Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Burkiny a já

Není to nic pro mě, míchat se do těchhle in témat; uprchlíci, Merkelová, volby, Babiš, Zeman, a tak. Ale burkiny, to je jiná!

To přiložím svoje polínko, svou myš i klávesnici, a sepíšu elaborát skoro vědecký, neboť vězte, že jsem byla v přímé konfrontaci s burkinami po dobu dvanácti dnů!

Prostě jsme se s panem Zajícem rozhodli, že si zasloužíme odpočinek u moře. Nedbali jsme nebezpečí a rozhodli se pro Egejskou riviéru v samém srdci Turecka, o němž jsem byla skálopevně přesvědčená, že se tam už nikdy nepodívám. Jo, člověk v červnu míní a v září je všechno jinak. Hlavně tedy ceny jsou jiné, pro nás, obyčejné zaměstnance, podstatně příznivější.

Moře je moře. To je prostě fakt, s tím se nedá nic dělat, a to turecké Egejské je jedna veliká krása.

Když jsem se letos poprvé do vln ponořila, zapomněla jsem na všechno. Moře bylo teplé, azurové, čistější než cokoliv jiného, snad jen nebe mu mohlo konkurovat.

Teprve po dlouhé době jsem se rozhlédla vůkol, abych zjistila, kdo se mnou kromě manžela sdílí teplou mořskou náruč. Bylo nás jen pár a tak to mám ráda. Děsím se přeplněných pláží a tady to vypadalo víc než slibně.

Ty doby, kdy moje pidi bikiny zabíraly v kufru místo zcela nepatrné, jsou dávno pryč a já si s sebou k moři balím solidní plavky vcelku; k mé nynější figuře jsou milosrdnější, co si budeme nalhávat. Nicméně mě pořád zajímají plavkové trendy, co se nosí a jaké odvážné kousky se na pláži objevují. Já v těch svých jsem taková ani ryba, ani rak. Ještě nedávno jsem na sobě cítila pohledy možná obdivné, možná udivené, neboť postavu jsem sice měla celkem k světu, leč barevnost pokulhávala. Jsem totiž typickou blondýnou s pletí bílou, u moře možná maličko do béžova, kterouž barvu ovšem způsobují vesměs pihy. Letos jsem se stala prakticky neviditelnou. Ani pohledy blondýn chtivých Jižanů jsem nezaznamenala. No co se dá dělat, jednou to přijít muselo.

Jak jsem se tak rozhlížela kolem, nespatřila jsem žádné výkřiky módy, ani nijaké jiné rozmanitosti, až na -  ano, správně tušíte – burkiny. Několik tureckých rodin trávilo dovolenou ve stejném hotelu jako my. Mezi okatými snědými dětmi a stejně snědými otci rodin, oděnými do normálních koupacích úborů, se vyskytovaly i matky, oblečené od hlavy k patě do hitu sezóny – burkiny. Bylo jich míň, než tureckých žen v klasických plavkách, ty převládaly, ale ku studiu této módní záležitosti bylo materiálu dost.

Hned ten první den jsem mohla prozkoumat dva typy koupacího úboru muslimských dam.

U břehu se cachtala osoba vypadající jako popelář. Měla na sobě oranžovou burkinu, od hlavy k patě zahalená do materiálu nepříliš poddajného, včetně kapuce, zakrývající i většinu obličeje. Pro jistotu měla kolem sebe ohromný kruh a vypadalo to, že je takhle odvážně v mořských hlubinách poprvé v životě. Její děti i manžel vesele plavali a užívali si, jen ona byla na mělčině. Ovšem odpoledne se odvážila do větší hloubky a statečně čelila i vlnám. Byla jsem zvědavá, jak bude ten podivný úbor vypadat, až vyleze z vody. Vypadal pořád stejně. Neforemný mundůr pro popeláře…

Majitelka burkiny pak seděla pod slunečníkem v oděvu, který dozajista byl vším, jen ne pohodlným.

Druhý typ burkiny ten den zkoumané byl jiného kalibru, stejně jako jeho majitelka. Do vody kráčela ladným krokem vysoká štíhlá muslimka v temně fialovém koupacím úboru, zahalená sice taky od krku k patám, leč materiál byl od pohledu kvalitní, stejně jako pokrývka hlavy. Ne kapuce, ale samostatná záležitost, odvážně odhalující kousíček muslimského krku. Dáma se ponořila do vln a kraulovala vstříc obzoru. Plavat tedy uměla; rozhodně líp, než její podsaditý muslimský manžel. Když potom vystoupila z moře, čekala jsem, že látka jí ladně obemkne tělo a odhalí tvary. Omyl. Burkina neodhalila nic.

Druhý den jsem mohla pozorovat další modely, vesměs elegantní verze ve švestkové, tyrkysové a blankytné modři. Několik odvážných muslimek mělo koupací úbor bez čepice, kalhoty upnutější a do půlky lýtek, vršek pak šaty z téhož materiálu s rukávy po lokty. Když ty vylezly z moře, bylo vidět, že pod legínami a šaty mají spodní prádlo.

Obzvlášť jedna muslimka byla v tom svém tříčtvrtečním úborku sexy. Pracovně jsem jí říkala Macík, neboť ani koupací oděv neutajil bujné tvary, velmi malebně rozprostřené. Celou dobu mého zkoumání jsem toužila burkinový materiál promnout v prstech, osahat a odborně posoudit. Přiznám se vám, odvahu jsem nenalezla, přestože jsem se několikrát ocitla v těsné blízkosti majitelek. Ono by se to asi špatně vysvětlovalo.

Muslimky chodily v burkinách celý den, i na jídlo. Jen k večeři se převlékly do typických oděvů včetně šátků. Byly tedy snadno k poznání, jak tak seděly v kruhu své rodiny. Byly jiné. Odtažité. Málomluvné. Nadnesené. Jejich manželé vedle nich vypadali jako balíci ve svých květovaných bermudách, děti byly rozjívené a stoly tureckých rodin všechny jako po bitvě. Rozházené jídlo na stole i pod stolem, dospělí kouřili uprostřed stolování a foukali svým ratolestem kouř do obličejů a mezi tím cirkusem seděly ony. Muslimky v krásných šátcích, nemluvné, odtažité. Jakoby jim to oblečení dávalo nějakou sílu nebo co. Ovšem jedly stejně a měly kolem sebe stejný svinčík jako ostatní Turci a jejich děti. Zvláštní. Měla jsem pocit, že jsou to ony, co tahají za nitky, co jsou hlavou rodiny, a nevím, jestli to tak je.

Na pláži byly snadno k poznání, jejich burkiny je činily zdaleka viditelnými, přestože jste vlastně mohli vidět jen chodidla a dlaně. Viděla jsem hodně burkin a vím jedno. Nechtěla bych se v nich koupat. Už to, že místo malinkých bikinek – pokud jsem je vůbec měla, nosím  plavky vcelku, je svazující…

 

 

Autor: Zuzana Zajícová | středa 21.9.2016 10:59 | karma článku: 32,09 | přečteno: 1409x
  • Další články autora

Zuzana Zajícová

Já i vy máme štěstí

Vzpomínáte si na žebračky, držící v náručí zcela apatické miminko? Vyrojily se hned po revoluci 1989 a vydržely na pražských ulicích pár let.

15.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,73 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem šla do pekla

...a to ještě ke všemu o Velikonocích. Navíc jsem se vrátila v čase, a to všechno dobrovolně. Někdy je to třeba...

2.4.2024 v 9:37 | Karma: 34,49 | Přečteno: 1844x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma: 31,56 | Přečteno: 1300x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma: 23,89 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma: 32,21 | Přečteno: 1728x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma: 27,22 | Přečteno: 740x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Odešel jeden z nás...

Zemřel Josef Prouza... bloger a kamarád... další jeho články si už nepřečteme... poslední napsal 30. listopadu...

5.12.2023 v 19:42 | Karma: 35,96 | Přečteno: 2023x | Diskuse| Osobní

Zuzana Zajícová

Před vánocemi to houstne

Pár let si říkám, že už mě ty vánoce vlastně ani nebaví. Že se na ně prostě vykašlu. Jenže něco jiného je říkat si, a něco úplně jiného je holá skutečnost.

27.11.2023 v 9:11 | Karma: 29,13 | Přečteno: 751x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jen takový blogerský povzdech

Závidím svým blogerským kolegům. Není to nic k chlubení, ale je to tak. Stydím se, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu udělat.

5.10.2023 v 14:15 | Karma: 30,57 | Přečteno: 848x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Zač je v Pardubicích perník aneb Sraz blogerů v San Piegu

Blog neslouží jen k psaní blogů, ale taky k seznámení a posléze k utvrzování kamarádství pravidelně dvakrát za rok

12.9.2023 v 14:52 | Karma: 26,42 | Přečteno: 916x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsem se odvážila navštívit blešák

Jsou místa, která jsem nejen nikdy nenavštívila, ale navštívit ani nechci. Pokud se ovšem ve mně sem tam neprobudí moje potlačovaná dobrodružná povaha.

21.8.2023 v 9:16 | Karma: 30,83 | Přečteno: 1083x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Jak jsme bydleli na zámku

Konečně se mi splnil sen. Poznala jsem, jaké to je, bydlet na zámku, a já vám o tom podám pravdivou zprávu.

7.8.2023 v 9:24 | Karma: 30,81 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Desatero slušného chování aneb Jak si nikdy neutrhnout ostudu

Ledva jsem počala rozum brát, naučila mě maminka, kterak se chovat ve společnosti, abych si neutrhla ostudu. Já vás nyní s maminčiným desaterem seznámím.

17.7.2023 v 9:52 | Karma: 33,75 | Přečteno: 1348x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem se ocitla na krok od nebe...

... a se mnou i kamarádi, co s nimi zpívám ve smíšeném sboru Gaudium Praha. Je to nejlepší způsob, jak přivítat léto. Odjet tam, kde je to jen kousek, a jste v nebi.

26.6.2023 v 10:06 | Karma: 30,87 | Přečteno: 1002x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Co to pořád mají české celebrity s těmi důchody?

Každou chvíli na mě na internetu vykoukne stížnost ohledně výše důchodu. Tu Vondráčková, pak zase Žilková nebo Obermaierová...

11.6.2023 v 18:06 | Karma: 39,12 | Přečteno: 1645x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Podvazky, punčochy, punčocháče, a taky podprsenky

Být krásnou a žádoucí, to dá někdy po čertech práci. Když jsem byla malá, dost mě děsilo, že budu muset nosit punčochy a podprsenku. Zavánělo mi to středověkou mučírnou.

5.6.2023 v 9:13 | Karma: 32,42 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Cucflek (pojednání, hodící se k pučícímu jaru)

Každý se s ním někdy setkal. Nebo skoro každý, abych byla objektivní. Možná jsou mezi námi tací, co ho nikdy nevlastnili a ani nevyrobili, a těch je mi líto.

29.5.2023 v 9:54 | Karma: 29,98 | Přečteno: 726x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsme se srazili my, co spolu tady na blogu kamarádíme

Stalo se tradicí, že se dvakrát ročně sejdeme, protože nám prostor zde na blogu nestačí. Musíme všechno probrat in natura a ještě u toho probírání stihneme objevovat krásy naší rodné hroudy.

22.5.2023 v 17:16 | Karma: 32,45 | Přečteno: 2000x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Zajícová

Luxování a mytí nádobí je asexuální

Moudro, jež vypadlo z pusy herečky Terezy Brodské, mě donutilo k hlubokému zamyšlení, jak na tom vlastně jsem já, škopek nádobí, vysavač a sex.

18.5.2023 v 12:30 | Karma: 35,33 | Přečteno: 1374x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Volha a já

„Tys přece pracovala v televizi. Jak to tehdy bylo?“ zeptalo se mě v divadle pár mladých herců, když na obrazovkách běžela minisérie Volha.

9.5.2023 v 9:27 | Karma: 41,75 | Přečteno: 5086x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 428
  • Celková karma 30,67
  • Průměrná čtenost 1261x
Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Seznam rubrik