušným časovým předstihem. Praha byla průjezdná jako snad nikdy a na letišti jsme byli cobydup.

Usadila jsem se v hale a vytáhla knížku. Vedle mě spali zmožení cestovatelé a několik poutníků tahalo kufry sem a tam kolem.

  „Tyjo, tys to zmáknul fakt rychle!“ Přede mnou stál manžel oproti očekávání aspoň o půl hodiny dřív, než měl. Zíral na mě a vypadal…nevypadal dobře.

  „…sem nenastartoval. Prostě jsem neodjel a stojím furt tady.“

I já jsem najednou nevypadla dobře. Náš patnáct let starý fiátek se rozhodl, že si užije dovolenou na letišti. O manžela se pokoušela mrtvice a tázal se mě, co budeme dělat. Kolem procházela policejní hlídka a já manžela vyslala za nimi. Mají pomáhat a chránit, tak ať se ukážou, žejo. Policajti ukázali někam směrem vpřed a poslali tam manžela. Ten se po chvíli vrátil, v roztřesené ruce žmoulal papírek a sdělil mi, že se dovolal někam, kde mu řekli, že to má nechat plavat, a že se to bude řešit po našem návratu. Na papírku bylo napsané telefonní číslo, kam jsme měli zavolat. Papírek a parkovací lístek  pečlivě uschovat a neztratit, jinak bude průser.

V letadle jsme se ještě chvíli klepali, ale pak jsme se rozhodli, že to podle rady necháme plavat, a že si nebudeme kazit dovolenou. Oba jsme měli stažený žaludek, proto nám ani nevadilo, že na palubě nenabízejí žádnou krmi ani nápoj, ba ani bonbónek proti zalehnutí uší.

Cesta byla sice jídla a pití prostá, nicméně bez turbulencí a únosců, a my jsme se bez úhony ocitli u Egejského moře, v hotelu Maxima bay, jenž nás přivítal velmi vlídně.

Moře, jídlo, slunce, málo lidí, všechno bylo, jak být má. V nedalekém městečku klasické trhy, žádní teroristi, exotika.  Dovolená snů.

Zdálo se nám, že jsme v ráji, a to byla chyba. To jsme se jednou ráno probudili a poloprázdný hotel byl najednou narvaný do posledního místečka. Obsadily ho početné turecké rodiny včetně nemohoucích babiček a kojenců. Všechno bylo najednou jinak. Turecké rodiny mají zřejmě ve zvyku bohatě stolovat, leč nemají ve zvyku brát ohledy na chudáky kolem. Fakt mi vadí, když se jídlem plýtvá, když se hází na zem, když…taky k personálu se chovají přezíravě, vlastně ho ignorují, a to mi tedy taky vadí. Turecké maminky zřejmě neučí své děti prosit, děkovat a zdravit, sbírat věci na zem spadlé, nestříkat na lidi vodní pistolí a nemlátit je s ní. Ostatně ani rodiče to neumí, tedy kromě té vodní pistole.

 Večer všude visely turecké vlajky, kuchaři přinášeli ohromné hranaté dorty v podobě – jak jinak - turecké vlajky, na stolech místo kostkovaných ubrusů bílé s rudým pruhem napříč. Prostě svátek. Ale jaký svátek? Gůglila jsem a nalezla k příslušnému datu 12. září, že je to významný den slavné porážky Turků u Vídně. Nechápu! Přece Turci neslaví svou vlastní porážku!

Druhý den nám vyprávěli dva Češi, že se jeli podívat do městečka a všechno bylo zavřené. Před každým domem pak prý podřezávali ovci! I jala jsem se pátrat znovu a záhada byla objasněna. Muslimský svátek oběti! Ano, Abrahám chtěl obětovat Bohu syna, ten ho vyměnil na poslední chvíli za berana, a proto muslimové podřezávají ovce a slaví čtyři dny tuhle pro mě depresivní událost.

Od pondělí do čtvrtka se poklidná pláž, zahrada i hotel proměnily v jeden velký turecký mejdan. Personál měl plné ruce práce s uklízením a obsluhováním svých spoluobčanů, kteří jim, jak jsem si všimla, nikdy nepoděkovali, natož aby pozdravili. Přitom mě turečtí kuchaři i číšníci za moje merhaba – ahoj, a tešekiederim – děkuji, vždycky odměnili rozzářeným úsměvem a už zdálky mi mávali…

Dnes vím, že Turci rádi slaví a čím větší rodina se u toho slavení sejde, tím líp, včetně nemohoucích babiček a dědečků.

Když svátky skončily, vrátil se ráj.

Den před odletem jsme si vzpomněli, co nás čeká při návratu. Auto.

Přiletěli jsme v pondělí dopoledne a s tlukoucím srdcem jsme nalezli hned před východem z haly našeho fiátka. Nikdo ho neukradl, čekal pěkně na nás. Manžel zkusil nastartovat. Na první dobrou to chytlo! Chápete to? Já ne. Nechal ho nastartovaný, já byla pověřena hlídáním a manžel se odebral do budovy C, kam měl jít vyřešit naši zapeklitou situaci.

V příslušné kanceláři osvětlil úředníkovi, proč přichází. Ten ho vyslechl, nadatloval něco do počítače a vynesl ortel.

  „Tak to máte za 55 tisíc.“

 Manžel se kupodivu nezhroutil, jak by se mohlo stát, ale rozhodl se bojovat.

  „Víte, my jsme tady nechtěli parkovat, já to nenastartoval, letadlo letělo za chvíli. Pochopte, z lidského hlediska…“

Úředník se zamyslel, zase něco nadatloval a znovu vynesl ortel.

  „No jo…tak to bude za tři tisíce.“

Manžel se nevzdal. „To jsou pro nás velký peníze, pochopte…z lidského hlediska…“

Úředník se podrbal na hlavě, posoudil to z toho lidského hlediska a odebral se poradit s nadřízeným.

  „Tak to teda bude za třináct stovek. Ale níž už to nejde.“

Zaplatili jsme třináct stovek a mazali z letiště, co nám fiat dovolil. Sice to v něm tak divně hrkalo, ale domů jsme dojeli. Příští týden jde chudák do servisu, protože mu zlobí i zpátečka a občas vypadne rychlost.

Takže vlastně největší malér nás potkal na půdě rodné vlasti a žádné nebezpečí ani starosti jsme mezi mohamedány nezažili.

 

 

 

 

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 26.9.2016 9:10 | karma článku: 32,59 | přečteno: 4547x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 33,00 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,54 | Přečteno: 1859x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,64 | Přečteno: 1307x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 24,06 | Přečteno: 657x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 428
  • Celková karma 33,06
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik