Když si holky postaví hlavu

15. 08. 2016 9:29:32
Někdy to být musí, že se šprajcnem, že se rozhodneme a jdeme až na krev. Podávám hned dva důkazy, jak to s tou naší tvrdohlavostí je.

Minulý týden jsme se jeli s panem Zajícem a Besinkou koupat. Naším cílem se stal Harasovský rybník, romanticky ukrytý v Kokořínském údolí, obklopený hvozdy a skalami. No taky kolem vede silnice, aby to nebylo až tak ideální. Nad rybníkem ční hotel, jemuž je sto let a je značně rozhlodán zubem času. Taky u rybníka někdo započal stavět dřevěné stavení a dokončit nestačil. V rybníku je voda příjemná, prorostlá lekníny, dno písčité a pozvolné. Prostě ideální koupání uprostřed přírody.

Jenže byznys je byznys. U rybníka je prostor na zaparkování a hle – přibyl u něj vybírací automat! Na celý den to stojí 40 kaček; to není moc, leč automat, filuta, peníze nevrací, ani nemění. No jo. Vyhrabali jsme dvě dvacky a automat nám vydal lístek. U rybníka byla nově zabodnutá cedule, že pejskové mají vstup zakázaný. Jen na psí pláži že můžou být. Psí pláž je umístěná na konci travnaté hráze, tak jsme tam ze solidarity s naší Besinkou spočinuli i my.

Všechny tyhle novinky mi nevadí, obzvlášť když prý majitel hotelu i srubu hodlá rekonstruovat.

No a jak tak ležíme na psí pláži a pozorujeme cvrkot, projely kolem nás dvě cyklistky. Matka s dcerou. Matka měla ke kolu připevněný takový ten vozík s okýnkama a boudičkou, na níž se hrdě třepetala vlaječka. Při bližším ohledání jsme zjistili, že v trojkoláčku nejede dítko, nýbrž pes! Okýnky jsme zahlédli chlupatou psí hlavu, jak se důležitě rozhlíží po krajině.

U Harasovského rybníka se sice platí, ale jinak tam žádnou vymoženost nenaleznete. Na jídlo jsme se rozhodli dojet na oblíbené kultovní místo – do hospody U Grobiána. Tenhle nápad měli všichni, kdož ten den projížděli Kokořínským údolím. Poslední místo pod slunečníkem jsme utrhli vedle dvou cyklistek, a jak jsme hned poznali, byla to maminka s dcerou, co vezly trojkoláček se psem. Pes tam nebyl. Tedy byl, ale to jsme poznali, až se zvedl a poposunul celý stůl. Maxipes! Pravý Maxipes Fík v holčičím vydání! Naše Besinka se s ní hned přivítala a jak jsme se vzápětí dozvěděli, obří fena nesla něžné jméno Andulka.

Dala jsem se s maminkou a její dcerou do řeči. Tyhle dvě dobrodružné povahy se vydaly na výpravu s padesátikilovým psem. Jely od Kralup až do Starých Splavů a přitom neznaly cestu! Vezly Andulku, její lavór na vodu, pytel s granulemi a sobě čtyři rohlíky. Prostě maminka s dcerou se rozhodly, že tomu psovi dopřejí tu krásu kolem, vítr v psích uších, na úkor vlastního pohodlí.

„Občas by mohla Andulka táhnout vás,“ navrhla jsem, ale obě dámy se srdečně rozesmály.

„Naše Andulka nerada chodí,“ objasnila dcera. Pak mě zajímalo, jak ji naučily nastupovat do vozíku.

„Byla to fuška,“ pravila maminka, „půl roku jsme to měli v obýváku a já tam lezla a předváděla Andule, jak nastupovat. Naučila se to, ale zadek má holka těžkej. Ten jí tam musíme strčit my.“

Studovaly jsme všechny tři trasu na mobilu a mezitím se začaly honit černé mraky.

„Jestli nám Andula zmokne, tak ji neunesem,“ starala se maminka a radši se všechny tři začaly vypravovat na další cestu. Celá hospoda koukala, jak Andulka nastupuje a jak jí obě paničky pomáhají s velkým psím pozadím do vozíku. Pak připevnily lavór, pevněji zašroubovaly praporek, maminka upravila Andulce berušku na obří hlavě a důstojně se rozjely. Do Starých Splavů je čekal ještě pěkný kus cesty. A to všechno jen na otočku; druhý den jely zase zpátky.

Včera jsem sepsala poníženou supliku na úřad a potřebovala jsem jim to poslat. I zašla jsem do Tabáku a zakoupila si známky. Vzhledem k tomu, že známky se už mnohde ani neprodávají, rozhodla jsem se rovnou pro čtyři kousky. A považte, jedna známka na dopis po republice stojí 16 kaček! Prostě drahota. Paní utrhla čtyři známky, vyfasovala ode mě 64 korun a podala mi přes pult tu drahou ceninu. Hrůza! Koukal na mě Zeman, a to hned čtyřikrát!

„Já tenhle ksicht nechci,“ odmítla jsem přebrat Zemana, „já chci něco pořádnýho. Fifinku nebo Myšpulína.“

Prodavačka se zasmála a začala lovit v šupleti. Paní za mnou se taky začala culit a já jí vysvětlila, že jsem Zemana nevolila, tak ho za ty prachy ani nechci.

Prodavačka mi vyměnila hlavu státu za vílu Amálku. Když jsem vítězně odcházela, zaslechla jsem paní, co přišla po mně na řadu, že žádá totéž. Amálku a taky čtyřikrát.

A jaké je z toho poučení?

Někdy je nezbytné postavit si hlavu a dopřát němé tváři výlet, nebo odmítnout platit za někoho, koho nechci. Aby byla všeobecná spokojenost a život byl veselejší.

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 15.8.2016 9:29 | karma článku: 25.41 | přečteno: 883x

Další články blogera

Zuzana Zajícová

Do tepláků!

Jsem divná já, nebo jsou divní ti, co chodí po ulici v teplákách? Když jsem byla malá, patřily tepláky do výbavy prakticky každého dítka;

4.3.2024 v 12:42 | Karma článku: 31.48 | Přečteno: 1218 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Voní člověčinou….prokristapána! (Malé vědecké pojednání o jistých termínech)

Všichni jsme lidi. No a jeden každý z nás je člověk. V každém člověku pak je srdce a duše. V některých pak srdíčko a dušička. Jeden by nevěřil, co všechno se v nás najde. A ještě ke všemu voníme člověčinou.

26.1.2024 v 12:14 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 618 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Spala jsem s Mozartem aneb Jak na Nový rok, tak po celý rok

Která z vás může říct, že spala s Mozartem? Hádám, že žádná! Mně se to povedlo, jen teda nevím, jestli bych to chtěla po zbytek roku.

2.1.2024 v 12:48 | Karma článku: 32.15 | Přečteno: 1709 | Diskuse

Zuzana Zajícová

Nejlepší večírky jsou ty, na kterých jsem nejmladší a nejkrásnější

Konec roku je zasvěcen večírkům. Scházejí se příbuzní, kteří na sebe nemají jindy čas, a kamarádi, aby se radovali, že se spolu dožili konce roku.

19.12.2023 v 8:21 | Karma článku: 27.22 | Přečteno: 718 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 21.68 | Přečteno: 316 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 39 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 287 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 503 | Diskuse
VIP
Počet článků 426 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1229

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)

Píšu i zde:

Profil uživatele | i60.cz

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...